Вправи для формування орфографічної грамотності учнів 3 класу
Процак Світлана Георгіївна, вчитель початкових класів, перша кваліфікаційна категорія
Запорізька гімназія №8 Запорізької міської ради Запорізької області,
Директор Гвозденко Олексій Андрійович
Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а,
Телефон: 7698026, 7698015.
Електронна адреса: gymnasium8.zp@gmail.com
Сайт: http://school8.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування в учнів навичок грамотного письма є одним із найважливіших завдань початкової школи. Саме у початкових класах відбувається формування школяра, закладаються базові вміння і навички, у тому числі основи грамотності. Від того, наскільки успішно пройде цей процес, залежить, чи грамотно буде писати дитина.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Основне завдання даної роботи - допомогти вчителю більш раціонально побудувати роботу на уроці, опитати і оцінити більшу кількість учнів, більш докладно відпрацювати на практиці тему того чи іншого уроку, ту чи іншу орфограму.
Науково-теоретична база досвіду: Об'єктивна значущість орфографії визначила її місце у сучасній програмі для початкової школи. У початковому навчанні роботу над правописними навичками здійснюють на пропедевтичному рівні, зокрема - це формування орфографічної пильності, уміння писати низку зазначених у програмі словникових слів та застосовувати окремі орфографічні правила, передбачені програмою.
Стисла анотація досвіду: В роботі представлена система вправ, що побудована за принципом від простого до більш складного. Кожний розділ включає невелику теоретичну частину - правило, відповідні приклади, які призначені для засвоєння і закріплення матеріалу, а також для перевірки знань раніш вивченого розділу. Завдання різноманітні і цікаві, включають тексти різних стилів і жанрів пізнавального та виховного спрямування. Виконання цих завдань сприяє розвитку у школярів логічного мисленя, творчих здібностей, спонукає до збагачення та активізації словникового запасу, до вдумливого читання, забезпечує практичне засвоєння учнями орфоепічних і орфографічних правил.
На своїх уроках я використовую їх, щоб легко і доступно пояснити дітям навчальний матеріал або організувати повторення та закріплення вивченого.
Результативність впровадження досвіду: полягає у підвищенні грамотності учнів, їх інтересу до вивчення мови, мовних явищ, посиленні активності дітей на уроках і підтверджується моніторинговими даними, наведеними у роботі.
Репрезентація досвіду: Досвід було представлено на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів.
Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B9PfijKNAWNEUFJOalBfZ090Ymc&usp=sharing
|