Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:01

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Інформатика

Реалізація Державних освітніх стандартів школи на уроках інформатики у 3,4 та 6,7 класах

Реалізація Державних освітніх стандартів школи на уроках інформатики у 3,4 та 6,7 класах

       Веретеннікова Тетяна Дмитрівна

 вчитель інформатики, І кваліфікаційна категорія

 Запорізька гімназія № 25 гуманітарного профілю Запорізької міської ради Запорізької області

 Адреса школи: вул. Патріотична, 76; м.Запоріжжя,   69000  тел. (061)2209643 

 Директор гімназії: Колесник Олег Федорович

e-mail: zp25gimn@ukr.net

сайт: http://gymnasium25.zp.ua/    

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Пошук нових способів використання методів і засобів навчання, що створюють сприятливі дидактичні умови для засвоєння навчального матеріалу учнями. Разом з вербальним поданням навчального матеріалу, використовувати прийоми візуальної образної подачі навчального матеріалу, насамперед за допомогою слайдів комп’ютерних презентацій, ілюстрованих асоціативними зображеннями-образами. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Невідповідність зростаючого об’єму інформації кількості навчального часу – задача, яку намагаються вирішити сучасні педагоги. Ефективним способом обробки та компонування інформації є її «стиснення», тобто представлення в компактному та зручному для використання вигляді. Візуалізація якраз і передбачає «згортання» інформації в початковий образ

Мультимедійне представлення навчального матеріалу дозволяє передати необхідний об'єм інформації при стислості його викладу, що сприяє кращому і швидшому засвоєнню матеріалу учнями. За умови систематичного використання навчальних мультимедіа-засобів у навчальному процесі у поєднанні з традиційними методами навчання можна значно підвищити ефективність навчально-виховного процесу, стимулювати інтерес учнів до навчання та їх активність; розвивати алгоритмічний стиль мислення, формувати вміння приймати оптимальні рішення, варіативно діяти тощо. У зв’язку зі зростанням ролі візуальної комунікації перед вчителем постає актуальне завдання вміти візуалізувати навчальний матеріал.

Науково-теоретична база досвіду

Система засобів навчання  - це сукупність взаємопов'язаних (у рамках методики їх використання) дидактичних компонентів, які утворюють певну цілісність, єдність. Засоби навчання інформатики можна умовно поділити на дві групи: традиційні та нові інформаційно-комунікаційні технології, які потрібно гармонійно поєднувати і взаємодоповнювати в процесі навчально-пізнавальної діяльності. Об'єктивна необхідність використання візуальних засобів у процесі навчання обумовлена їх великим впливом на процес розуміння і запам'ятовування: при дослідній перевірці ефективності запам'ятовування темпу встановлено, що при слуховому сприйманні засвоюється - 15% інформації, при зоровому – 25%, а в комплексі, тобто при зоровому і слуховому одночасно, – 65%..

Дослідження фізіологів показали, що 80% інформації людина одержує через зоровий аналізатор. Пропускна здатність каналів прийому й обробки інформації по лінії "вухо-мозок" дорівнює 50000 біт/с, а по лінії "око-мозок" - 50000000 біт/с.
Ці дані дозволяють зробити висновок про необхідність обов'язкового поєднання учителем словесних і несловесних (візуальних) методів навчання. [1]

Таким чином, візуалізація навчальної інформації дозволяє вирішити цілий ряд педагогічних завдань:

§  забезпечення інтенсифікації навчання;

§  активізації навчальної та пізнавальної діяльності;

§  формування і розвиток критичного і візуального мислення; зорового сприйняття;

§  образного представлення знань і навчальних дій;

§  передачі знань та розпізнавання образів;

§  підвищення візуальної грамотності та візуальної культури тощо. [2]

Завдання вчителя – використовувати такі форми наочності, які не тільки доповнили б словесну інформацію, але й самі були носіями інформації.

Існує доволі широкий спектр форм візуалізації навчального матеріалу як електронних так і фізичних:

§  комп’ютерні презентації;

§  флеш анімації;

§  відео / аудіо матеріали;

§  зображення;

§  діаграми;

§  схеми;

§  графіки;

§  інтелект-карти тощо.


Стисла анотація досвіду

Представлені:

§  навчальні презентації з тем: «Форми подання алгоритмів» (6 клас), «Вивчаємо основи програмування» (6 клас), «Комп’ютерні презентації та її об’єкти»   (5 клас) з розробкою уроку та технологічною картою; «Електронне листування» (7 клас); «Клумба моєї мрії» приклад навчального проекту(3 клас); 

§  інструкції для виконання практичних робіт  «Складання алгоритмів і виконання їх у середовищі виконання алгоритмів Scratch» (6 клас); «Способи створення структурних схем у текстових документах (10клас); «Фільтрування даних і обчислення підсумкових характеристик» (11клас);

§  інтерактивний ресурс «Розгадуємо кросворди».

Представлені матеріали створюють сприятливі дидактичні умови для засвоєння навчального теоретичного матеріалу учнями. В презентаціях використовуються інтерактивні елементи (тригери), які розширюють представлення учнів про технологічні можливості презентацій. Інструкції до практичних робіт демонструють практичний ефект візуалізації інформації. Інтерактивні ресурси дозволяють активізувати повторення вивченого матеріалу.

Результативність впровадження досвіду

Застосування методів візуалізації в процесі навчання сприяє розвитку образного та абстрактного мислення, розвиває алгоритмічний стиль мислення, формує вміння приймати оптимальні рішення, варіативно діяти, стимулює інтерес учнів до навчання та їх активність; активує різні форм розумової діяльності. В результаті застосування методу підвищується ефективність навчально-виховного процесу,

Репрезентація досвіду: навчальний заклад, районне методичне об’єднання, практично-орієнтований семінар ІАМЦ.

Посилання на матеріал:

  1. http://ukraine-diplom.com/40/16217-zastosuvannya-vizualnix-zasobiv-navchannya-dlya-pidvishhennya-efektivnosti-navchalnogo-procesu-u-ptnz.html.
  2. http://phys.ippo.kubg.edu.ua/?page_id=662.

Посилання на представлений  матеріал:

Навчальні презентації:

Електронне листування (7 клас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgcTNIajZqNmN0dUU/view?usp=sharing

Форми подання алгоритмів (6 клас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgajhQMERLRWdxRE0/view?usp=sharing

Вивчаємо основи програмування

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgaEdtMlV4Wm5wQkE/view?usp=sharing

Комп’ютерні презентація  та її об’єкти (5 клас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgeGpqQXdTS0VheUU/view?usp=sharing

Клумба моєї мрії (3клас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgZEN4M0REeFJrMWM/view?usp=sharing

Інструкції до практичних робіт:

Складання алгоритмів і виконання їх у середовищі виконання алгоритмів Scratch

(6 клас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgM1hOV1h4OFdKSm8/view?usp=sharing

Способи створення структурних схем у текстових документах (10 кас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgN1FHbmFWRkJGTTg/view?usp=sharing

Фільтрування даних і обчислення підсумкових характеристик  (11 клас)

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgWVRab1I0Xzh4N0U/view?usp=sharing

Інтерактивні ресурси:

Розгадуємо кросворди

https://drive.google.com/file/d/0B6SGIEwb2dBgdUtpY0RtcEozVDA/view?usp=sharing

Категорія: Інформатика | Додав: jenya2016 (18.01.2016)
Переглядів: 513 | Рейтинг: 1.0/18
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018