Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:43

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Збірник текстів із завданнями для перевірки різновидів мовленнєвої діяльності на уроках української мови

Збірник  текстів із завданнями для перевірки різновидів мовленнєвої діяльності на уроках української мови

Колектив авторів:
Кілєва Оксана Анатоліївна, учитель української мови та літератури, спеціаліст  вищої  категорії
Колесник Наталія Миколаївна, учитель української мови та літератури, спеціаліст   вищої  категорії, старший вчитель
Курило Наталія Володимирівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст І категорії
Руденко Оксана Анатоліївна, учитель української мови та літератури, спеціаліст   вищої  категорії
Рєутова Наталія Миколаївна, учитель української    мови та літератури, спеціаліст  І категорії
Тур Валентина Петрівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст   вищої  категорії, старший     вчитель
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивчення англійської мови № 59

Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Чумаченко Андрій Іванович
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд.10
Тел..:(061) 224-77-23
email: school_59.zp@ukr.net

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
     Наданий досвід роботи вчителів висвітлює питання перевірки різновидів мовленнєвої діяльності на уроках української мови, зокрема аудіювання та читання мовчки. Представлений досвід є спробою об’єднати в одному збірнику матеріали для перевірки різновидів мовленнєвої діяльності з 5 по 11 класи і покликаний полегшити роботу вчителя в підготовці до уроків.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
    Навички аналізу тексту, вироблені у процесі виконання тестів, стануть у нагоді учням при виконанні завдань ЗНО, також  дібрані тексти збагатять словниковий запас учнів, розширять світогляд. 
Матеріали збірника є перспективними у світлі реалізації Методичних рекомендацій  щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах. 

Науково-теоретична база досвіду 
     Тексти та завдання до них дібрані відповідно до вимог Програми з української мови та вимог  Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, при доборі текстів також враховані  Методичні  рекомендації щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах 

Стисла анотація досвіду
     Тексти  збірника є кращими зразками творів сучасної літератури й  покликані реалізувати  ряд завдань:

  • формування національно самосвідомої особистості шляхом  виховання поваги та любові до державної мови;
  • знайомство з видатними діячами культури, мовознавцями, – людьми, які зробили значний внесок у розвиток української культури в різні часи;
  • культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності;
  • утвердження у свідомості й почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України.

Крім того, при доборі текстів були враховані стилі  й типи   мовлення, які  докладно вивчаються у кожному з класів.
 Укладені тести спрямовані на формування в учнів умінь роботи  з текстом, а  саме:
- сприймати текст на слух, запам’ятовувати його зміст;
- виявляти розуміння тексту й підтексту прослуханого;
- визначати тему та основну думку твору, оцінювати почуте, аналізувати особливості мовної форми.

Результативність упровадження досвіду 
     Протягом трьох років тексти були апробовані на уроках української мови під час перевірки різновидів мовленнєвої діяльності.
У процесі використання наданих текстів ми дійшли висновку, що грамотний  відбір матеріалу сприяє не лише  формуванню  навичок аналізу тексту, а й допомагає краще засвоїти особливості певних стилів та типів мовлення.

Репрезентація досвіду 
     Досвід  був представлений на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів-словесників та схвалений Методичною радою школи, протокол № 3 від 07.12.2015

Посилання на матеріали: 

http://metodportal.com/node/40326

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (09.01.2016)
Переглядів: 468 | Рейтинг: 1.0/31
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018