Використання інноваційних технологій як засіб пізнавальної активності учнів на уроках історії та правознавства
Розсоловська Ірини Володимирівни
учитель історії та правознавства, спеціаліст І категорії
Запорізька суспільно-гуманітарна гімназія№27 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса гімназії: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 15-а, т.34-22-91
Директор гімназії: Гашенко Людмила Дмитріївна
e-mail:ogg27@ukr.net
gimnasiya 27.at.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: досвід дає змогу здійснити поступовий перехід від навчання, орієнтованого переважно на запам’ятовування, до навчання, спрямованого на розвиток самостійного, свідомого мислення учнів. Це дає змогу адекватно оцінювати обставини та аналізувати їх, а також формувати стратегію подолання проблем, які можуть виникнути.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Використання інноваційних технологій дає змогу розвивати інформаційну культуру учнів, оперативно розповсюджувати актуальну інформацію, застосувати інтерактивні та ігрові технології, розширювати можливості в застосуванні наочності, що сприяє виходу їх на більш високій рівень навчання, інтелектуальної й розумової діяльності, а також самореалізації.
Науково-теоретична база досвіду: досвід узагальнює ключеві моменти з питань використання інноваційних технологій на уроках історії та правознавства та в позаурочний час. Базисом для побудови теоретичних узагальнень та створення дидактичного матеріалу стали наукові роботи Маркова А.К., Щукіна Г.І., Павлюк О.І., Пометун Є.І., Ремех Т.А.
Стисла анотація досвіду: Досвід учителя підтверджує, що успішним є те навчання, яке створює атмосферу творчого успіху. Використання інноваційних технологій сприяє формуванню особистості учня, який вмило аналізує й оперує самостійно знайденою навчальною інформацією, культури проведення та участі у дискусіях, обговоренню проблемних правових питань. Розвиток творчих здібностей дітей, розуміння учнями значення історії як предмета в сучасних реаліях життя.
Результативність впровадження досвіду: Про результативність роботи вчителя свідчать результати моніторингу показників рівня навчальних досягнень учнів з предмету, системна робота з обдарованими учнями-це призові місця на районному обласному та республіканському етапах Всеукраїнської олімпіади з правознавства. Крім того, педагогічний досвід учителя є результатом цілісної системи щодо підвищення в учнів мотивації до навчання шляхом опрацювання теоретичного аспекту та створення методичного, аналітичного й дидактичного матеріалів.
Репрезентація досвіду: Досвід роботи вчителя апробовано і репрезентовано в системі навчально-виховного процесу гімназії № 27, в роботі шкільного та районного методичних об’єднань, представлено під час навчання на курсах підвищення кваліфікації при КЗ ЗОІППО ЗОР 2013р.
Тегі: проблемне навчання, технологія, педагогічна технологія, групова дискусія, дослідницька робота, критичне мислення, навчальна мотивація, опорні конспекти, мотив и мета, пізнавальна мотивація, дидактичні ігри, робота по алгоритмах, самостійна робота.
|