Провідна ідея досвіду:
Організація графічної діяльності на уроках математики сприяє не тільки формуванню практичних умінь та навичок, кращому оволодінню теоретичним матеріалом, а і є одним з найбільш ефективних та цікавих для учнів засобів розвитку логічного мислення, спостережливості та математичних здібностей.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність досвіду зумовлена необхідністю пошуку шляхів підвищення якості шкільної математичної освіти в умовах модернізації навчально-виховного процесу. Впровадження компетентнісного підходу передбачає посилення питомої ваги практико-орієнтованих завдань, створення умов для прояву самостійності, творчості, розвитку внутрішньої мотивації. У зв’язку з цим геометричні завдання на побудову є багатим матеріалом для формування уявлень про математичні поняття і методи як важливі засоби моделювання реальних процесів і явищ, розвитку просторового мислення, творчої уяви, попередження формалізму у засвоєнні геометричних знань. Методичний комплекс розв’язання задач на побудову є основою формування дослідницьких навичок в галузі точних наук.
Науково-теоретична база досвіду: досвід базується на дослідженнях змісту та механізмів розвитку логічного мислення ( Якіманська І.С., М.М.Скаткін), застосування алгоритмічного підходу до геометричних побудов (М.І.Бурда, В. А. Вишенський, В.І. Сущанський), розвитку просторових уявлень при вивченні геометрії ( Г.Д. Глейзер), методиці розв’язування стереометричних задач ( Г.П.Бевз).
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним, передбачає удосконалення відомих ідей, методик, технологій.
Технологія діяльності вчителя полягає у створенні системи формування графічних умінь учнів на основі принципів наступності та перспективності шляхом використання геометричних завдань на побудову. Вчителем проаналізовано особливості змісту та завдань розвитку графічної культури учнів відповідно до вікових категорій, визначених новим Державним стандартом та чинними програмами з математики для 6-11 класів, з метою підвищення ефективності їх реалізації розроблено матеріали, які збагачують змістове наповнення підручників за рівнем складності, творчою спрямованістю.
На Виставці планується представити створені вчителем дидактичні матеріали до уроків математики у 5-6 класах та геометрії у 7-11 класах з тем, що передбачають виконання практичних завдань на побудову: демонстраційні слайди, завдання та задачі на побудову, варіанти завдань для самостійних робіт, завдання для домашніх практичних робіт, індивідуальні творчі завдання, картки зі зразками оформлення задач, алгоритмом виконання дій, творчі роботи учнів, буклети з інструкціями до побудов.
Результативність впровадження досвіду полягає у підвищенні мотивації, емоційно-ціннісного ставлення учнів до вивчення математики; розвитку просторового, логічного мислення та креслярських навичок, посиленні практичної спрямованості навчання; забезпеченні допрофільної підготовки учнів в умовах функціонування на базі школи курсу за вибором з креслення, класів технологічного профілю.
Репрезентація досвіду:
Досвід представлено на засіданні методичної ради ЗОШ №86 м. Запоріжжя (грудень 2013 р.).