Виховна та розвивальна взаємодія класного керівника з учнями і батьківською громадою щодо реалізації концепції Національно-патріотичного виховання в колегіумі «Елінт»
Марченко Тетяна Валеріївна,
вчитель історії та правознавства,
класний керівник 6-В класу, І категорія
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Школа озброює дітей систематичними знаннями, виховує в них моральні якості, які так необхідні у житті. Цю місію школа зможе успішно виконати лише при умові постійного, найтіснішого і ділового зв’язку з батьками учнів. Співдружність школи і сім’ї – це необхідна умова успішного навчання і виховання. Життя кожної родини – це частина життя країни. Тому у центрі уваги – особистість дитини та виховний вплив сім’ї на її становлення як громадянина незалежної України. Особлива увага приділяється оновленню форм і методів роботи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На сьогодення важлива й відповідальна задача вчителя – зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу. Рішення даної задачі представляється можливим за умови:
- забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі та родинних свят в колегіумі;
- педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;
- індивідуальна робота з батьками;
- забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій;
- вивчення родоводу, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу.
Науково-теоретична база досвіду
Теоретичною основою досвіду є ряд нормативних документів: "Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті", програма МОН України «Основні орієнтири виховання». Першоджерелами національного родинного виховання є спадщина педагогів-просвітителів Г.С. Сковороди, Т.Г. Шевченка, О.В. Духновича, І.І. Огієнка, С.Ф. Русової, М.М. Коцюбинського, Л. Українки.
Значний внесок у проблему розвитку сімейного виховання в Україні внесли видатні вітчизняні педагоги A.C. Макаренко і В.О. Сухомлинський. За висновком В.Сухомлинського, в наші дні немає важливішого у сфері виховання завдання, ніж навчити батька та матір виховувати своїх дітей. У надрах української родини сформулювалась своя національна система родинного виховання дітей, яка має культивувати якості і особливості характеру людини.
Стисла анотація досвіду
Класний керівник – духовний посередник між суспільством і дитиною в освоєнні культури, накопиченої людством. Побудова та розвиток системи виховної роботи в класі спрямована на формування творчої особистості, духовних цінностей дітей: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до рідної землі, родини, сім’ї; створення атмосфери емоційної захищеності, тепла, любові, взаєморозуміння, чуйності, доброзичливості, належних умов для розвитку почуттів; засвоєння базових моральних цінностей та ідеалів, етичних норм поведінки; розвиток здатності піклуватися про молодших і поважати старших; забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій; вивчення родоводу, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу.
Результативність впровадження досвіду
Підвищення пізнавальної активності учнів; активна та результативна участь батьків, зміцнення міжособистісних стосунків учителя, учнів, батьків; активне громадянсько-патріотичне життя учнів; створення комфортного середовища всередині класу.
Репрезентація досвіду
Досвід репрезентовано на рівні навчального закладу; представлений на засіданні шкільного методичного об’єднання класних керівників, на Одинадцятому Всеукраїнському конкурсі «Вчитель-новатор»
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0Byzc_rk6KXNvMlpmMVVmUnpsNW8&usp=sharing
|