Формування здібностей учнів до ситуативного моделювання засобами активного застосування дидактичних матеріалів Шмирко Сергій Вікторович, вчитель основ здоров’я, спеціаліст вищої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 97 Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Цинкуш Павло Володимирович
69118, м. Запоріжжя, пр.. 40-річчя Перемоги, 27. Телефон (0612) 18-69-73.
Провідна педагогічна ідея досвіду: створення оптимальних умов для формування здібностей учнів до ситуативного моделювання засобами активного застосування дидактичних матеріалів. Досвід має практичне значення і рекомендується для впровадження в практику роботи ЗНЗ.
Мета створення дидактичних матеріалів: удосконалення навчально-виховного процесу з основ здоров'я через впровадження компетентнісного підходу, підвищення ефективності навчальних занять, вирішення проблеми браку часу під час навчальних занять, психологічних тренінгів та інших видів навчально-виховної взаємодії вчителя з учнями .
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: визначається цілеспрямованим висвітленням проблеми використання навчально - дидактичних матеріалів з основ здоров'я та формування здібностей до ситуативного моделювання у школярів засобами активного застосування дидактичних матеріалів, а також пов'язано з сучасними пріоритетами державної політики в галузі освіти (впровадження нового Державного стандарту), україномовного освітнього і культурного простору; з необхідністю зумовлених досвідом перетворень у педагогічному процесі для подальшого підвищення якості освітньої роботи.
Науково-теоретична база досвіду: система викладання предмета ґрунтується на творчому використанні фундаментальних досліджень щодо тестування знань учнів.
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний. У концепції Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), Організації Об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) та Дитячого Фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) висуваються вимоги до ефективного навчання здорового способу життя і безпечної життєдіяльності учнів на засадах розвитку життєвих навичок. Для досягнення цієї мети сучасні стандарти високоякісної освіти передбачають організацію моніторингового навчання та оцінювання його результатів. Досвід роботи відповідає сучасним вимогам навчання та виховання, сприяє розвитку особистості учнів, реалізації мети та завдань концепції ВООЗ, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ та новому Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
Результативність впровадження досвіду: Система роботи дозволяє інтенсифікувати процес навчання, вільно варіювати часом в межах даної теми. З’являється можливість для здійснення індивідуального підходу до дітей, диференційованої роботи, що дає можливість враховувати індивідуальні інтереси та здібності дітей; вчасно усувати прогалини у знаннях.
Репрезентація досвіду: навчальний заклад, районний, міський рівні (семінари).
|