Інноваційні підходи під час впровадження нового Державного стандарту при викладанні математики у 6-му класі
Сергевніна Наталя Євгенівна, вчитель математики, спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІI ступенів №52 Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ керівника: Цокало Ольга Моїсеївна
Адреса: вул. Шевченка, 241-в, м.Запоріжжя;
телефон: (0612)65-30-48,65-03-63
е-mail: greenyar52@mail.ua
адреса сайту: http://shkola52zp.jimdo.com/
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Сучасна освітня система характеризується докорінними змінами в усіх її ланках, спрямованими на досягнення нової якості освіти. Урядова концепція та стратегія модернізації освіти визначають основні пріоритетні напрямки таких змін:
- оновлення цілей і змісту освіти;
- методів і технологій навчання на основі сучасних досягнень педагогічної науки;
- інноваційних підходів до його вдосконалення.
Саме інновації є найбільш оптимальним засобом підвищення ефективності освіти. Інновація означає нововведення, новизну, зміну; стосовно до педагогічного процесу - це введення нового в усі компоненти педагогічної системи: цілі, зміст, методи, засоби і форми навчання і виховання, організацію спільної діяльності вчителя та учнів, їх методичне забезпечення.
Інноваційний підхід до навчання і виховання означає введення і використання в освітньому процесі навчального закладу педагогічних інновацій. Інноваційна діяльність - це освоєння в освітніх установах нововведень, які можуть вести до зміни стану функціонування та проектування розвитку освітньої системи, її підсистем і ланок.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
З 1 вересня 2012 року впроваджується новий Державний стандарт початкової загальної освіти. Створено нові навчальні програми для учнів 5-9 класів. Перейнявшись її важливістю і прагнучи йти «в ногу з часом», ми повинні шукати відповідь на запитання «Що і як ми маємо робити? З чого почати і як продовжувати? Яким має бути кінцевий результат?», а також звернутися до освітніх документів (державних стандартів, концепції освіти, навчальних планів та програм тощо).
Сьогодні актуалізується поняття «діяльнісний підхід». Зокрема, в новому Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти читаємо: «Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища».
Науково-теоретична база досвіду:
У своїй праці я засновую групову форму навчальної діяльності школярів. Групова форма навчальної діяльності виникла як альтернатива існуючим традиційним формам навчання. В їх основу покладено ідеї Ж.-Ж. Руссо, Й.Г. Песталоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток і виховання дитини. Й.Г. Песталоцці стверджував, що вміле поєднання індивідуальної і групової організації навчальної діяльності допомагає успішному навчанню дітей, а їх активність і самодіяльність підвищують ефективність уроку.
Результативність впровадження досвіду:
Використання інноваційних підходів до навчання і виховання дає широкі можливості:
- підвищується якість знань;
- формується потреба в нових знаннях;
- стимулюється пізнавальна самостійність, творча активність та ініціатива школяра;
- створюються сприятливі умови для кращого взаєморозуміння вчителя та учнів, їх співпраці в навчальному процесі.
Репрезентація досвіду:
- Виступ на шкільному методичному об'єднанні вчителів точних наук (квітень, 2014 ).
- Виступ на педагогічній раді вчителів (жовтень, 2014)
- Виступ-презентація на засіданні психолого-педагогічного семінару «Сучасний урок: проект, реалізіція, аналіз» (листопад, 2015)
Посілання на матеріал
http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Участница:Сергевніна_Н.Є.
Джерело: http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Участница:Сергевніна_Н.Є. |