Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 01.05.2024, 05:24

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Використання акмеологічних технологій в процесі викладання історії і правознавства

Використання акмеологічних технологій в процесі викладання історії і правознавства

Губарева Світлана Олександрівна, вчитель історії та правознавства, спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Акмеологічні технології тісно  взаємодіють з цілісним підходом при організації інноваційної освіти. Акмеологія( від грецького слова «акме»- пік, вершина, вища ступінь )-нова область науковаго знання, мета якого, вивчення людини в динаміці її саморозвитку , самовдосконалення, самовизначення в різних сферах самореалізації. Використання акмеологічних технологій допомагає  вчителю постійно підштовхувати учнів до саморозвитку, до самовдосконалення ,самоосвіти  та самоконтролю,так як це основні фактори досягнення  стану «акме».Але для того щоб ці акмеологічні фактори« спрацювали», необхідні стимулюючі причини. Такими причинами може стати мотивація досягнення, Завдання вчителя-допомогти учням у формуванні їх мотивів та бажань.   Наші учні - це люди нового покоління,  сучасники інформаційного суспільства, тому вимоги до рівня розвитку їх особистості постійно зростають Тому вчитель правознавець, історик повинен направляти дітей на постійне самовдосконалення

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Розвиток і вдосконалення творчого мислення, постійне бажання індивідуального вдосконалення  дозволить школяреві знаходити ефективні рішення  будь – яких задач. Усвідомлене цілеспрямоване використання свого творчого мислення дає можливість особистості досягти бажаного результату, самореалізуватися . Автор вважає, що кожна людина має творчий потенціал.  Водночас творча особистість : це не тільки особистість, що потенційно володіє здібностями до творчості, але й проявляє себе в систематичній творчій діяльності.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною основою досвіду є: системний, особистісний, компетентнісний, аксіологічний, синергетичний і акмеологічний підходи до вивчення педагогічних явищ та сучасних теорій педагогічної діяльності щодо пізнання процесів і явищ в освіті.

Найбільш відповідними до провідної ідеї досвіду вчителя є:

  1. Антропова Ст. Л. Акметехнологія у професійній підготовці вчителя адаптивної школи.
  2. Бодолев А.А. Про суб'єктивні фактори творчої діяльності людини.
  3. Воровщиков Ц. Р. Школа повинна вчити мислити проектувати, досліджувати.
  4. Деркач А.А. Акмеологічні засади розвитку професіоналізму.
  5. Деркач А. А. Зазикін В. Р. Акмеологія.
  6. Замихін Ст. А. Інноваційний аспект розвитку акмеологічної поліпрофильної школи.
  7. Максимова Ст. Н. Акмеологія :Нова якість освіти.
  8. Максимова Ст. Н. Введення в акмеологію шкільної освіти. 
  9. Лук'янова М. І. Особистісно орієнтований урок: конструювання та діагностика.
  10. Ясвин Ст. А. Освітнє середовище : від моделювання до проектування.

Стисла анотація досвіду: В роботі наведені результати дослідження ефективності використання акмеологічних технологій у навчанні .

В системі представлених технологій піднімається одна з актуальних проблем сучасної методики викладання - проблема розвиваючого навчання, яка спрямована на формування молодої людини, громадянина з критичним нестандартним способом мислення, здатної до пошуку виважених рішень заснованих на самостійному дослідженні навколишнього світу.

В основу моєї роботи та методики викладання покладені такі ідеї та сучасні технології:

  • Інформаційно – комунікативні технології;
  • Технологія проектів (соціальні, учбові);
  • Кейс- технології ;
  • Інтерактивні методи навчання.

При цьому я  використовую  такі  рекомендації щодо організації навчального процесу для розвитку пізнавальної діяльності :

  1. Осмислена діяльність вчителя - осмислене навчання.
  2. Розвиток внутрішньої мотивації - рух вгору.
  3. Емоційність уроку - важливий стимул.
  4. Розвивай допитливість.
  5. Педагогіка співробітництва - запорука успішної мотивації.

У своїй роботі я використовую сучасні методики навчання: уроки презентації, уроки дослідження, уроки проекти та ін.

Навчання і виховання учнів ґрунтується на принципах гуманізації, співпраці, науковості, розвивального характеру навчання і диференціації.

Подані теоретичні положення були апробовані в практиці роботи, розширені, поглиблені та узагальнені.

Даний досвід може бути використаний вчителями правознавства  та історії.

Результативність впровадження досвіду:

Систематичне використання інноваційних методів та акмеологічного підходу на уроці призвело до цілого ряду наслідків:

  1. Підвищився рівень використання наочності на уроці.
  2. Підвищилася продуктивність уроку.
  3. Активніше встановлюються міжпредметні зв'язки.
  4. З'явилася можливість організації проектної діяльності учнів під керівництвом викладача.
  5. Змінилося ставлення до навчального праці. Учні почали вибирати способи реалізації своїх здібностей і можливостей, активно залучатися у позаурочну діяльність. Брати участь у конкурсах і виховних заходах.
  6. Підвищилась якість знань з історії та правознавства .
  7. Зберігається стійка мотивація учнів до навчання на уроках і в позаурочній діяльності.

При аналізі результатів застосування акмеологічних прийомів та методів організації навчальної діяльності я прийшла до наступних висновків:

- підвищилася навчальна мотивація
- зросла соціальна та пізнавальна активність дітей: рівень суб'єктивного контролю учня, інтелектуальна ініціатива;
- відповідальність за прийняті рішення;
- з'явилася відкритість мислення, здатність до колективної діяльності
- зріс пізнавальний інтерес до предмету, що підтверджує анкетування учнів .
- спостерігається щорічна тенденція зростання якості знань - розширилися компетентності школяра як учня: його самостійність, інформаційна грамотність, впевненість у собі, що проявляються в здатності прийняти рішення, а також орієнтація на завдання й кінцевий результат, відповідальність, соціальна незалежність

Репрезентація досвіду: Майстер-клас для вчителів району,навчальний заклад – виступ на засіданні ШМО, педагогічної ради;  засідання РМЦ  Методичний портал , «Учительський журнал on-lain.

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Історія і правознавство | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 1018 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/53
Всього коментарів: 2
2 rustaminsanov  
Отличная статья,очень интересная..

1 slavskiy2000  
Очень полезная статья.
Спасибо огромное

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024