Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 17:49

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Нестандартні заходи екологічної спрямованості в системі виховної роботи класного керівника

Нестандартні заходи екологічної спрямованості в системі виховної роботи класного керівника

Вецкур Наталія Сергіївна, вчитель біології, «спеціаліст першої категорії»

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Гігаурі Надія Вікторівна

адреса: вул. Снайперська, 1

тел.: (0612) 769 80 42

school-70.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Екологічна освіта та екологічне виховання школярів в сучасній школі мають стати пріоритетними в роботі з учнями різних вікових категорій. Завдання школи полягає не тільки в тому, щоб сформувати певний обсяг знань з екології, а й сприяти придбанню навичок наукового аналізу явищ природи, осмислення взаємодії суспільства і природи, усвідомлення значущості своєї практичної допомоги природі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Екологічне виховання передбачає розкриття сутності світу природи – середовища перебування людини, що зумовлює необхідність в збереженні цілісності, чистоти, гармонії в природі. Це передбачає вміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею. Естетична краса природи сприяє формуванню моральних почуттів, обов’язку та відповідальності за її збереження, спонукає до природоохоронної діяльності. Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. «Дітей, що не вміють ще ходити, - писав Григорій Ващенко, - треба частіше виносити на свіже повітря, щоб вони могли бачити рідне небо, дерева, квіти, різних тварин. Усе це залишається в дитячій душі, осяяне почуттям радості, і закладає основи любові до рідної природи. Коли дитина підросте й почне ходити і бігати, треба дати їй у певних межах волю, щоб вона мала можливість більше рухатися і накопичувати в своїй душі враження від того, що вона бачить і чує. Так дитина звикає до рідної природи й починає любити її, хоч спочатку не усвідомлює своєї любові». Тому саме класний керівник, вчитель у першу чергу має виступати носієм високої екологічної культури, використовувати всі можливості, щоб посіяти в серцях учнів зернятка любові до природи.

Науково-теоретична база досвід

Бех І. Виховання особистості. – К.: Либідь, 2003. – 280 с.

Воробйова С. Дидактична гра в процесі навчання //Рідна школа. - 2002 - №10. - с.46-48.

Гнатюк - Орлова Н. Адамчук І. Ігри дорослих   продовжуються.  Активні методи навчання.// Управління освітою. -2004. -№ 13-14.

Іванова Т. Формування екологічного мислення та здатності ліцеїстів будувати гармонійні відносини з природою. // Рідна школа. – 2008, березень – квітень. – с. 53 -54.

Кучай Т. Ретроспективний аналіз екологічного виховання як складова екологічної освіти.// Рідна школа. – 2008. – червень. –с.27 – 29.

Янкова Є. Екологічна освіта в навчально-виховних закладах району. //Управління освітою. – 2006. – число 13-14. – с.31-39.

Стисла анотація досвіду Плануючи роботу, класний керівник повинен особливу увагу звертати у кожному конкретному класі на відбір форм і видів з метою забезпечення цілісності, наступності, єдності і нероздільності екологічного навчання і виховання школярів. Окрім бесід, на позакласних годинах застосовуються традиційні методи екологічної освіти: дидактичні ігри, літературно-екологічні свята, морально-естетичні ігри тощо;  нетрадиційні форми: виконання  проектів, ділові ігри, диспути, дискусії, аукціони, ярмарки, робота в малих групах, тренінги, творчі групи, мозкові штурми, ЛНП - лабораторія невирішених проблем, турніри знавців природи, прес-конференції, кінолекторії, ігри-естафети, прес-конференції тощо.

Результативність впровадження досвід У процесі роботи в якості класного керівника накопичено чималий досвід організації та проведення масових, групових та індивідуальних форм екологічного виховання дітей та учнівської молоді. Це  «Ток-шоу» і «екологічні вистави», екологічні мандрівки – «Екологічна стежка», проведення майстер-класів, годин спілкування із квітами, конкурсів екологічного малюнку, екологічних ігор, наукових конференцій,  екологічних марафонів, реалізація дослідницької, проектної діяльності, перегляд дитячих кінофільмів, створення презентацій  про природу, – ось далеко не повний перелік навчально-виховних заходів, які спрямовують увагу, емоції, дії учнів на формування екологічної культури.

Репрезентація досвіду Проведення уроків в рамках роботи шкільної межпредметної творчої групи, матеріали використовувались для проведення Декади наук, презентація досвіду на педраді та ШМО класних керівників, участь в «VII Міській виставці педагогічних технологій 2015-2016 навчальному році».

Посилання на матеріал http://zp-school70.at.ua/index/0-153

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun (26.01.2016)
Переглядів: 897 | Рейтинг: 1.0/45
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024