Провідна педагогічна ідея досвіду: Даний матеріал зацікавлює учнів у вивченні іноземної мови, викликає в них позитивне ставлення до предмета, мотивує необхідність і значущість володіння іноземною мовою.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: В реалізації моєї роботи тестування розглядається, як метод педагогічної діагностики – однієї із складових контролю знань у школі. Мета контролю – не тільки виявити і оцінити рівень здобутих учнями у процесі навчання знань, але й стимулювати учнів до систематичної навчально – пізнавальної діяльності, підвищення якостей знань, виховувати прагнення до самоосвіти. Контроль як складова частина навчального процесу служить засобом для встановлення відповідності одержаного результату вимогам навчальної програми, але також він повідомляє вчителю про труднощі в навчальному матеріалі. Розрізняють декілька видів контролю, одним з них є тестова перевірка.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичні засади застосування тестової системи контролю за рівнем навчальних досягнень учнів з англійської мови за різними видами мовленнєвої діяльності розкрито у працях Г.С.Бадаянц, С.Ю. Ніколаєвою, Н.К.Скляренко, Н.О.Бражник, О.Б.Метьолкіною, К.І.Онищенко, Е.Г.Хоменко, О.П.Петренко та ін. Стисла анотація досвіду: Тестування є одним із найоптимальніших видів оцінювання навчальних можливостей учнів сучасної школі, який відповідає основним принципам системи навчання іноземної мови в середній загальноосвітній школі, а також сучасним європейським стандартам розвитку освіти. Отже, у нашому досвіді розроблено й класифіковано тести, які оптимізують управління процесом навчання іноземної мови. Мета визначає завдання роботи об’єкту тестового контролю:
Мовленнєва компетенція в різних видах читання ;
Мовленнєва компетенція в аудіюванні ;
Мовленнєва компетенція в аудіюванні ;
Мовленнєва компетенція в писемному мовленні .
Тестовий контроль у процесі навчання іноземної мови в середній загальноосвітній школі виступає цілісною системою. Головною метою системи тестового контролю є управління навчальним процесом. Тестування – це досліджуваний метод, в основі творення і використання якого лежать певні правила; короткочасне і технічно порівняно просто забезпечене випробування, яке проводиться в рівних для всіх випробуваних умовах та яке має вид такого завдання, рішення якого піддається кількісному обліку та служить показником рівня знань учнів з певного предмету. Результативність впровадження досвіду: Тестова перевірка знань учнів є дійсно надійною. Це пояснюється тим, що тести не дають можливості від висвітлення основних питань з даної теми. Тести забезпечують об’єктивність та надійність в оцінюванні знань. Завдяки тому, що кожен учень має ключ до вирішення завдань, забезпечується універсальність та об’єктивність оцінювання учнів. Тестування на уроках англійської мови в сучасній початковій школі набуло широкого загалу в системі освіти. Тобто привчати дітей працювати з тестами необхідно ще з молодших класів. Але ефективна самостійна робота учнів – одна з важливих умов свідомого засвоєння знань, підвищення самостійності учнів у засвоєнні та перевірці знань.