Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:00

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування культурно-пізнавальних інтересів на уроках зарубіжної літератури

Формування культурно-пізнавальних інтересів на уроках зарубіжної  літератури

Черкащенко Світлана Юріївна, вчитель російської мови та зарубіжної літератури, спеціаліст першої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Запорізької міської ради  Запорізької області

Директор: Бисько Ірина Володимирівна

вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059

тел. (061)7698019

E-mail: obschkola38@gmail.com

Адреса сайту: school38.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Формувати загальнокультурну компетентність; сприяти розвитку культурно-пізнавальних інтересів;  підвищувати рівень читацької активності та читацької культури учнів; поглиблювати  навички аналізу художнього тексту,  виховувати вдумливого читача. 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

  • вимоги сучасної освіти до формування  ключових компетентностей;
  • низький рівень читацької культури суспільства;
  • відсутність в учнів стійкої мотивації до читання; 
  • обмеженість пізнавальних інтересів підлітків;
  • поширення масової культури;   вплив сучасного медіа-простору на свідомість підлітків.

Науково-теоретична база досвіду У  вітчизняній психолого-педагогічній літературі  багато уваги приділяється дослідженню проблем розвитку культурно-пізнавального інтересу (Н.М. Бібік, В.Білий, М.Ф, Бєляєв, Л.І. Гордон, та ін.). Так  пізнавальний інтерес трактується як «активне мотивоване емоційне ставлення суб'єкта до предмета пізнання, яке має систематично враховуватись і розвиватись у процесі навчання, оскільки безпосередньо впливає на формування і розвиток особистісної спрямованості дитини». Пізнавальний інтерес  пов’язаний з намаганням учня самостійно розв’язати проблемне питання. При цьому учні шукають причину, намагаються проникнуть у сутність предмету, самостійно встановити закономірність, розкрити причинно-наслідкові зв’язки.

Отже урок літератури повинен бути спрямований на формування стійкого інтересу до читання, тобто «перетворення епізодичного переживання у емоційно-пізнавальне ставлення до предмета, яке спонукає учнів прагнути до пізнання нового, вирішувати пізнавальні завдання не тільки на уроці, але й у вільний час».

Державний стандарт передбачає «усвідомлення творів художньої літератури як важливої складової мистецтва, ознайомлення учнів з основними цінностями світової художньої культури, розкриття особливостей творів, літературних явищ і фактів у широкому культурному контексті, висвітлення зв’язків літератури з філософією, міфологією, фольклором, звичаями, віруваннями, культурними традиціями різних народів і національностей, розширення ерудиції учнів, виховання їх загальної культури, поваги до національних і світових традицій, толерантного ставлення до представників різних культур, віросповідань, рас і національностей».

Стисла анотація досвіду Оптимальним шляхом формування культурно-пізнавальних інтересів учнів вважаю застосування інтерактивних технологій. Наприклад, використання засобів масової комунікації, створення асоціативних рядів, «Мозковий штурм», «Мікрофон»,  «Презентуй творчу роботу», комунікативний та акмеологічний тренінги, застосування елементів квест-технологій, завдання за вибором, робота в групах, робота в парах, створення презентацій, дослідницька робота в проектах, інтерактивні ігри, тощо.

Одним з найважливіших прийомів вважаю проблемну бесіду, яка дозволяє виявити рівень сформованості вмінь та навичок учня, його інтелектуальний рівень та навчальні можливості. У своїй діяльності використовую нестандартні форми уроку: урок - консультація, урок з груповими формами роботи, урок - бесіда, урок - гра, урок – дебати, урок - презентація, інтерактивний журнал, урок-конкурс.

Результативність впровадження досвіду Участь учнів в предметних олімпіадах, у творчих конкурсах, проектно-дослідницький діяльності, предметному тижні, відкритих уроках, забезпечення стабільності навчальних досягнень учнів.

Репрезентація досвіду Навчальний заклад – виступи на засіданні  шкільного методичного об’єднання  вчителів російської та української філології, педрадах, відкриті уроки; розміщення матеріалів з досвіду роботи на Заповікі та на сайті школи

Посилання: https://drive.google.com/file/d/0BxzcRI-_sS2ZemlwMkp2T2JMa28/view?usp=sharing

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 402 | Рейтинг: 1.0/12
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018