Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 10.12.2018, 07:54

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Проектне навчання як один із видів інтерактивних технологій

Проектне навчання як один із видів інтерактивних технологій

 

Дриго Лариса Леонідівна,
вчитель біології та екології, категорія – вища, вчитель-методист


Товариство з обмеженою відповідальністю «Навчально-виховний комплекс «Ліцей економіки та інформаційних технологій»
Директор: Дзюба І.В.
Адреса школи: вул. Кияшка, 16-Б,
 м. Запоріжжя, 69015
тел..: (061)2399008
еmail: licey@econom.zp.ua
http://www. econom.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея
Біологія як шкільний предмет, на мій погляд, має бути зорієнтована на формування широкого світогляду, сприяти соціологізації особистості, підготовці її до життя. На сьогодні актуальною проблемою є формування інформаційної компетентності школярів, яким належить і працювати в інформаційному суспільстві з розвинутою мережею комунікаційної інфраструктури, яка забезпечує швидкий доступ до інформації, її отримання та використання ІКТ дає можливість активізувати навчальний процес, зробити його більш соціально спрямованим.


Обгрунтуваня актуальності та перспективності досвіду
У своїй педагогічній діяльності я вирішила розв’язувати проблему вдосконалення викладання предмету шляхом впровадження інформаційних та інтерактивних технологій. Сучасна людина повинна мати не тільки певну суму знань, умінь та навичок, а, що важливіше самостійно здобувати і використовувати на практиці нові знання, уміння співпрацювати, спілкуватися, знаходити шляхи вирішення життєвих проблем. Саме цьому допомагає активне використання проектного навчання як одного із видів інтерактивних технологій. Одна із необхідних задач, яку я прагну вирішувати - це підготовка старшокласників до виконання соціальних ролей. Часто учні не бачать реальних життєвих явищ у світлі отриманих у школі знань. Одним із шляхів розв’язання цієї проблеми є перехід від засвоєння знань і умінь до надбання досвіду їхнього використання як у навчальній, так і у практичній діяльності, цьому сприяє на уроках проектне навчання. Переконана, що набуті на уроках біології особистісні якості забезпечують розвиток підлітків та зумовлюють практичну, громадську та професійну діяльність учнів.


Науково – теоретична база досвіду
Слово «інтерактивний» у перекладі з англійської мови означає оснований на взаємодії. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. При інтерактивному навчанні навчальний процес здійснюється за постійною активною участю учнів. Проектне навчання – це цілісна дидактична система, яка ґрунтується на логіко-психологічних закономірностях творчого засвоєння знань у навчальній діяльності. Це один із видів інтерактивних технологій спрямований на формування сильної особистості, яка може жити й працювати у світі, що постійно змінюється, розробляти особисту стратегію поведінки, робити самостійний вибір та нести за нього відповідальність. В основі проектів лежить розвиток пізнавальних творчих навичок учнів, їхніх умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, що сприяє розвитку критичного мислення. 
Добираючи робочі матеріали до уроків, я зверталась до методичних посібників: В.Гузєєва, С.Подмазіна, І.Якиманської, Н.Гузика, В.Кременя, В.Паламарчук, Т.Кручиніної, Д.Левитес, Г.Селевко та інших.


Стисла анотація досвіду
За період роботи над реалізацією даної теми мною були проведені різноманітні уроки-проекти. За рівнем інтеграції проекти були з одного предмету (біологія, екологія); міжпредметні (біологія, екологія, географія, хімія, біотехнологія, медицина) і надпредметні. За кількістю учасників проводила індивідуальні проекти, парні, групові і колективні. За способом переважаючої діяльності учнів здійснювалися дослідницькі; творчі; практико-орієнтовані та пізнавальні проекти. За тривалістю часу проведення проекти були короткострокові, середньострокові та довгострокові.Так були розроблені проекти: «Основні напрямки сучасної біотехнології», «Ендокринна система людини», «Захворювання дихальної системи: причини та профілактика», «Лікарські рослини Запорізької області», «Рослини-символи України», Пам'ять. Види пам’яті». 
На своїх уроках я постійно працюю над питаннями щодо покращення форм та методів навчання з метою підвищення рівня якості знань, наближення навчального процесу до сучасних вимог суспільства, впроваджуючи метод проектної технології в життя. 
Результативність впровадження досвіду:
Протягом п’яти років мною були проведені дослідження, метою яких було вивчення рівнів навчальних досягнень учнів, формування життєвої компетентності. Результати навчальних досягнень учнів:
                          2010-2011    2011-2012    2012-2013    2013-2014    2014-2015
початковий         5 %                    4,5 %             4 %                3 %              0
середній               52 %                  49,2 %           48 %             47 %           46 %
достатній              35 %                  38 %              39,5 %          41 %           44,5 %
високий                  8 %                   8,3 %             8,5 %             9 %             9,5 %
Впроваджуючи метод проектів на уроках я досягла підвищення зацікавленості учнів з предмету, розширення світогляду учнів, вміння застосовувати отримані знання на практиці, тобто учні підвищили свою життєву компетентність, навчились самостійно мислити, свідомо здобувати та застосовувати знання для досягнення життєвого успіху. На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що впровадження методу проектів дає можливість збільшити відсоток засвоєння матеріалу, впливає не лише на свідомість учня, а і на його почуття, волю, практику. 

Репрезентація досвіду:
Проблема проектного навчання викликає зацікавленість у вчителів ліцею. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання вчителів-предметників природничо-математичного циклу. З метою поширення свого досвіду взяла участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції "Розвиток сучасної природничо-математичної освіти: реалії, проблеми якості, інновації" (м.Запоріжжя, у режимі інтернет-конференції), де виступила з презентацією «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології». 

 

Посилання на матеріали:  https://drive.google.com/file/d/0ByO2lq3_pCQKekIwdDJsbVR4VkE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0ByO2lq3_pCQKYTZpdTQ5RGZhLUk/view?usp=sharing

 

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016) | Автор: Дриго Лариса Леонідівна E W
Переглядів: 415 | Рейтинг: 1.0/39
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018