Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 08:50

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Європейське мовне портфоліо як один із засобів розвитку інноваційної особистості учнів

Європейське мовне портфоліо як один із засобів розвитку інноваційної особистості учнів

 

Князєва Світлана Володимирівна 
 вчитель англійської мови, категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання « старший учитель»

 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради    Запорізької області
 Директор: Швець Людмила Володимирівна
 Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
 тел.:  67-33-88;

 e-mail: zosh101@meta.ua
 сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/ 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
Європейське мовне портфоліо це пряме впровадження європейських мовних стандартів, а саме: практика постановки іншомовних навчальних цілей та оцінювання рівня володіння мовою за допомогою дескрипторів, розроблених Радою Європивідповідно до Загальноєвропейської рівневої шкали.
Основною метою цього методу є створення мотивації навчальної діяльності, розвиток пізнавальних навичок, об’єктивної самооцінки, творчих здібностей, уміння самостійно конструювати свої знання, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, планувати свою діяльність, формувати організаційні навички. 
      Ідея досвіду – впровадження моделі  портфоліо як дієвого інструменту оцінювання освітніх досягнень учнів, опис результатів теоретичного обґрунтування й експериментального апробування впровадження ЄМП в навчально-виховний процес.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Інтеграція України до європейського простору обумовила нові тенденції щодо розвитку освіти. З'явилась нагальна потреба суспільства в творчих,  діяльних і   обдарованих, інтелектуально і духовно розвинених громадянах.
Державний стандарт базової та повної середньої освіти, нові програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів, сучасне навчально-методичне забезпечення вивчення іноземних мов стали своєчасним відгуком на замовлення суспільства. У цих документах, які базуються на рекомендаціях Ради Європи, закладено принципи комунікативного спрямування особистісної орієнтації, автономії учня, навчання, взаємо-пов'язаного з видами мовленнєвої діяльності, що реалізують один із ключових принципів загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти - «Іноземні мови - для життя». 
В умовах об’єднаної Європи та процесів глобалізації світу, Проект Європейського мовного портфоліо видається доволі обґрунтованим для подальшої навчальної і професійної перспективи наших українських учнів – майбутніх громадян Європи.
Науково-теоретична база досвіду
    Основою досвіду стали дослідження  робіт науковців І. Калмикової, Т. Новикової, Л. Черепанової, які відокремлюють 3 типи мовного портфоліо.У сучасній практиці викладання іноземних мов ефективно використовуються різні види мовного портфоліо залежно від його цільової спрямованості.Застандартами, прийнятимиРадоюЄвропи, мовний портфель складається з3-х компонентів: мовний паспорт, мовна біографія і досьє.Саме стандарти Ради Європи стали фундаментальними для  впровадження Європейського мовного портфоліо
Стисла анотація досвіду 
За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження наступних технологій: розвитку критичного мислення, проектної методики та  методу Web-Quest.
Об’єкт дослідження: навчання іноземної мови .
Предмет дослідження: використання Європейського мовного портфоліо в умовах нового Державного стандарту.
Мета дослідження:  розробити та обґрунтувати модель  портфоліо як дієвий інструмент оцінювання освітніх досягнень учнів ,теоретично обґрунтувати й експериментально апробувати впровадження ЄМП в навчально-виховний процес.
Гіпотеза: полягає в тому, що портфоліо може стати ефективним інструментом оцінювання освітніх досягнень учнів в умовах нового Державного стандарту.
    В досвіді запропоновані власне розроблені вчителем методичні рекомендації для роботи з Мовним Портфоліо, рекомендовано інструкція для вчителя для організації успішної роботи з Мовним Портфоліо. На основі дескрипторів Ради Європи та загальношкільної шкали оцінювання розроблено основні критерії оцінювання, які входять до складу Мовного Портфоліо. Також, узагальнено світовий досвід застосування портфоліо і виділено його аспекти найбільш ефективніші для оцінювання освітніх досягнень; розроблено модель портфоліо, відповідна специфіці нового Державного стандарту і яка вирішує протиріччя, що виникають у традиційній системі оцінювання, визначено організаційні етапи та механізми реалізації моделі портфоліо в навчальних закладах, виявлено умови, що забезпечують ефективне введення і використання портфоліо і підготовлені методичні та навчальні матеріали щодо організації роботи з портфоліо.
Практична значимість дослідження полягає в тому, що створено змістовні, організаційні та методичні рекомендації вчителям та учням для запровадження та використанняЄвропейського Мовного портфоліо в практиці загальноосвітніх установ, що здійснюють  навчання в умовах нового Державного стандарту, створені моделі Мовного портфоліо та розроблені приклади листів самооцінювання .
Результативність впровадження досвіду 
Регулярна робота з усіма компонентами Мовного Портфоліо  спонукає учнів постійно оцінювати власну роботу: здійснювати моніторинг свого прогресу в іншомовному навчанні, ставити мету, планувати її реалізацію, хід виконання, перевіряти відповідність результату меті. Впровадження Мовного Портфеля в практику українських шкіл – це шлях не тільки до підвищення мотивації до предмета „іноземна мова”, до збільшення відповідальності учня за своє іншомовне навчання, але й до зміни ролі вчителя іноземної мови від вчителя-переказувача знань та інформації до вчителя-консультанта і координатора учнівської навчальної діяльності.
Висновок: застосування елементів новітніх освітніх технологій а саме Європейського Мовного Портфоліо під час викладання англійської мови  призводять до того, що учні  швидше за своїх однолітків засвоюють новий матеріал, схильні до дослідницької діяльності, здатні чітко сформувати свою думку, легко адаптуються у іншомовному (англомовному) середовищі, мають сформовану комунікативну та соціокультурну компетентності, самостійні, активні, товариські, вміють працювати у команді, з задоволенням навчаються, зменшується тривожність, нервове напруження, вміють адекватно оцінювати набуті знання, вміння та навички.
      Мовне портфоліо може бути використане вчителями різних предметів, а також класними керівниками для накопичення та узагальнення досвіду учнів і свого досвіду, тому що робота учня - це завжди робота вчителя
Репрезентація досвіду 
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів англійської мови, РМЦ вчителів англійської мови Шевченківського району, районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016», номінація «Англійська мова» та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу.
Посилання на матеріал https://docs.google.com/document/d/14VnFWE6CYfQz1P2OAIWGTnIJCMOvcoUVoyPOsr0-CwI/pub

Категорія: Іноземні мови | Додав: shevchenko (17.01.2016)
Переглядів: 2763 | Коментарі: 13 | Рейтинг: 1.0/1187
Всього коментарів: 131 2 »
13 SVBerezhok  
Досвід дуже корисний, актуальний! Блог - скарбничка!!!! Дякую!!!

12 elizaveta_anisimova  
Завдяки Вашому блогу вчителям буде легше готуватися до уроків, а учні із задоволенням виконають домашні завдання! Відвідайте блог  інформація дійсно цікава!!!!

11 elizaveta_anisimova  
Дякую за Ваш досвід! Робота актуальна,  система роботи описана доступно та цікаво! Бажаю успіху та перемоги!

10 kristina_efimenk  
Неодмінно! Дякую!

9 Tasha  
Дуже своєчасна робота, яка є  відгуком на замовлення суспільства

7 syegmund94  
Дуже зацікавила Ваша тема! Дякую, що поділилися своїм досвідом. Успіху Вам!!!

6 lalala  
Дякую! Дуже цікавий і корисний матеріал!

5 alena0352  
Робота заслуговує найвищу оцінку! Сучасна та актуальна тема! Досвідчений, гарний вчитель!  Мовне портфоліо може бути використане вчителями різних предметів! Дякую, успіхів, наснаги!!!

8 Svetlana  
Дякую, європейське мовне портфоліо - це дійсно дієвий інструмент оцінювання учнів в умовах нового Державного стандарту, це – сучасно, результативно, інтерактивно, цікаво, креативно,диференційовано .

3 mvaskina  
Найкраща робота!!!Будемо викорстовувати при вивчені інших  предметів!Бажаємо Вам успіху та перемоги! yes up

2 svetlanakirienko2010  
Цікава тема, вчитель європейських поглядів та методів роботи. МОЛОДЕЦЬ!

4 Svetlana  
Щиро дякую, враховуючи теперішні реалії та новий Держстандарт ,працюю в ногу з часом.

1-10 11-11
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024