Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:06

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Методичні аспекти використання тестування для поточного контролю знань учнів

Методичні аспекти використання тестування для поточного контролю знань учнів

Гоголенко Оксана Анатоліївна, вчитель хімії, спеціаліст ІІ категорії

Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 83 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Овсейчук Любов Григорівна

Адреса школи: м. Запоріжжя, вул..Барикадна,2

тел.. 764 – 47 – 24

email: 083shc@gmail.com ;    http://rmcchemistry.blogspot.com

 

Провідна  педагогічна ідея:

Важливим чинником поліпшення якості навчання, забезпечення рівного доступу до вищої освіти є зовнішнє незалежне оцінювання. Тому на сьогоднішній день перед вчителем постає завдання не лише допомогти учням здобути глибокі та міцні знання з предмета, а й навчити їх досконало володіти методикою виконання тестових завдань. Оскільки  ці вміння є актуальною вимогою сьогодення, вчителю необхідно якомога частіше застосовувати тестову форму контролю знань учнів на уроках. Виконання даної  методики  дає змогу перевіряти  рівень знань, умінь та навичок школярів під час  тематичного контролю та поточного оцінювання, адаптує  учнів до  зовнішнього незалежного оцінювання. Переваги використання тестових завдань полягають у високій інформативності, чіткій стандартизації  процедури оцінювання, що створює однакові умови  для всіх учнів і зменшує вплив на результат сторонніх факторів;  простоті і доступності у використанні;  однозначності системи обробки  та  інтерпретації  одержаних кількісних показників;  репрезентативності завдань. [1]

Обґрунтування  актуальності та перспективності досвіду:

Процес освіти має сприяти звеличенню людини, розкриттю потенціальних можливостей. З гуманітаризацією навчально – виховного процесу пов’язана необхідність виховання в учнів зацікавленості в одержанні позитивної оцінки  рівня їх знань. Одним із важливих завдань хімії, є така організація навчальної діяльності учня, за якої він міг би успішно оволодіти механізмами та способами засвоєння основ наукових знань, рухатися у своєму розвитку відповідно до власних інтелектуальних можливостей. Під час такого виду діяльності з’являється можливість  здійснювати самоконтроль та  самооцінку. Цього можна досягти значною мірою завдяки використанню  у процесі вивчення хімії тестів та тестових завдань. Переваги:                                                                                                                                                     

  1. Максимально збільшується об’єктивність оцінювання знань з певної теми;
  2. Кількісно перевіряються рівень знань і складність завдань;
  3. Повніше охоплюється матеріал для контролю;
  4. Проводиться систематичний контроль за процесом засвоєння знань;
  5. Своєчасно виявляються та виправляються недоліки  процесу навчання;
  6. Здійснюється індивідуальний підхід до навчання кожного учня.

Науково – теоретична база досвіду:

Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)» та нові Держстандарти загальної середньої освіти.  

Для деяких вчителів, це не нова  проблемна тема, але для мене це щось нове, невідоме. Тому для  щоб розібратися в цій темі я звернулася до літературних джерел.

Джеймс Мак-Кін Кеттелла, американець, перший у світі професор психології.  На його думку, тест є засобом проведення наукового експерименту з дотримання таких вимог, як: 1) однаковість умов для всіх досліджуваних;  2) обмеження часу тестування приблизно годиною;  3) однаковість інструкцій для всих.

Начальник методичного відділу Сімферопольського регіонального центру оцінювання якості освіти Ночкін А.О. говорить, що тести  стимулюють учнів краще вчитися, формує в них відповідальність за навчання, процес оцінювання становить об’єктивним.

Але не всі вчені схвалюють використання  тестів на уроках, наприклад Василенко С.О. завідувач відділу навчально – методичного центру забезпечення природно – математичної  освіти, яка стверджує, що  тестування – поганий  метод оцінювання, але кращого людство не придумало.

Результативність впровадження досвіду:

Тестові завдання я використовую  на уроках хімії в 7 класі під час підсумкової атестації, для перевірки домашнього завдання. Вони забезпечують: об’єктивність оцінювання;  можливість їх застосовувати на всих етапах навчання (від поточного до підсумкового уроку) і в усих формах учнівської роботи (у фронтальній, груповій, індивідуальній);   якість знань збільшується;  економність навчального часу, який витрачається на перевірку  та оцінювання знань.

Я дійшла висновку , що поєднання тестування з традиційною бесідою досягається  більша активізація  роботи учнів у класі, в результаті чого підвищується  ефективність  навчання, сприяє активнішій роботі з предмета і повному засвоєнню матеріалу. За час використання тестових завдань на уроках хімії знизився відсоток учнів з низьким рівнем навчання, що як для вчителя це є дуже важливо.

Репрезентація досвіду: виступ на шкільному методичному об’єднані.

Посилання на  матеріал:   

 Матеріали розміщені на блогі  вчителів хімії Комунарського району

На допомогу вчителю [Електронний ресурс]  // Хімічний Елемент : http : //rmcchemistry.blogspot.com/p/blog-page_67.html, вільний.

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: kommun (19.02.2016)
Переглядів: 194 | Рейтинг: 1.0/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018