Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.05.2024, 05:36

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Розвиток фонетичних навичок на уроках англійської мови в початковій школі

Розвиток фонетичних навичок на уроках англійської мови в початковій школі

Бєляєва Олена Іванівна,

вчитель англійської мови, категорія: вища, звання: вчитель-методист

Запорізька гімназія № 31 
Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Трапезіна Тетяна Миколаївна
Адреса закладу: м. Запоріжжя, вул. Добролюбова, 4
тел.: (061)283-09-41
email: zgymnasium31@gmail.com
сайт:http://gym31.zp.ua/

 


Провідною ідеєю досвіду є створення умов для розвитку фонетичної компетенції шляхом впровадження ефективних форм, методів, засобів навчальної діяльності. В досвіді висвітлені практичні фонетичні вправи, завдання, які сприяють формуванню артикуляційного апарату учнів,  а ігровий метод навчання сприяє стійкій мотивації до навчання англійської мови. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 


У сучасних умовах іноземна мова розглядається, як засіб спілкування і залучення до культури іншого народу. Це поступово стає домінуючою стратегією викладання іноземної мови в початковій школі. Особлива увага приділяється навчанню іноземної мови школярів в початкових классах, бо в дитинстві схильність до вивчення мов набагато більша. Останнім часом в педагогіці, як і в багатьох інших галузях науки, відбуваеться перебудова практики та методів роботи в школі, а однією з головних проблем є вивчення фонетики школярами молодших класів на уроках іноземної мови.

Науково-теоретична база досвіду 


Розвитком фонетичних навичок на уроках англійської мови в початковій школі розглядали багато вчених. Еред них Ушинський К.Д. у роботі «Формування мовної діяльності молодших школярів на основі дидактичних принципів», Савченко О.Я. «Дидактика початкової школи», особливої уваги, як на нашу думку, заслуговує роботаКоломінової О.О.  «Методика формування соціокультурної компетенції учнів молодшого шкільного віку в процесі навчання усного англомовного спілкування» та Чернякової О.І. «Вивчення англійської мови через гру»
Ознайомлюючись з думками вчених про особливості  розвитку фонетичних навичок молодших школярів у процесі вивчення англійської мови,  дійшли висновку, що вони  знаходять відображення в новаторських підходах до цього питання в деяких навчальних закладах України.
 Різноманітні аспекти ігрової діяльності з учнями початкової школи розглядалаЧернякова О.І. у праці «Вивчення англійської мови через гру».
Аналіз передового педагогічного досвіду викладання англійської мови в початковій школі свідчить, що більшість вчителів, які мають великий педагогічний стаж та досвід роботи у загальноосвітніх навчальних закладах, пропонують та використовують різні методи розвитку фонетичних навичок  та різні підходи до організації навчальної діяльності учнів. 

Стисла анотація досвіду 


На своїх уроках я впроваджую використання технічних наочних засобів. На початковому етапі опануваня мовою діти засвоюють її переважно наочним шляхом, коли водночас і чують новее слово і спостерігають відповідний предмет, явище або дію. Тому на своїх уроках я використовую багато наочності: малюнки, картинки, предмети, картки. Звукозапис дає змогу дітям чути мову в оригіналі, що впливає на їхню вимову та на вміння сприймати мову на слух. Використання звукозапису доцільне як на уроках, так і вдома. Тренування учнів у вимові англійських звуків потребує багатократного їх повторення, що стомлює дітей своєю однамонітністю. Зробити нудну роботу більш цікавою допомогають ігри, вірші,  римовки, пісні та казки. Фізкультхвилинки, які супроводжуються римовками надають дітям можливість рухатись та суттєво прискорюють процесс засвоєння іноземної мови та покращують вимову англійських звуків. 
Тому протягом перших років навчання англійської мови в початковій школі я приділяю особливої уваги розвитку фонетичних навичок. Кожний урок я намагаюсь продумати так, щоб він переслідував окрім практичної мети щей виховну, освітню та розвиваючу цілі.

Результативність впровадження досвіду

В результаті впровадження різноманітних форм та методів роботи над розвитком фонетичних навичок, в учнів суттєво підвищується мотивація  до вивчення англійської мови, активність їх пізнавальної діяльності, покращується вимова англійських слів та висловів, наголос у словах та реченнях та інтонація під час усного мовлення, відбувається оволодіння мовною нормою, зростають результати навчальних досягнень. 

Репрезентація досвіду 
Проблема розвитку фонетичних навичок на уроках англійської мови в початковій школі викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.

Посилання на матеріали: 

http://gym31.zp.ua/news/vii-mpvpd-byelyayeva-o-i.html

 

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (20.01.2016)
Переглядів: 1011 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/26
Всього коментарів: 1
1 zgymnasium31  
Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/folderview?id=0BwYIb-7KESxeOVlwTThVX0l3QVE&usp=sharing

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024