Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.05.2024, 08:41

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Шляхи формування соціокультурної компетенції при навчанні іноземної мови
Шляхи  формування  соціокультурної  компетенції  при  навчанні іноземної  мови

Лебеденко Тамара Іванівна,
вчитель  англійської  та французької  мови, вища  категорія, старший вчитель


Запорізький навчально-виховний комплекс №88 Запорізької міської ради запорізької області
Адреса:  69083, м. Запоріжжя, вул. Музикальна 2а
Телефон: 769-80-53
E-mail: nvk88-zap@yandex.ru


Директор Златова Людмила Іванівна


Провідна  педагогічна  ідея  досвіду: Соціокультурна   компетенція  це - використання   в процесі спілкування  комплексу відомостей  про культуру країни  і лінгвістичного інструментарію. Робота з лінгвістичними, нелінгвістичними та  країнознавчими компонентами соціокультурної компетенції дає  реальні можливості для підвищення ефективності навчально-виховного процесу з іноземної мови  за  рахунок  створення єдиної системи урочної і позаурочної роботи. Вона забезпечує:
  • найбільший ступінь активності учнів ;
  • підвищує  мотивацію різних видів діяльності;
  • створює  позитивний емоційний настрій;
  • розвиває творчу активність. 

Обгрунтування  актуальності  та  перспективності  досвіду:
Володіння  соціокультурною  компетенцією  є обов'язковою  вимогою  до  володіння  іноземною мовою. Соціокультурна  компетенція набуває  важливого значення в процесі навчання іноземної мови, тому що мова та культура тісно пов’язані між собою.
Актуальність досвіду полягає у:
  • формуванні іноземної комунікативної компетенції у межах комунікативного підходу;
  • створенні оптимальних умов для розвитку особистісних якостей учня;
  • розвитку  лексичної та граматичної  компетентності  ;
  • сприянні позитивної мотивації учнів до пізнавальної діяльності;
  • уміють творчо проектувати реально життєві ситуації та самостійно;
  • вирішують міжкультурні та соціокультурні труднощі при спілкуванні;
  • використанні  різноманітних можливостей оригінального підходу до побудови структури сучасного уроку  іноземної  мови.
Науково–теоретична база досвіду: Теоретико-методологічні засади досвіду містяться в Державному  стандарті базової  і  повної загальної середньої освіти . Серед  змістових ліній стандарту загальної середньої освіти, а саме – мовленнєвої, соціокультурної, культурологічної  та  емоційно - ціннісної, чільне місце посідають  стратегії, що визначають мовленнєву діяльність, соціально-комунікативну поведінку учнів,шляхи підвищення мотивації мовленнєвої діяльності учнів на уроках іноземної  мови.
Авторська ідея досвіду базується на творчих надбаннях сучасної педагогічної науки і практики: комунікативній  методиці  Пасова Ю.І., принципах риторизації навчального процесу,проектній діяльності та  ігрових  технологіях.

Стисла  анотація  досвіду:
Освоєння соціокультурної компетенції  фрагментарно, і залежить від того, які елементи даної компетенції вже відомі учням. Але вчитель має можливість передбачити при календарному плануванні розгляд  елементів соціокультурної компетенції  в рамках вивчаємої  мовної теми та використовувати широкий спектр  інноваційних технологій, пошукові соціокультурні завдання та проекти. Вчитель готує евристичні завдання, які  презентує на уроці, або на стенді для самоосвіти. Мета пошукових завдань – сформувати конкретні знання про культуру своєї або іншомовної країни, розвивати уміння оперувати цими знаннями залежно від ситуації, поглиблювати навички використання знань і умінь, проводячи творчу, креативну, пошукову роботу.
Формування соціокультурної компетенції можливо шляхом:
  • створення міні-проектів, міні-презентацій, розрахованих на одне конкретне заняття;
  • створення повномасштабних проектів розрахованих на цикл занять;
  • розробка і використання учнями  власного соціокультурного портфоліо;
  • проведення  інтегрованих уроків;
  • розвитку ігрової діяльності;
  • використання інноваційних технологій: візуалізації, модерації, інтерактивної діяльності.

Результативність  впровадження  досвіду :

Учні Лебеденко Т.І. – переможці районних олімпіад та конкурсів з французької мови.
У Першому Всеукраїнському конкурсі з французької мови «Галлус» взяли участь  12 учнів  Лебеденко Т. І.  Переможцями стали 6 учнів (4 отримали Золоті сертифікати, 2 - Срібні).

Репрезентація  досвіду :

Вчитель приймає активну участь в роботі творчих груп учителів району, організує та проводить  семінари-практикуми  для вчителів іноземних мов школи та району. Переможець (ІІ місце) районного конкурсу «Учитель року – 2013» (номінація: «французька мова»). Виступала з доповідями :
1. Семінар   «Комунікативний підхід у викладанні французької мови шляхом впровадження інноваційних технологій». (гімназія №6);
2. Семінар   «Використання  методу портфоліо на уроках французької мови» (ЗНВК-88).
3. Семінар  «Використання  ігрових технологій на уроках французької мови». (ЗОШ №97).

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun2 (28.01.2014)
Переглядів: 1022 | Теги: риторизація, соціокультурна компетенція, мотивація, Комунарський, портфоліо, модерація, ігрові технології., проектна діяльність | Рейтинг: 2.7/58
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024