Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 21:36

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

«Методичне забезпечення психологічного супроводу дітей і підлітків «групи ризику» в навчально-виховному процесі»

«Методичне забезпечення психологічного супроводу дітей і підлітків «групи ризику» в навчально-виховному процесі»

Інформація про автора:
Ніколенко Ірина Олександрівна, методист відділу психологічного супроводу навчально-виховного процесу, спеціаліст І категорії.


Контактна інформація:
Інформаційно-аналітичний методичний центр департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.
Завідувач ІАМЦ: Гусак Оксана Вікторівна.
Адреса ІАМЦ: 690001, м. Запоріжжя, вул. Правди, 20.
тел.: (061) 224-08-37; (061) 224-08-38. 
email: irina_antonenko@i.ua; iamczap@gmail.com;
http: znmc.ucoz.ru

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає: в удосконаленні діяльності фахівців психологічних служб освітніх закладів щодо попередження злочинності серед неповнолітніх; створенні алгоритму методичного забезпечення психологічного супроводу дітей і підлітків «групи ризику» в навчально-виховному процесі; координації діяльності практичних психологів відповідно до потреб міста. 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Сьогодні   надто актуальною виступає проблема зростання правопорушень серед молоді. Профілактика правопорушень неповнолітніх є передусім проблемою психолого-педагогічною, бо вона пов`язана з вирішенням певного кола психологічних та виховних завдань. Тому в цій справі особливе місце має зайняти рання профілактика, яка повинна розпочинатися вже з дошкільного віку та початкових класів школи, коли закладаються основи характеру, ставлення до оточуючих, поведінки в побуті. Ця робота довготривала і кропітка. Школа і сім`я разом несуть моральну відповідальність за вчинки своїх вихованців. Існує потреба в цілеспрямованій роботі щодо ліквідації недоліків у галузі сімейного, шкільного, трудового виховання неповнолітніх, організації їх дозвілля, а також підвищення ефективності діяльності правоохоронних органів, що проводять боротьбу зі злочинністю.
Науково-теоретична база досвіду.

Психологічні традиції вивчення такого складного явища, як девіантна поведінка, розвивалися в основному в соціологічних школах. Дослідженнями таких соціологів кінця XIX - початку XX ст. як: Ж. Кетле, Е. Дюркгейм, Д. Дьюі, М. Вебер, Л. Леві-Брюл та ін. -   встановлено зв'язок між девіантної поведінкою і соціальними умовами існування людей. Проблеми попередження злочинності  досліджувалися  М.А. Алемаскіним, Г.Ф. Кумариною, А.С. Бєлкіним тощо, а також психіатрами та психотерапевтами А.Е. Личко, М.І. Буяновим, А.І. Захаровим. 
Стисла анотація досвіду. Багаторічна практична діяльність методиста дозволила скласти систему методичної роботи з фахівцями психологічних служб освітніх закладів. Профілактична діяльність щодо попередження різних проявів девіацій неповнолітніх базується на правовій базі системи освіти України. Система заходів попередження злочинності неповнолітніх базується на засадах соціального характеру, які призначені забезпечити правовий захист, необхідний рівень добробуту, культури, виховання та навчання молодих людей.
Ефективність вирішення традиційних та специфічних управлінських ситуацій значно залежить від сформованості у всіх учасників навчально-виховного процесу готовності до управління системою роботи з дітьми «групи ризику». 
Відповідно до основних напрямів діяльності психологічної служби з метою підвищення компетентності учасників НВП щодо попередження злочинності серед неповнолітніх психологічною службою міста здійснюються організаційні, керуючі, організаційно-методичні функції, проводиться практична діяльність із залученням фахівців, які мають передовий досвід.
За інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний.
Результативність впровадження досвіду.

Побудована і системно впроваджена система роботи психологічної служби ІАМЦ, яка спрямована на надання практичної допомоги всім учасникам НВП освітніх закладів міста щодо попередження злочинності серед неповнолітніх, усунення в учнів прагнення до негативної поведінки.
Створена система науково-методичного забезпечення підготовки педагогічних кадрів до організації роботи з неповнолітніми «групи ризику», яка охоплює весь цикл становлення фахівця-професіонала психологічної служби освітнього закладу, включає традиційні та інноваційні, масові, групові, індивідуальні форми роботи, що взаємодіють, доповнюють одна одну.
Досвід спрямований на увагу всіх учасників педагогічного процесу. Дана система роботи відповідає запиту освітян міста Запоріжжя щодо «Створення в єдиному просторі міста умов для безперервного підвищення професійної компетентності педагогічних працівників в ході реалізації Державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі».
Репрезентація досвіду.

Досвід представлено в таблицях, малюнках, презентаціях, друкованих статтях, методичних рекомендаціях тощо, які мають за основу затведжену  завідувачем ІАМЦ систему планування роботи за п`ять років методиста відділу психологічного супроводу навчально-виховного процесу Інформаційно-аналітичного центру департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.  

Посилання на матеріал: https://goo.gl/4t6h3j

Додатки:   https://goo.gl/iPEoAt

Категорія: Психологічний супровід | Додав: iamc (24.02.2016) | Автор: Ніколенко Ірина Олександрівна E
Переглядів: 499 | Рейтинг: 1.0/68
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018