Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.05.2024, 13:21

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Нейролінгвістичне програмування у формуванні комунікативно-риторичних умінь і навичок
Нейролінгвістичне програмування у формуванні комунікативно-риторичних умінь і навичок як засіб формування творчої особистості





Шутіхіна Ольга Олександрівна, 
вчитель іспанської мови,
спеціаліст вищої категорії 





Запорізької гімназії №2 імені Лесі Українки

Директор: Кравченко Валентина Василівна

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграду, 36, т. (0612) 63- 28 -42

Провідна педагогічна ідея досвіду   
Соціально- економічний розвиток сучасного суспільства, коли знання іноземної мови стає необхідним для кожного громадянина, потребує від вчителів і науковців постійного пошуку навчальних засобів, які сприяють досягненню мети, що полягає у формуванні  в учнів комунікативної  компетенції. Без урахування новітніх досягнень сучасної науки середня школа не може ефективно розвиватися і успішно виконувати завдання, поставлені суспільством. Раціональне поєднання науки та шкільної практики допомагає виконати ці завдання. Інноваційна розробка є прикладом доцільного використання методики нейролінгвістичного програмування у формуванні творчої особистості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Ефективність формування культурно-мовної особистості з поглибленим знанням іноземних мов, яка б змогла, володія певним запасом інформації, зорієнтуватися в конкретній мовленнєвій ситуації, побудувати своє висловлювання відповідно до данної ситуації, в тому числі зі своїм задумом, комунікативним наміром досягається при умові посилення культорологічної спрямованності вчителя, а також у випадку когнітивного управління організацією навчального процесу, що дозволяє забеспечити систематизацію всіх форм залежності мови від культурно- прагматичних факторів на базі нейролінгвістичного програмування.

Науково-теоретична база досвіду
 Річард Бандлер та Джон Гріндер, два експерта в інформатиці та лінгвістиці, об’єдналися в середині 70-х років минулого сторіччя, щоб створити новаторський метод, який в свій час кардинально змінив шляхи особистісного росту: нейролінгвістичне програмування (НЛП). Практичним чином представлені відкриття взаємодії правого та лівого півкуль мозку. В процесі навчання Мілтон Еріксон застосовував метафоричні історії для впливу на позитивне мислення. Вірджинія Сатир склала медитацію з метафор «Набір по догляду за почуттями власної гідності». Шляхом  об’єднання  навчання НЛП з інтенсивною роботою Вірджинії Сатир Марта Ф. Виглсуорт почала зосереджуватися на уявленні про себе як про ключовий фактор в процесі допомоги людям та реалізації свого найвищого потенціалу. 

Стисла анотація досвіду
Визначити принципи та розібрати ефективні прийоми НЛП у формуванні комунікативно – риторичних умінь та навичок при вивченні іноземних мов – головна мета вчителя-автора досвіду.
Ефективність формування культурно- мовної особистості з поглибленим знанням іноземних мов досягається при умові посилення культорологічної спрямованності вчителя, а також у випадку когнітивного управління організацією навчального процесу, що дозволяє забезпечити систематизацію всіх форм залежності мови від культурно- прагматичних факторів на базі нейролінгвістичного програмування.
 Наукова новизна дослідження вчителя полягає в розробці ефективних та нетрадиційних форм роботи з учнями різних вікових категорій. 
Засобом досягнення позитивного результату на уроці іноземної мови є забезпечення учителем ситуації успіху. У своїй діяльності вчитель працює над  її створенням, це сприяє високій результативності кожного уроку. Найефективніші прийоми, які постійно використовуються:
Прийом "Даю шанс" - це заздалегідь підготовлена вчителем ситуація, в якій учень має змогу зненацька для себе розкрити свої можливості.
Прийом "Рушай за нами". Алгоритм цього прийому такий: діагностика інтелектуального фону колективу; вибір інтелектуального спонсора (керівника проекту) , наприкінці цей прийом реалізується за допомогою учнів, які "ведуть" за собою невстигаючих.
Прийом "Навмисна помилка" застосовую з урахуванням віку і знань учнів на відомому матеріалі, що використовується як опорні знання.
Вироблені правила  щодо створення ситуації успіху:
1. У кожної дитини є задатки, які можуть розвинутися у здібності. Побачити їх, відчути, розвинути – головне завдання;
2. Ставлення до дитини як до рівної, що повністю унеможливлює грубість, різкість, образливий тон;
3. Кількість і різноманітність позитивно і діяльнісно забарвлених, зокрема і спеціально створених  ситуацій і обставин, у які може потрапити дитина, визначають шляхи її сьогодення та можливі шляхи успіху.
Найбільш ефективними засобами формування творчої особистості є інтегровані уроки з ком’ютерною підтримкою та ігрові технології, пов’язані з життям.

Результативність впровадження досвіду    
Мета, яку ставить перед собою вчитель по розвитку творчої особистості учнів, досягається під час проведення уроків та позакласних заходів, серед яких,  телеміст «Україна- Іспанія», де порівнюються дві країни, готуються творчі завдання від кожної команди; прес- конференція за темою «Захист навколишнього середовища», яка проходилася  трьома мовами: українською, англійською та іспанською; телепередача «Соціальне життя в Іспанії», яка знайомить з традиціями Іспанії,  її фольклором і театральним та кіномистецтвом, прищеплює учням  інтерес  до співу, танцю, гри на музичних інструментах, що стимулює активізацію творчих здібностей учнів та  підвищує інтерес до вивчаємої мови. Кульмінацією у процесі формуванні творчоі особистості була зустріч з іспанцями, де учні імпровізовано виступали разом з гостями та показували інсценування  п’єси іспанського драматурга Кальдерона «Жінка-невидимка», а також призові місця ІІ,ІІІ,ІV етапів Всеукраїнських олімпіад з іспанської мови.

Репрезентація досвіду
Виступи на семінарах, засіданнях методичного об’єднання за темами: «Що таке результат уроку? Взаємозв’язок мети та результату уроку.»(2009), «Потенційні можливості використання нових інформаційних технологій на уроках іноземної мови» (2010), «Цікаві та активні форми роботи на уроках іспанської мови» (2011), «Інформаційно- комунікативні технологіі – засоби розвитку мотивації учбової діяльності на уроках іноземної мови» (2012), «Використання інноваційних технологій на уроках іспанської мови» (2013).

Категорія: Іноземні мови | Додав: Zhovt2 (19.01.2014)
Переглядів: 770 | Теги: комунікативна компітенція, культурологічна спрямованість, Жовтневий, нейролінгвістичне програмування, творча особистість | Рейтинг: 2.9/50
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024