Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:17

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Формування ціннісного ставлення до суспільства і держави при викладанні математики в основній школі

Формування ціннісного ставлення до суспільства і держави при викладанні математики в основній школі

Горіна І.І., вчитель математики, вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «учитель  методист»;

Смирнова О.М., вчитель математики, вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель»;

Бугера О.В., вчитель математики, вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель»;

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Білоус Костянтин Андрійович, 
вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  

Провідна педагогічна ідея досвіду:  відповідно до Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки» одним із пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодих поколінь Зроблено спробу проаналізувати зміст математичної освіти основної школи та дослідити можливості викладання математики для формування ціннісного ставлення до суспільства і держави

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: у сучасних умовах розвитку суспільства вихованню підростаючого покоління в системі освіти відводиться велика увага. Для різнобічного і гармонійного розвитку зростаючої особистості треба, щоб освіт­ній процес будувався не тільки на науковому осмисленні дійсності, а й на духовних, моральних і культурних цінностях українського народу і всього людства. Для успішного розвитку Української держави необхідно створити суспільство активних і свідомих громадян, громадян з високими патріотичними почуттями, тому формування ціннісного ставлення до суспільства і держави є актуальним  і перспективним напрямком сучасного освітньо-виховного простору.

Науково-теоретична база досвіду:  згідно програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (№1243 від 31 жовтня 2011 року) одним із основних принципів виховання є принцип національної спрямованості, який передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх національностей, які про­живають в Україні.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосві­домості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. На думку І. Д. Беха: «патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для  вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; і суспільства».

В науково-методичній та популярній літературі розглядаються окремі питання про національно-патріотичне виховання в процесі навчання математики (О.І. Баран, Г.П. Бевз, В.Г. Бевз, І. О.Василенко, О.О. Василенко, Н. О. Вірченко, А. Л. Воєвода, В.К.  Григоренко, І. А. Сверчевська); окремі аспекти формування ціннісного ставлення до суспільства і держави розглядалися стосовно виховання підлітків (Т.М. Гавлітіна, О.Ю. Ільченко, В.К.  Кіндрат, Я. С. Овчинникова); навчання та виховання старшокласників (О.В.Кириченко, В.О. Коваль, А.А. Назарчук, С. П. Оришко, Р. Петронговський С.С. Рашидова, О.Г.Стадник).

Стисла анотація досвіду: Мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з математики, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ. У навчально-виховному процесі головний акцент має переноситись із засвоєння певної кількості знань на виховання особистості з урахуванням її унікальної природи, і вже на цій основі формувати у неї моральні цінності, творчу і самотворчу діяльність.

На уроках математики формування ціннісного ставлення до суспільства і держави здійснюється за рахунок

  • розширення змісту освіти;
  • доцільних методів і форм навчання;
  • використання сприятливих виховних ситуацій;
  •  особистості самого вчителя.

Застосування елементів українознавства на уроках математики нерідко дає несподівано високі результати. Математичні поняття пов’язуються в пам’яті учнів не лише з цифрами і буквами, а ще асоціюються з історичними подіями чи предметами, які їх стосуються. Застосовуючи українознавчу інформацію при викладанні математики, учитель досягає водночас кількох цілей. Таке поєднання дає змогу подати учням матеріал у новому світі, що значно підвищує їх інтерес, концентрує увагу та, відповідно, покращує процес мислення й самого навчання. Крім того, запровадження українознавчих елементів розвиває в учнів почуття патріотизму, допомагає глибше ознайомитися з історією, звичаями та традиціями рідного краю, духовно збагачує. Такий інтегрований підхід допомагає всесторонньо ознайомлювати учнів з досягненнями української науки, надбаннями культури українського народу.

Досвід роботи Горіної І.І., Смирнової О.М., Бугери О.В., Слободяник Н.Г. за темою «Формування ціннісного ставлення до суспільства і держави при викладанні математики в основній школі» забезпечує реалізацію «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки»

Результативність впровадження досвіду:

  • Презентація «Симетрія в українському прикладному мистецтві»;
  • Підборка задач щодо формування ціннісного ставлення до суспільства і держави;
  • Виступ на засіданні ШМО «Реалізація «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки» через компетентнісний підхід до математичної освіти» ;
  • Публікації «Видатні українські математики»

Репрезентація досвіду: ШМО природничо-математичних наук, педагогічна рада школи

Посилання на матеріал:

 

Категорія: Математика | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 659 | Рейтинг: 1.0/102
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018