Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 03.05.2024, 23:01

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Формування патріотизму на уроках художньо – естетичного циклу

Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання на уроках трудового навчання і художньо-естетичного циклу

 

Цинкуш Надія Валентинівна,
вчитель обслуговуючої праці, категорія – спеціаліст 


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29, Запорізької міської ради, Запорізької області
Директор: Тимошенко Федот Миколайович


Адреса школи: Ак.Александрова, 7
тел.:  (061) 223-67-29
email: shef29@ukr.net
 


Провідна педагогічна ідея досвіду:

наданий досвід роботи висвітлює різні методи і прийоми навчання в ході застосування яких формується у дітей громадська думка, дбайливе ставлення до культурної спадщини,патріотизм.       Для вчителя художньо – естетичного циклу  такий напрямок роботи  на сьогодні є пріоритетним. На вчителя  покладено важливе завдання – формування в дітей любові та поваги до своєї країни, шанування національної культури й традицій і перенесення набутих знань й умінь у свою повсякденну  діяльність. Адже, важливою складовою змісту національно-патріотичного виховання учнів є розвиток їхньої трудової і творчої активності. у сучасному житті приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Актуальність дослідження проблеми полягає у всебічному  розвитку  дитини  як особистості та формування її національної самосвідомості, становить головну мету концепції гуманізації та гуманітаризації системи освіти, проголошеної державною національною програмою освіти “Україна ХХІ століття”. Про виховання особистості в дусі любові до Батьківщини й усвідомлення свого громадянського обов'язку на основі національних духовних цінностей в поєднанні із загальнолюдськими йдеться і в законах України “Про освіту” та “Про загальну середню освіту”. Проект “Концепції 12-річної середньої загальноосвітньої школи” також виділяє формування особистісних якостей громадянина-патріота України серед пріоритетів змісту освіти.

Науково-теоретична база досвіду:

науково-теоретична база складається з передового досвіду Дідук Л.Т, РоманенкоА.М , Відмиш Л. І.,  Ігнатенко П.М . Науково-теоретична база використана згідно з чинним Державним стандартом про базову і повну загальну середню освіту, а також згідно Навчальної програми з трудового навчання, мистецтва та художньої культури  для загальноосвітніх навчальних закладів, також базується на Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Стисла анотація досвіду:

Робота має виховний і розвивальний характер бо в сучасному вихованні та навчанні  приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, через участь у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу. Головною педагогічною метою моєї роботи є наступні напрямки: визначити методи патріотичного виховання в учнів на уроках художньо-естетичного циклу; формування в учнів 5 – 11 класів в процесі викладання предметів художньо – естетичного циклу особистісних рис громадянина України, їх національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей.

Провідна ідея досвіду: основним напрямком роботи є забезпечення сприятливими умовами для самореалізації особистості дитини  у школі  відповідно до її інтересів та можливостей, для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці і навчання, як основи гармонійного розвитку особистості, позитивної  динаміки зростання рівня патріотизму в школі і країні в цілому, зростання соціальної і трудової активності дитини, є відродження духовності і культурної спадщини на уроках художньо – естетичного циклу.

Результативність впровадження досвіду:

робота має виховний характер патріотичного спрямування. На своїх уроках я впроваджую національне виховання школярів через різні форми і методи навчання, застосовую різноманітні прийоми такі як «Жива картина», «Подаруй оберіг бійцю», «Вишиваймо рушник – вишиваймо долю», та багато інших, що формує повагу до української історії, культури, будую уроки  на основі національної ідеї, любові до своєї Батьківщини та самовідданості. Я вважаю що національна ідея об’єднує й консолідує суспільство, сприяє виробленню активної життєвої позиції дитини, становленню її як свідомої особистості

Репрезентація досвіду:

проблема « Формування патріотизму на уроках художньо – естетичного циклу» порушує проблемні питання: формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати; забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу; прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українського народу; виховання духовної культури особистості; утвердження принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та моралі; формування творчої особистості;
розвиток індивідуальних здібностей і талантів учнів, забезпечення умов їх самореалізації. Саме на цих аспектах виховання і навчання постійно робиться наголос на семінарах, районних методичних об’єднаннях.

Рівень репрезентації – навчальний заклад та районний.
Форма репрезентації – методичне об`єднання школи, публікація в інтернет виданнях. 

 

Посилання на матеріал: 

1)    https://www.facebook.com/Педагогічна-Майстерня-1704704796445208
2)    https://drive.google.com/folderview?id=0B7rlO7VxiADseDQxLU1GT0plX0E&usp=sharing

 

Категорія: Трудове навчання | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 2194 | Коментарі: 7 | Теги: національна свідомість, формування патріотизму, патріотичне виховання, розвиток особистості | Рейтинг: 1.0/34
Всього коментарів: 7
7 Liza-2000  
Дуже сподобався даний матеріал.

6 Лоя  
В умовах сучасного виховання дуже корисно та актуально висвітленно матеріал. Матеріал є корисним для вчителів трудового навчання.

5 Varia29  
Така робота - це і є патриотизм!

4 rudenkoira  
В умовах сучасного виховання цікава і актуальна тема. Бажаю успіхів!

3 kolesnikova54  
Корисна інформація, дуже важливий матеріал на сучасному етапі.

2 airjordan23-89  
Дуже цікавий матеріал.Бажаю успіхів.

1 kar1na0610  
Интересный и полезный материал. Работа очень актуальна!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024