Використання квестів при вивченні біології
Шабатюк Оксана Вікторівна,
вчитель біології та екології, спеціаліст І категорії
Запорізька спеціалізована школа №100 І-ІІІ ступені
Директор: Доновський Сергій Миколайович
Адреса школи: Ладозька 2а
Тел..: 0689949273
Email:mavpa-07@mail.ru
Провідна педагогічна ідея досліду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює впровадження квестів як один із методів проектної діяльності.Саме з його допомогою вчитель може не тільки перевірити засвоєння вивченого матеріалу, а й провести корекцію отриманих знань.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Останнім часом у дітей відсутня мотивація навчання. Їх не мотивує ні оцінка, ні заохочення. Щоб, хочякосьзацікавитидітей у навчанні, вчителю все частішеприходитьсязвертатися до інтерактивнихтехнологій.
Саме метод проектів допомагає вчителю в цій ситуації. І як один з різновидів цієї діяльності я розглядаю гру квест.
Науково-теоретична база досвіду
Питання, що стосуються квест-технологій, розглядалися Берні Доджем та Томом Матром, В.В. Шмідт, викладачем ЗОІППО Сокіл І.М.
Стисла анотація досвіду
Для перевіркививченихзнань та виявленняпробеліввїхзасвоєнні я використовуюпіслявивчення теми гру-квест. Під час їїпроведенняучніпоказуютьелементарнізнання з вивченогорозділу, бачуть в якихпитаннях вони відстаютьвідінших, підсвідомо запам’ятовують те, що не знали, згадуютьінформацію, щовважализабутою, вчатьсязнаходити разом вірнувідповідь, при цьомудослухаючись один до одного, грамотно висловлюватисвої думки і доказувати свою правоту.
Цягразаохочує для подальшоговивченняматеріалузішкільноїпрограми з предмету для того, щоббрати участь у наступнихзмаганнях. Вона залучаєшколярівсередньогорівнянавчання, дозволяєвідчувати себе на рівні з учнямибільшвисокогорівня досягнення. Для деякихстаєдопоміжнимповштохом для пошукуматеріалу в різнихджерелах.
Результативність впровадження досвіду
Мною були, протягом двох років, проведені дослідження, метою яких було вивчення розвитку зацікавленості учнів в вивченні біології.
Я дійшла висновку, що ігрова діяльність дає свої позитивні результати в будь-якому віці. Доводить, що використовування проекту Квест зацікавлює учнів і дає змогу покращувати знання для участі в подальших іграх.
Досліджувалися наступні питання: становлення самооцінки діяльності й навченості; зацікавленість в вивченні предмету; уміння працювати в команді, чути один одного; розвиток екологічного, етичного, патріотичного і морального виховання.
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що використовувати квести потрібно і надалі, для чого можна об’єднувати учнів різних класів.
Репрезентація досвіду
Проблема проектів-квестів викликає зацікавленість у вчителів біології, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання, присвячених даній темі.
Посилання на матеріал:
http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/?logout=1
http://teacherjournal.in.ua/shkilni-predmeti/biologiya/3321-vykorystannya-kvestiv-pry-vyvchenni-biolohiyi
|