Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 04.05.2024, 03:29

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Геометричні завдання на побудову як засіб розвитку логічного мислення та творчої уяви
Геометричні завдання на побудову як засіб розвитку логічного мислення та творчої уяви

Іващенко Ольга Петрівна, вчитель математики,
 «спеціаліст вищої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 86 
Запорізької міської ради Запорізької області
директор  - Зайченко Л.М.
Адреса: 69093, м. Запоріжжя,
вул. Дегтярьова, буд.5б;
тел. 224-78-47


Провідна ідея досвіду: 
Організація графічної діяльності на уроках математики сприяє  не тільки формуванню практичних умінь та навичок, кращому  оволодінню теоретичним матеріалом, а і є одним з найбільш ефективних та цікавих  для учнів засобів розвитку логічного мислення, спостережливості та математичних здібностей.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність досвіду зумовлена необхідністю пошуку шляхів підвищення якості шкільної математичної освіти в умовах модернізації навчально-виховного процесу. Впровадження компетентнісного підходу передбачає посилення питомої ваги практико-орієнтованих завдань, створення умов для прояву самостійності, творчості, розвитку внутрішньої мотивації.  У зв’язку з цим геометричні завдання на побудову є багатим матеріалом для формування уявлень про математичні поняття  і методи як важливі засоби моделювання реальних процесів і явищ,  розвитку просторового мислення, творчої уяви, попередження формалізму у засвоєнні геометричних знань. Методичний комплекс розв’язання задач на побудову є основою формування дослідницьких навичок в галузі точних наук.

Науково-теоретична база досвіду: досвід базується на дослідженнях змісту та механізмів розвитку логічного мислення (  Якіманська І.С., М.М.Скаткін), застосування алгоритмічного підходу до геометричних побудов (М.І.Бурда, В. А. Вишенський, В.І. Сущанський), розвитку просторових уявлень при вивченні геометрії ( Г.Д. Глейзер), методиці розв’язування стереометричних задач ( Г.П.Бевз).

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним, передбачає удосконалення відомих ідей, методик, технологій.
 Технологія діяльності вчителя полягає у створенні системи формування графічних умінь учнів на основі принципів наступності та перспективності шляхом використання геометричних завдань на побудову.  Вчителем проаналізовано особливості змісту та завдань розвитку графічної культури учнів відповідно до вікових категорій, визначених новим Державним стандартом та чинними програмами з математики для  6-11 класів, з метою підвищення ефективності їх реалізації  розроблено матеріали, які збагачують змістове наповнення підручників за рівнем складності, творчою спрямованістю.  
       На Виставці планується представити створені вчителем  дидактичні матеріали до уроків математики у 5-6 класах та геометрії  у 7-11 класах з тем, що передбачають виконання практичних завдань на побудову: демонстраційні слайди,  завдання та задачі на побудову, варіанти завдань для самостійних робіт,  завдання для домашніх  практичних  робіт, індивідуальні творчі завдання, картки зі зразками оформлення задач, алгоритмом  виконання дій, творчі роботи учнів, буклети з інструкціями до побудов. 

Результативність впровадження досвіду полягає у підвищенні мотивації, емоційно-ціннісного ставлення учнів до вивчення математики; розвитку просторового, логічного мислення та креслярських навичок,  посиленні практичної спрямованості навчання;  забезпеченні допрофільної підготовки учнів в умовах функціонування на базі школи  курсу за вибором з креслення, класів технологічного профілю.

Репрезентація досвіду: 
  Досвід представлено на засіданні методичної ради ЗОШ №86  м. Запоріжжя  (грудень 2013 р.).
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (26.01.2014)
Переглядів: 1046 | Коментарі: 4 | Теги: логічне мислення, зображення, просторове мислення, геометричні фігури, завдання на побудову, геометричні перетворення, Ленінський, графічна культура | Рейтинг: 3.1/45
Всього коментарів: 4
4 Микола  
Дуже цікава і актуальна тема, хороша робота. Успіхів Вам!

3 Андрій Сергійович  
Дуже зацікавив Ваш матеріал! Де можна вивчити більш детально?

2 Світлана  
Цікавий і корисний матеріал. Учням зараз необхідно розвивати просторое, логічне мислення, а також креслярські навички, бо зрозвиткомінноваційних технологій вони пішли на спад.

1 Юлія  
Змістовний і актуальний досвід. Бажаю перемоги!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024