Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.05.2024, 04:26

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Ефективність використання проектної методики в процесі формування іншомовної комунікативної компетенції учнів старшої школи
Ефективність використання проектної методики в процесі формування іншомовної комунікативної компетенції учнів старшої школи 

Ястребова Анастасія Вікторівна,

вчитель англійської мови, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст» 
 
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІI ступенів № 52  Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Цокало Ольга Моїсеївна 
Адреса: вул. Шевченка,  241-в, м.Запоріжжя;  
телефон: (0612)65-30-48,65-03-63
е-mail: greenyar52@mail.ua    
адреса сайту: http://shkola52zp.jimdo.com/

Провідна педагогічна ідея досвіду:
      Інформатизація навчального процесу вимагає суттєвих змін вимог до компетенції сучасних випускників школи, які повинні передбачати високий рівень інформаційної культури, розвинений інтелект, уміння грамотно використовувати засоби інформаційних технологій, методи шукань, дослідні методи з одного боку сприяють посиленню активності учнів в процесі навчання, а  з іншого – наближують його до життя, бо саме в умовах активного пошуку та дослідження на перший план виступає випереджаючий розвиток самої людини, формування творчої особистості, яка проектує й організовує своє життя і доцільно перетворює навколишній світ. 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
      Метод проектів у навчанні англійської мови учнів старшої школи на прикладі краєзнавчої тематики є досить актуальним так як сучасна школа ставить наступні вимоги до учнів: креативність, всебічна розвиненість, вміння використовувати свої знання в реальному житті. Саме тому в сучасній методиці викладання іноземної мови  спостерігається тенденція  до гуманізації навчання, встановлення міжпредметних зв’язків, вміння спілкуватися, отримувати необхідну інформацію. Для реалізації даних вимог активно використовується метод проектів. Він дає можливість зростання розвиваючого та виховного потенціалу уроків і  підвищує мотивацію вивчення ІМ в учнів старших класів.
Науково-теоретична база досвіду:
        Питання реалізації проектної методики навчання ІМ знайшли своє відображення в дослідженнях та публікаціях багатьох авторів. Так, визначенню основних характеристик проектної методики та видів проектів, опису послідовності реалізації проектів у навчальному процесі з ІМ  присвячені праці зарубіжних дослідників Дж. Картер, С. Истер, Д. Фред – Буз [67, с. 50],  С. Хайнс [68, с.142], T. Хатчінсон [69, с. 200], В. Кілпатрік [72, 319], Н. Відал [74, с. 134], Ф. Столер. Розроблено класифікацію проектів (S.Haines), запропоновано систему поетапного виконання проекту, а також оцінювання та контролю процесу виконання проектів (С. Истер, Н. Відал). Створено навчально-методичні комплекси (НМК) для навчання англійської мови (АМ) на основі проектів (T. Хатчінсон). Є.Полат було узагальнено методичну класифікацію проектів та описано досвід міжнародних Інтернет-проектів. 
      Проблему реалізації проектної методики  навчання ІМ у навчальних закладах різних типів розглядали українські та російські дослідники Є. Арванітапуло, Н. Гальськова, Л. Єсіна, І. Зимня, Н. Коряковцева, Н. Матяш, О. Тарнопольський, В. Титова, Н. Чанілова, тощо. Дослідження М. Аріян, О.Борисової, Т. Душеїної присвячені проблемі проектної методики навчання ІМ в загальноосвітній школі. 
Стисла анотація досвіду: 
   Проектна робота – це ідеальна можливість для учнів використовувати свої знання з англійської мови індивідуально і творчо, що дасть їм реальне відчуття власних досягнень. Використання проектної методики в процесі навчання дає змогу учневі реалізувати власні схильності та дослідити ті аспекти, які його цікавлять.
   Проаналізувавши программу для учнів 2 – 12 класів з іноземної мови, можемо зробити висновок, що учні мають оволодіти всіма видами мовленнєвої компетенції в період навчання. Важливим питанням є навчання учнів комунікативної компетенції на уроках ІМ. Одним із засобів ії формування є метод проектів, але в програмі цей від діяльності  не передбачен.
    У процесі дослідження навчального процесу та програми з ІМ було з’ясовано, що домінантне місце у процесі формування комунікативної компетенції з ІМ займає саме 9 клас. В 9 класі загальноосвітньої школи  за програмою 12-ти річної школи, за підручником Л. Калініна, І. Самойлюкевич «English» передбачено такі  теми для вивчення:  «Я, моя сім'я, друзі» (автобіографія), «Молодіжна культура» (зовнішність, захоплення, молодіжні організації, клуби, табори), «Природа і погода» (навколишнє середовище, охорона довкілля), «Наука і технічний прогрес», «Засоби масової інформації» (телебачення і радіо, програми, ведучі, улюблена радіо-телепередача), «Робота і професія» (професії, вибір професії), «Великобританія» (великі міста, пам’ятки культури). 
Результативність впровадження досвіду: 
* Зростає активність учнів під час навчального прооцесу, їх інтерес до предмету.
* Виникає смак до самостійної роботи.
* Зростають морально-ціннісні запити, вимоги до себе, відповідальність за свої знання.
* Зростає лексичний запас учнів, розвивається вміння спілкуватися, дискутувати. 
Репрезентація досвіду: 
1) Виступ на шкільному методичному об'єднанні вчителів англійської мови. 
2) Виступ на педагогічній раді вчителів (жовтень, 2014)
3) Виступ-презентація на засіданні психолого-педагогічного семінару «Сучасний урок: проект, реалізація, аналіз» (листопад, 2015)
Посилання на матеріал  http://www.linkedin.com/profile/edit-picture-info?trk=hp-identity-camera-icon
Категорія: Іноземні мови | Додав: shevchenko (24.01.2016)
Переглядів: 1261 | Коментарі: 4 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/82
Всього коментарів: 4
4 137tsvetana1969  
Достойная работа!

3 nemanejina  
Основная задача обучения иностранному языку, особенно в старших классах - разговорить ученика, помочь ему высказывать свою точку зрения. А такие интересные методы помогают в достижении этой цели)

2 qalinanikulskaja  
Вміння добувати і застосовувати знання, використовувати свої творчі здібності. отримувати задоволення від навчання - найцініші здобуття учнів в співпраці та під керівництвом Анастасії Вікторівни.

1 violashigina7381  
Проекты - это всегда увлекательно и познавательно!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024