Впровадження нових підходів до навчально-виховного процесу, орієнтованого на розвиток інтелектуально творчого потенціалу учнів на уроках іноземної мови
Дерев`янко Олена Володимирівна,
вчитель англійської мови, вища категорія
Чуприна Наталія Володимирівна,
вчитель англійської мови, вища категорія
Запорізька гімназія №50 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Гузеватий Андрій Юрійович
Адреса школи: 69000, м. Запоріжжя, вул. Б.Хмельницького 22
Телефон: (061) 236 73 27
Email:gymnasium50.zp@gmail.com
http: http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Наданий досвід вчителів Дерев’янко О.В. та Чуприни Н.В. висвітлює проблеми, що постають перед сучасним вчителем при організації навчально-виховного процесу, орієнтованого на розвиток інтелектуально творчого потенціалу учнів на уроках англійської мови та шляхи впровадження нових підходів з метою створення ситуації успіху на уроці.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сучасна освіта має охоплювати соціально та особистісно значущі складові життєвого досвіду людини, предметні та соціальні компетентності. А це, в свою чергу, вимагає від вчителя втілювати нові технології на своїх уроках, такі, які б відповідали поставленим завданням.
Науково-теоретична база досвіду:
Особистий педагогічний досвід оснований на використанні наукових та науково-методичних робіт сучасних науковців Мясоід Т.О., Підкасистий П.І., Суворовоі Н., Азарова Ю.П. та інших. В основу досвіду покладені педагогічні ідеї Шамової Т.І., Харламова І.Ф., Сазерленда Т.Є., Коротаєвоі О.В., Л. Данильчук та іншіх педагогів.
Стисла анотація досвіду: впровадження нових підходів до навчально-виховного процесу – це невід’ємна частина планування уроків, це те, що спонукає наших учнів мислити, творчо розвиватися та досягати неабияких успіхів. Використовуючи методи інтерактивного навчання та інформаційно-комунікаційні технології, ми створюємо ситуацію успіху на уроці. Інтерактивна та інформаційно-комунікативна творчість вчителя та учня безмежна. Важливо тільки направити її для досягнення означених учбових цілей. Ціль такого навчання полягає в створенні комфортних умов навчання, таких, при яких учень почуває свою успішність, свою інтелектуальну значущість, що робить сам процес навчання неймовірно продуктивним.
Результативність впровадження досвіду: нами були, протягом п’яти років , проведені дослідження, метою яких було вивчення новітніх інтерактивних та інформаційно-комунікаційних технологій та їх використання на уроках англійської мови. Ми дійшли висновку, що використання таких підходів значно підвищує результативність викладання іноземної мови, спонукає учнів не тільки «зубрити» навчальний матеріал, а демонструвати свої творчі та інтелектуальні здібності в повній мірі.
Ми досліджували такі питання, як форми і методи інтерактивного навчання, інформаційно-комунікаційні технології, умови створення ситуації успіху на уроці. Та на основі отриманих результатів дійшли висновку, що нові підходи до навчально-виховного процесу стали невід’ємною і дуже значущою ланкою, що, однак, не є кінцевою метою навчання, а лише ефективним засобом формування мовленнєвих навичок учнів.
Репрезентація досвіду:
Проблема впровадження нових підходів до навчально-виховного процесу, орієнтованого на розвиток інтелектуально творчого потенціалу учнів на уроках англійської мови викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. В цьому ми переконались на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Посилання на матеріали:
http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/
http://mitelerld.blogspot.com
|