Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 21:17

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Сенсорний розвиток дітей дошкільного віку засобами використання методу ниткографії

Сенсорний розвиток дітей дошкільного віку засобами використання методу ниткографії

Кузьміна Людмила Сергіївна, вихователь, спеціаліст

Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 105 «Дзвіночок»

Завідувач: Куріцина Наталія Сергіївна

Адреса ДНЗ: 690104, м. Запоріжжя, вул.Тополіна 31 – А

тел./ факс: (0612)769-80-48,

e-mail – dzvinochok105@gmail.com

Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання метода ниткографії як ефективного засобу сенсорного розвитку дітей дошкільного віку, в процесі якого відбувається збагачення сенсорного досвіду та розвиток дрібної моторики пальців рук  дітей,   формується  пізнавальна активність дітей.

Обґрунтування актуальності та перспективності програми. Актуальним психолого-педагогічним завданням, яке стоїть перед педагогами дошкілля – є створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного й духовного розвитку кожної дитини, формування її життєвих компетентностей.

Практичне впровадження досвіду  надасть велику допомогу педагогам щодо вирішення проблеми сенсорного розвитку,  необхідного людині для оволодіння будь-якою практичною діяльністю. Чим вищий сенсорний розвиток дитини, тим більше фактів і явищ потрапляє у сферу її сприймання.

Якщо в дитини належно розвинуті механізми мислення, то вона виявляє неабияку здатність шукати, знаходити, фіксувати, аналізувати велику кількість інформації про світ і себе. Формування, спрямування і коригування цих умінь окреслює проблематику сенсорного виховання.

Завдяки цьому методу дитина має можливість придбати живий безпосередній досвід, збагатити сенсорну та рухову активність. Адже життя, подане в описах, знижує зацікавленість до його явищ. А це не тільки пригнічує сенсорні здібності дошкільника, а й ускладнює наступні стадії навчання.

Науково – теоретична база програми:

1.Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий керівник:А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.

2. Освітня програма «Дитина в дошкільні роки» К.Крутій.

3. Барбашова І. А. Неперервність сенсорного розвитку особистості: дошкілля, шкільна освіта. - C. 42-48. Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2013. – Вип. 14. – 503

4.Ільїчова О.С., Зегебарт Г.М. "Волшебные обводилки. Формирование графомоторных навыков". Методическое пособие.- М.: Генезис, 2013.-32 с.
5. Коменський Я. А. Вибрані педагогічні твори / Я. А. Коменський; під ред., з біограф. написом і прим. А. О. Красновського. – К. : Радянська школа, 1940. – Т. 1 : Велика дидактика. – 1940. – 248 с.

6. Локк Д. Сочинения : в 3 т. / Д. Локк; [пер. с. англ. А. Н. Савина]. – М. : Мысль, 1985. – Т. 3. – 1988. – 668 с.

7. Нікітіна А.В. «Рисование веревочкой» Практическое пособие для работы с детьми дошкольного возраста на занятиях по изобразительной деятельности – СП б.: КАРО, 2006.- 96.: ил

8. Новіковська О.А. "Ниткография. Конспекты занятий по развитию пальчиковой моторики речи (от 3 до 7 лет)"  Пальчиковий тренінг .Паритет, 2008.-48 с.
9. Поддьяков М.М. Способи сенсорного виховання в дитячому садку. - М, 1965. - 392 с. 

10. Романюк І.А. «Перспективний педагогічний досвід: теоретичні основи, композиційна структура та оформлення» : навч.-метод.посіб. для роботи в ДНЗ.-Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД,2012.-100 с.

11. Сенсорне виховання дошкільників. / Под ред. А. В. Запорожця, А. П. Усовой .- М.: Просвещение. 1963. - 364с. 

12.  Сухомлинський В. О. Вибрані твори : в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1976. – Т. 1. – 1976. – 654 с.

13.Ушинський К. Д. Вибрані педагогічні твори : у 2 т. / К. Д. Ушинський; за ред. О. І. Пискунова. – К. : Радянська школа, 1983. – Т. 2. – 1983. – 359 с.

14. Філіпова Л.І., Лебедєв Ю.А.,   «Сенсомоторний розвиток дошкільників на заняттях  зображувальної діяльності». - М.:ВЛАДОС, 2001.- 224 с.

 Інтернет ресурси:

1. https://ru.wikipedia.org/wiki/Изонить

2. https://www.youtube.com/watch?v=RBLtDpUgxZY

Стисла анотація досвіду. В досвіді розкрито систему педагогічних дій щодо сенсорного розвитку дошкільників засобами ниткографії (порядок дій, методика), розкриті шляхи, які сприяли отриманню позитивних результатів. 

Основними технологічними та  методичними аспектами змістовного наповнення та практичної реалізації досвіду є: вивчення педагогом нормативно-правових матеріалів, теоретичного та практичного матеріалу; підвищення педагогічної майстерності через накопичення знань і умінь щодо сенсорного розвитку дошкільників та використання методу ниткографії у роботі з дітьми; розроблення конспектів занять, створення розвивального середовища, дидактичного матеріалу.

Етапи застосування методу ниткографії: 

  • Зацікавлення дітей.
  • Ознайомлення з властивостями ниток.
  • Ознайомлення з дидактичними посібниками.
  • Ознайомлення з прийомами викладання ниток.
  • Використання  метода ниткографії на заняттях.
  • Використання метода ниткографії в самостійній діяльності дітей.

Результативність досвіду: Метод ниткографії:

  • дає можливість розкрити набуті знання в творчій діяльності;
  •  сприяє всебічному розвитку, розкриває нахили та здібності дитини;
  • розширює бачення світу, вчить дітей помічати різні елементи, бачити конструктивну  частину предметів;
  • занурення дітей в активну сенсорно-пізнавальну діяльність у процесі роботи з нитками складає педагогічну умову їх сенсорного розвитку.

Репрезентація досвіду. Репрезентовано на семінарі для вихователів дошкільного  закладу «Сенсорний розвиток  дошкільника » (березень, 2014 р.); заплановано майстер-клас для вихователів ДНЗ міста (квітень, 2016 р.)

Посилання на матеріали:

https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIWWlPY04wV3g5c3M&usp=sharing

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 1493 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 1.0/342
Всього коментарів: 4
4 lukhanina68  
Людмила Сергеевна! Очень интересный опыт. Вот с таких опытов и появляются новые инновационные технологии. Спасибо!!!

3 lara1  
Чудова та корисна робота! Бажаю успіхів та перемоги!

2 star_kristinka  
Молодец! Очень интересный опыт!!!

1 detids110  
smile отличная работа, есть чем заняться !!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018