Висвітлення ролі історичних діячів початку XX ст. у боротьбі за становлення і консолідацію української нації
Баркова Світлана Володимирівна,
вчитель історії, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна
Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює процес формування національної ідеї як консолідуючої сили в Україні на прикладах діяльності історичних особистостей початку XX ст., які були першими її речниками і шукали шляхи досягнення української національної сувереності.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Державний стандарт історичної освіти в Україні висуває проблему персоніфікації історії, яка скрізною лінією проходить крізь всі курси історичного навчання, особливо у 10-му класі під час вивчення перших трьох тем курсу історії України, де кількісний склад історичних персоналій нараховує дев’ять осіб, а діяльність і погляди понад двох десятків діячів поряд з ними висвітлюється оглядово.
Перспективність досвіду
Робота містить методичні поради щодо вивчення діяльності історичних діячів перших десятирічь XX ст., згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів з історії України 10 класу пропонує алгоритми сучасних інноваційних технологій для вивчення історичної особи.
Напрацьований матеріал може бути задіяний у навчальному процесі і у незаручній діяльності в контексті Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Науково-теоретична база досвіду
Серед дослідників української національної ідеї можна виокремити таких учених і громадсько-політичних діячів, як П. Куліш, В. Липинський, М. Бердяєв, М. Бубер, Л. Гумільов, І. Кант, М. Костомаров та ін. Приділяли увагу цьому питанню і сучасні науковці — Н. Шип, Г.
Касьянов, В. Сергійчук, І. Пасько, М. Попович, П. Ситник, А. Дербак, інші. Протеновий етап націо- і державотворення вимагає критичного осмислення й теоретичного аналізу досягнень і прорахунків, що маємо в далекому і близькому минулому, а також адекватної оцінки сучасних реалій внутрішнього розвитку і міжнародних тенденцій.
Стисла анотація досвіду
Робота містить узагальнення традиційних позицій сучасної методики з проблеми вивчення історичної особи на уроці історії і методи організації роботи з учнями що до вивчення діяльності, знайомства з поглядами історичних персоналій початку XX ст. на уроках історії України у 10 класі.
На своїх уроках я впроваджую інноваційні методи проблемного навчання і розвитку критичного мислення під час вивчення історії особистостей.
Результативність впровадження досвіду
Створення умов на уроці для творчої праці учнями формування стійких знань з історії, досвіду історичного мислення, можливість показати почуття національної гідності і громадянської свідомості, залучення до участі у історичних олімпіадах, Всеукраїнських тестових конкурсах: «Історик- Юніор», «Лелека», «Олімпус».
На протязі багатьох років мої учні займають призові місця у районних історичних олімпіадах так з 2007 по 2015 рік мої учні зайняли 18 призових місць, що підкреслює високу мотивацію до якісного вивчення національної історії.
Посилання на матеріали: http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід
|