Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:24

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Активізація пізнавальної самостійності учнів початкових класів засобами інноваційних технологій

Активізація пізнавальної самостійності учнів початкових класів засобами інноваційних технологій

Попович Яна Володимирівна

учитель початкових класів, спеціаліст першої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Череповська Ольга Василівна

Адреса: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А, тел. (0612)34-35-33 

E-mail: Schoolzp78@ukr.net

 

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Мета сучасної початкової школи — не просто давати знання, а формувати осо­бистість, яка хоче і вміє вчитися. Учитель має виступати в ролі помічника, організа­тора педагогічної взаємодії з учнем, спрямованої на розвиток активності, самостій­ності, пізнавальних, творчих здібностей, формування пізнавального інтересу, який характеризується  ініціативністю пошуків, самостійністю учнів у здобутті знань. Провідною педагогічною ідеєю досвіду є розкриття шляхів  практичного впровадження інноваційних технологій, методів  навчання,  які дозволяють активізувати пізнавальну самостійність учнів  початкових класів. 

У роботі представлені матеріали досвіду роботи,  пов'язані  з посиленням практичної спрямованості навчання, залученням особистого досвіду школярів, оволодінням уміннями  самостійно здобувати знання,  застосовувати знання в нових ситуаціях через запровадження таких технологій навчання як веб-квест технології, ігрові,  проектні технології тощо.

Обґрунтування актуальності  та перспективності  досвіду: (аргументація доцільності створення досвіду та коротка характеристика змісту досвіду і тих практичних проблем, які розв’язуються).

Актуальною задачею початкової школи  є   формування  самостійної пізнавальної діяльності учнів через впровадження у навчальний процес таких засобів активізації як системи пізнавальних і творчих завдань, застосування різних прийомів співробітництва і навчального діалогу, групової та індивідуальної роботи, що сприяє  розвитку  інтересів дітей.  Активізації самостійної пізнавальної діяльності учнів сприяють проектні, ігрові  та веб-квест технології. Робота містить авторські розробки веб-квестів, які вчитель розробив та запровадив у власну практику роботи.

Застосування веб-квесту в  освітньому процесі синтезує в собі переваги проектного методу та нові можливості використання Інтернет-ресурсів, що сприяють модернізації процесу навчання. Означена форма організації навчання має великий дидактичний потенціал, відповідає розвитку суспільства, допомагає організувати навчання за межами навчального закладу, що на сьогоднішній день є досить актуальним питанням.

   Науково-теоретична  база досвіду: Теоретичною базою досвіду є    наукові праці, в яких розкриваються шляхи підвищення рівня творчої діяльності, що передбачає активне застосування творчих умінь: дослідження С. Левчука, І. Каневської, О. Карпова, А. Маркова,   застосування інформаційного освітнього середовища й ресурсів Інтернет: А. Абросімова, М. Башмакова, В. Бикова, І. Захарова, Є. Полат, І. Робет, В. Солдикіна, принципи навчання Міжнародної  асоціації   продуктивних шкіл.

Стисла анотація  досвіду: В досвіді ґрунтовно викладено теоретичне обґрунтування впровадження інноваційних технологій навчання : психолого – педагогічні аспекти,  принципи, задачі, організаційні умови  навчально-виховного процесу у початковій школі. Саме застосування інноваційних  технологій навчання,  зокрема  проектних, ігрових  та веб-квест технологій  сприяє самостійній пізнавальній активності учнів, розвитку самостійної інформаційно-пізнавальної діяльності.  В роботі Попович Я.В. містяться практичні матеріали щодо запровадження    інноваційних технологій навчання (зокрема квести для учнів початкових класів), які  дозволяють   формувати активну та   творчу  особистість  дитини в її навчально-виховній взаємодії з іншими учнями та учителем. 

В роботі розкрито шляхи реалізації  ресурсно-орієнтованого  навчання, яке визначається як комплекс методів і засобів навчання, націлених на цілісний підхід до організації навчального процесу, який  зорієнтований не тільки на засвоєння знань і набуття навичок, а й на тренінг здібностей самостійного й активного перетворення інформаційного середовища шляхом пошуку та практичного застосування інформаційних ресурсів

Результативність впровадження досвіду: Позитивна динаміка  КВ – показників учнів з навчальних дисциплін.

Репрезентація  досвіду: Поширення досвіду через роботу у  шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів початкових класів.

Посилання на матеріалиhttp://yanushca.blogspot.com/ 

 

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 573 | Рейтинг: 1.0/167
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018