Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 08:28

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Творчий підхід до планування виховної роботи класного керівника як засіб удосконалення виховного процесу навчального закладу
Творчий підхід до планування виховної роботи класного керівника як засіб удосконалення виховного процесу навчального закладу

Танасейчук Юлія Олександрівна

Вчитель фізичної культури, спеціаліст першої категорії.

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №21 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор  Куракова Зоя Григорівна

Адреса : 69021, м. Запоріжжя, вул. Машинна, буд.117

Телефон: 213 02 90

е-mail: zn_21@mail.ru

адреса сайту: http://zosh-21.zz.mu/



Провідна педагогічна ідея досвіду 

Важливою умовою діяльності творчого класного керівника є кваліфіковане, якісне планування. План виховної роботи з класом повинен бути реальним, конкретним, визначати таку систему заходів, яка може бути забезпечена матеріально, організаційно та методично. План має давати повну картину стратегії і тактики виховної роботи класного керівника з учнями. Творчий характер планування в конкретному класному колективі сприяє перетворенню перспективного плану на засіб удосконалення виховного процесу всього навчального закладу.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

У системі роботи класного керівника чимало суперечностей виникає з приводу планування. Чи потрібне воно взагалі за умов демократизації школи, надання ініціативи й самостійності педагогу? Практика відповідає на це однозначно: планувати треба. Інша річ, яким має бути це планування. Які ж організаційно-педагогічні умови планування виховної роботи? По-перше, це осмислення та усвідомлення соціального замовлення, тих основних вимог, які висуває перед школою час, тобто формування людини нової, незалежної держави — діяльної, творчої, фізично здорової, працелюбної, порядної, чесної, гуманної та повноцінної особистості. Важливо також проаналізувати досвід, що накопичився у педагогічному колективі школи, а також надбання інших навчальних закладів. Важливо також, щоб план виховної роботи з класом був реальним, конкретним, визначав таку систему заходів, яка може бути забезпечена матеріально, організаційно та методично. План має давати повну картину стратегії і тактики виховної роботи класного керівника з класом. 

Науково-теоретична база досвіду 

Філософія і методологія освіти виконують важливу роль у справі формування свідомості молодого покоління. Та для різнобічного і гармонійного розвитку зростаючої особистості треба, щоб освітній процес будувався не тільки на науковому осмисленні дійсності, а й на духовних, моральних і культурних цінностях українського народу і всього людства.

Зміст та організацію виховного процесу визначає його мета як очікуваний ідеальний результат. Кінцева мета виховання поетапно конкретизується, виділяються проміжні виховні цілі, проектуються дії педагога й вихованців, орієнтовані на досягнення виділених цілей. Особистісне долучення вихованців до спільної з вихователем діяльності у процесі застосування сучасних виховних технологій здійснюється через розв'язання соціально-моральних завдань, що ставлять вихованців з умови свідомого вибору і практичної реалізації особистісної позиції, стилю поведінки. Технологія виховного процесу з поєднанням педагогічних приписів, здійснюваних на рівні етапів та дій суб'єктів, з широкою варіативністю опериціональної структури суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Водночас вона є проявом індивідуальної майстерності педагога за умов використання ним оптимальних форм, методів та прийомів впливу на розвиток особистості. Процес виховання окрім власне наукового підходу складається з творчих актів, засадами яких є відчуття вихователем конкретної життєвої ситуації, його такт. Ця особливість виховної діяльності має переваги у ситуаціях екстремальних, недостатньо детермінованих, плинних, змінних. Складовими виховних технологій є форми організації та способи виховання. Процес виховання здійснюється у певних організаційних формах (індивідуальні, групові, колективні, масові). Сфера виховання є відкритою до пошуку альтернативних способів виховання. Використання виховної технології є завжди вибором стратегії, пріоритетів, системотвірних чинників взаємодії вихователя і вихованців, а також вибором тактики та стилю виховної роботи з ними. Високий суб'єктивний компонент виховних технологій, пріоритет унікальності кожної особистості вимагає відповідального ставлення до технологізації виховного процесу, високого професіоналізму педагога.

Стисла анотація досвіду 

Робота керівника вимагає специфічних знань, умінь, навичок. Насамперед класному керівникові слід знати, що виховна робота має низку особливостей. Виховний процес має двосторонній характер. З одного боку, учень зазнає впливів, які свідомо організовують батьки, вчителі, засоби інформації, громадськість, малі та великі неформальні групи; з іншого боку, учень виступає як складне природне явище, особистість якого здатна до реальної самооцінки та виявляє прагнення до самопізнання, самореалізації і самоствердження. По-друге, організовуючи виховну діяльність, класному керівникові потрібно враховувати, що кожен учень однієї вікової групи має свої індивідуальні особливості та інтелектуально-вольові можливості, певний досвід взаємодії із соціальним середовищем, власні інтереси та пріоритети. Таким чином план виховної роботи з класом повинен бути реальним, конкретним, визначати таку систему заходів, яка може бути забезпечена матеріально, організаційно та методично. План має давати повну картину стратегії і тактики виховної роботи класного керівника з класом. У процесі роботи до плану можна (і треба) вносити необхідні доповнення та зміни. Виконання цих умов сприяло творчому характеру планування в конкретному класному колективі, перетворило розробку перспективного плану класного керівника на засіб удосконалення виховного процесу.

Результативність впровадження досвіду 

Досвід впроваджується класним керівником протягом роботи з учнями з 5 по 9 клас. За цей час підвищився рівень вихованості учнів класу, зміцнилися міжособистісні стосунки членів учнівського колективу:учнів, вчителів, батьків. Позитивним прикладом є зменшення кількості учнів «групи ризику». 

Репрезентація досвіду 

Досвід був репрезентований на рівні навчального закладу та представлений на педагогічній раді з виховної роботи з теми: «Роль класного керівника у створенні сприятливих умов для саморозвитку та самореалізації учнів-членів дитячого колективу». Матеріал досвіду розміщений на сайті закладу http://zosh-21.zz.mu/ для широкого загалу, зокрема для обговорення батьківською громадою. На районному рівні досвід було розглянуто в рамках участі у конкурсі «Класний керівник року».

 


 

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 1045 | Теги: виховний процес, планування, виховний захід, виховна технологія, творчий підхід, класний керівник, Заводський, класний колектив | Рейтинг: 3.0/42
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024