Пізнання навколишнього світу через орігамі. Розвиток дрібної моторики у дітей з ЗПР за допомогою творчого конструювання з паперу
МЕДВЕДЄВА ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА
вихователь компенсуючої групи ДНЗ №221, спеціаліст, вихователь-методист
Дошкільний навчальний заклад ясла-садок комбінованого типу №221 «Пілот»
Запорізької міської ради Запорізької області
завідувач : Сироватка О.Є.
Адреса закладу: м. Запоріжжя, вул. Бородинська 10А
тел.: 224-77-17
e-mail.: pilot221@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вихователя висвітлює пізнання навколишнього світу через орігамі та розвиток дрібної моторики у дітей з ЗПР за допомогою творчого конструювання з паперу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Необхідність використання орігамі в навчанні дітей дошкільного віку незаперечна. Те що діти навчаються «граючись», помітили і довели великі педагоги такі як В.Б.Космінська, Є.І. Васильченко, А.С. Макаренко, Т.С.Комарова та інші, велика заслуга в розробці проблеми належить Ф. Фребелю. Таким чином, проблема методичного дослідження актуальна на сучасному етапі розвитку суспільства.
Науково-теоретична база досвіду
Вітчизняні педагоги (Л.В. Куцакова, С. Афонькин, Т.І. Тарабарина, Ю.В. Шумаков, Є.Р. Шумакова та інші) і зарубіжні педагоги (М. Кемпбел, Р.Харбін, Е. Кеннвей, А. Іошідзаве, Д. Лістар та інші) відзначають, що орігамі має безліч переваг для розвитку певних навичок і якостей у дітей.
Стисла анотація досвіду
Я працюю у компенсуючій групі для дітей з особливими освітніми потребами (ЗПР). Різнобічне вивчення ЗПР, як специфічної аномалії дітей дозволило отримати дані про їх розвиток. Поряд з незрілістю емоційно-вольової сфери, недорозвиненням пізнавальної діяльності, недостатністю уявлень про навколишній світ, у досить більшому відсотку випадків є відставання у психомоторному розвитку. Зміна (підвищення або зниження) м'язового тонусу обумовлює слабкість і стомлюваність кистей рук. Недостатність діяльності нервової системи робить рухи незграбними, перешкоджає їх узгодженості і плавності. У всіх дітей з відхиленнями у розвитку в тій чи іншій мірі порушена мовна діяльність. У цьому зв'язку особливої актуальності набуває вивчення взаємозв'язку мови і моторного компонента в умовах порушеного розвитку, а також розробка системи спеціальних занять, що забезпечують виправлення, ослаблення, згладжування недоліків дітей. Це спонукало мене продовжити роботу з навчання орігамі дітей з порушенням розвитку. Дитина з ЗПР в силу своїх особливостей здатна працювати тільки з тим матеріалом, який їй цікавий. Використання різноманітних технік з папером дозволить забезпечити високу мотиваційну готовність до майбутньої діяльності. Адже виготовлення виробів розвиває дрібну моторику рук, а значить, впливає на розвиток мови.
Результативність впровадження досвіду
Мені, як педагогу, приємно усвідомлювати, що оволодіння дітьми орігамі допомогло їм у подоланні труднощів розвитку і призвело в комплексі з іншими прийомами впливу до якісних змін, тобто - до розвитку дитини.
Репрезентація досвіду
Проблема розвитку мілкої моторики через орігамі у дітей з ЗПР викликає зацікавленість у педагогів, працюючих у групах компенсуючого, санаторного типів, які вирішують питання створення корекційно-розви
ваючого середовища.
Посилання на матеріал: vk.com/dnz221
|