Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:24

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Розвиток та укріплення психоемоційного здоров’я дітей дошкільного віку

Розвиток та укріплення психоемоційного здоров’я дітей дошкільного віку

Чернова Ірина Миколаївна, практичний психолог, вища категорія

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)  № 28 «Космічний»Запорізької міської ради Запорізької області 

Завідувач: Радченко І.М.

Адреса ДНЗ:  69059,м. Запоріжжя, вул. Магара 4-В

тел.: 769-80-55

email: kosmos28dnz@gmail.com

Провідна педагогічна ідея досвіду Провідна педагогічна ідея досвіду – допомогти дітям виявляти свої емоції, почуття та навчити передавати їх за допомогою конструктивних  засобів. Сприяти повноцінному розвитку емоційно зрілої, впевненої у своїх силах особистості. Надати можливість для розвитку емпатійних здібностей, навчити співвідносити їх з відповідною ситуацією.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду  Дошкільний вік – найважливіший етап у розвитку дитини, це період розвитку емоцій, період долучення до загальнолюдських цінностей, час встановлення перших взаємин із людьми. Дошкільний вік характеризується високою вразливістю й чутливістю. Саме через емоційну сферу дитина засвоює знання про навколишній світ, встановлює взаємини з довкіллям, яке, на жаль, не завжди буває для неї комфортним.

Дитина часто має справу зі складними ситуаціями та стресовими обставинами. Емоційна сфера дітей ще тільки формується, тому не отримала певної гнучкості, витривалості, але вже почала зазнавати перенавантаження та напруження.

Зв’язку з цим з’явилась потреба введення курсу занять з розвитку та укріплення психоемоційного здоров’я  дітей дошкільного віку та утворення програми  «Розвиток та укріплення психоемоційного  здоров’я дітей дошкільного віку».

Науково-теоретична база досвіду  В утворенні програми був використаний теоретичний матеріал та практичний досвід робот Кононко О.Л., Дубровіной І.В., Марінушкіної О.Є., Замазій Ю.О., Лютовой Е.К., Мониной Г.Б., Хухлаевой О.В., Хухлаєва О.Г.,Чистякова М.І., Фопеля К.,Тєргоєвой С.В., Нижник Г.

Стисла анотація досвіду  На своїх заняттях я використовую методичні прийоми:

1.Психогімнастичні етюди, пантоміми.

2.Ігри з правилами, як засіб розвитку саморегуляції.

3. Казкотерапія.

4. Етичних бесіди.

5. Малювання, пластилінографія.

6.Релаксаційні вправи ( з використанням віршів, звуків природи, релаксаційної музики).             

Результативність впровадження досвіду  З метою  виявлення результативності роботи за програмою проводиться моніторинг показників психологічного здоров’я у дітей  - перший зріз на початку навчального року і другий - на кінець навчального року. Моніторинг проводиться згідно діагностичної програми (додаток 1) з використанням листів оцінки психологічного здоров’я та експертної  педагогічної відмітки (додаток 2, 3). Данні дають можливість спрямувати роботу щодо соціалізації дітей, зміцненню та укріплення психоемоційного здоров’я.

Репрезентація досвіду Програма затверджена науково-методичною радою ІАМЦ  протокол від 28.04.2015р., репрезентована на районному методичному об’єднанні практичних психологів.

Посилання на матеріали: https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBITVJ4QjB4MnMxZkE&usp=sharing

Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 514 | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018