Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:33

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Авторські розробки уроків для 8 класу із зарубіжної літератури (розділ «Сучасна література») (за програмою «Зарубіжна література 5 - 9 кла

Тема « Авторські розробки уроків для 8 класу із  зарубіжної літератури  (розділ «Сучасна література») (за програмою «Зарубіжна література 5 - 9 класи» (2012 р. зі змінами 2015 р.) авторського колективу О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміної, О. В. Ревнивцевої, Т. П. Сегеди,  Н. В. Онищенко)»

Інформація про авторів досвіду: Творча група вчителів-філологів Запорізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 75: Волкова Ю.В., учитель російської мови та зарубіжної літератури, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель», Некіга Л.М., учитель російської мови та зарубіжної літератури, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель».

Контактна інформація про навчальний заклад: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75 Запорізької міської ради Запорізької області; Гончаренко Роман Вікторович, 69009, м. Запоріжжя, вул. Історична, 92, (061)2365610, shkola75@i.ua; http://zzosh75.ucoz.ru/)

Провідна педагогічна ідея досвіду: у роботі представлені розробки уроків до розділу «Сучасна література», які  спрямовані на розвиток критичного мислення учнів та  формування духовно-емоційного світу підлітків, їх морально-етичних позицій, світоглядних уявлень і переконань, а також на розвиток інтересу дітей до художньої літератури, розширення кола їхнього читання, орієнтування у світі  сучасної літератури, популяризацію досягнень письменників кінця ХХ – поч. ХХІ ст., підготовку учнів до входження в сучасний світ, на інтеграцію в соціокультурному середовищі, знаходження спільної мови з однолітками різних країн і народів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: сучасний освітній процес має бути зорієнтований не просто на здобуття знань, а на духовний розвиток особистості. У 8 – 9 класах проявляється індивідуальність учнів, відбувається активний процес формування їхнього світогляду, громадянської позиції, пошуку місця в сучасному світі. Творча група вчителів прагне виховати не лише грамотного учня, а  й  людину, здатну до співпереживань, готову до вільного гуманістично-орієнтованого вибору,  компетентну і відповідальну особистість. Вивчення сучасних творів зарубіжних авторів актуального змісту сприятиме становленню особистісних якостей сучасної молоді. У роботі представлені розробки уроків за творами, які включені до Програми «Зарубіжна література 5 - 9 класи» (2012 р. зі змінами 2015 р.) авторського колективу О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміної, О. В. Ревнивцевої, Т. П. Сегеди, Н. В.Онищенко), тому пропоновані матеріали є новими та актуальними.

Науково-теоретична база: творча група вчителів спирається на дослідження сучасної  зарубіжної літератури Д. Білецького, Ф. Гурвича, І. Проценка,      Ю. Ступака, В. Сафонової, В. Савченка, В. Терновського – літературознавці, які досліджують сучасну дитячу літературу; С. О. Терно, Н. В. Вукіна,          Н. П. Дементієвська,  Н. В. Зоркіна, О. Пометун, І. Якиманська,                     Ю. Ковбасенко, М. Бахтін, О. Пронкевич – технологія розвитку критичного мислення .

Стисла анотація досвіду: за характером інноваційного потенціалу досвід є комбінаторним. В основі досвіду покладено евристичний (пошук інформації, її осмислення та інтерпретація), дослідницький (дослідження проблеми, її актуальності), пояснювально-рецептивний (сприймання, осмислення, запам’ятовування). У досвіді систематизовано розробки уроків різних типів.

Результативність впровадження: розробки уроків використовуються при викладанні курсу «Зарубіжна література» у 8 класі (за Програмою Зарубіжна література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Ю.І. Ковбасенко, Г.М. Гребницький, Н.О. Півнюк, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська. Керівник авторського колективу Ю.І. Ковбасенко. За загальною редакцією Д.С. Наливайка. – К., Ірпінь: Перун, 2005. – 112 с.) на уроках позакласного читання; учні презентують власні  роботи на конкурси журналу «Зарубіжна література в школах України»: «Відгук на сучасну дитячу прозу», «Фанфік», «Відгук на прочитану книгу влітку».

Репрезентація досвіду: досвід представлений на ШМО вчителів-філологів ЗОШ №75, на педагогічній раді школи.

Теги:  Заводський, сучасна література,  філософська метафора, притча, повість, символ, конфлікт, композиція, тема  та ідея твору, художній світ, критичне мислення.

Посилання : http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_42.html

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 1111 | Рейтинг: 1.0/328
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018