вчитель математики, категорія «спеціаліст першої категорії»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Швець Людмила Володимирівна
Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
тел.: 67-33-88;
e-mail: zosh101@meta.ua
сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Провідна ідея досвіду полягає у комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій, які забезпечують набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й вміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації.
Цікаві форми та методи роботи підвищують пізнавальну активність та сприяють підвищенню позитивної навчальної мотивації до вивчення математики, а як наслідок підвищуються показники навченості учнів з предмету.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Оновлення змісту освіти, Державний стандарт загальної середньої освіти, галузь «Математика» та нові завдання які стоять перед вчителем – формування у школярів прийомів самостійного отримання знань і розвитку активної життєвої позиції роблять тему формування позитивної мотивації до навчання однією з центральних проблем сучасної школи.
Запропонований практичний навчальний матеріал, трансформується цікаво, а його подача здійснюється в незвичайній формі. Для активізації пізнавальної діяльності та формування стійкої мотивації використовуються нестандартні прийоми та форми, методи навчання.
Науково-теоретична база досвіду
В основу досвіду покладено аналіз досліджень науковця Г. Бевза, який наголошує на важливості формування дієвих мотивів учіння при вивченні математики. Також основою стали праці В.Шадрікова та його основна теза «Задоволення від навчальної діяльності зростає по мірі ускладнення предмета, збільшення в ньому долі творчих компонентів, що дозволяють учневі проявляти особистісну ініціативу, реалізовувати багаж знань та вмінь».
Стисла анотація досвіду
За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження компетентнісний підхід до навчання математики, розвиток пізнавальної активності через мотивацію учнів, проектний метод навчання та інформаційно –комунікаційні технології.
Об’єкт дослідження – формування стійкої навчальної мотивації діяльністю учнів на уроках математики.
Предмет дослідження – форми організації навчальної діяльності учнів на уроках математики.
Мета дослідження – визначити засади формування мотивації творчою діяльністю учнів на уроках математики.
В роботі визначені основні компоненти математичної компетентності. Також, висвітлені міжпредметні зв’язки, використання засобів інформаційних технологій з метою реалізації дидактичних принципів – наочності та доступності. Наведено приклади комп’ютерних ігор, які застосовуються в навчальних цілях, різнорівневі навчальні завдання з метою індивідуалізації. Також наведено практичні методи стимулювання мотивації до навчання, формування математичної компетентності та інші форми роботи з учнями під час уроків математики для активізації пізнавальної діяльності.
В досвіді здійснена вибірка цікавих логічних математичних завдань, різнорівневих навчальних завдань, головоломок, розроблено презентації тощо. Все це залучає учня в активну співпрацю з учителем на уроці, будить допитливість і заохочує його до перших самостійним відкриттям. Цікаві завдання сприяють формуванню гнучкості розуму, звільненню мислення від шаблонів, вони спонукають учнів до подальшої роботи, пошуку нових знань, роботи з іншими джерелами інформації.
Учні мають усвідомлювати, що матеріал, який вивчається на уроках математики, знадобиться їм не лише для розвитку їхньої загальної культури, але й безпосередньо у практичній діяльності
Результативність впровадження досвіду
Застосовуючи міжпредметні зв’язки, засоби інформаційних технологій, комп’ютерні ігри, різнорівневі навчальні завдання з метою індивідуалізації. Висвітлені в роботі практичні методи стимулювання мотивації до навчання, формування математичної компетентності та інші форми роботи з учнями під час уроків математики рівень навчальних досягнень учнів підвищується.
Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів математики, підбирати оптимальний зміст завдань з позиції особистих запитів учнів і норм навчальної програми, модернізує процес навчання на сучасному етапі. Практична цінність дослідження полягає в тому, що матеріали можуть використовуватися у викладанні курсу математика іншими вчителями, а практичні розробки допомагають полегшити підготовку до уроків.
Репрезентація досвіду
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів математичного напрямку, РМЦ вчителів математики Шевченківського району, засідання педагогічної та методичної ради ЗЗШ № 101, під час участі в районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року 2016», номінація «Математика».
Посилання на матеріал http://bum29.blogspot.com/p/blog-page_28.html