Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 13:17

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Система роботи щодо організації сумісної діяльності класного керівника і батьків по впровадженню інноваційної методики формування життєвої
Система роботи щодо організації сумісної діяльності класного керівника і батьків по впровадженню інноваційної методики формування життєвої компетентності учнів
Долга Уляна Ігорівна, вчитель образотворчого мистецтва, 
художньої культури та обслуговуючої праці, вища категорія, старший вчитель

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Діденко Зоя Василівна

Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел./факс: (0612) 769-80-34, 


Провідна педагогічна ідея досвіду: Організація демократичного шкільного  життя учнів, коли самі учні є організаторами, учасниками функціонування свого класного «Міні-суспільства». Сумісна робота класного керівника і батьків щодо соціалізації дітей, вчить учнів жити в злагоді з собою та навколишнім світом , спонукаючи їх до дедалі більшої самостійності та відповідальності за свою освітню діяльність. 
Педагогічний всеобуч батьків допомагає їм розуміти індивідуальні особливості  дітей,  вчить їх дивитися на своїх дітей з «оптимістичною гіпотезою». Досягненню результатів сприяє:
 -   залучення батьків до позакласних заходів, спрямованих на формування творчої компетентності дітей;
 -   організація сумісної  з батьками діяльності щодо формування позитивної мотивації і батьків , і учнів.
 Батьки тоді стають однодумцями і помічниками вчителів, коли бачать в них порадників, професіоналів. Робота з батьками повинна бути мати не лише організаційний характер, а й просвітницький.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: На сучасному етапі розвитку освіти висуваються  нові вимоги до організації навчально – пізнавальної діяльності учнів і класного керівника. Зміни в освітній політиці відбуваються на основі затвердженого Кабінетом Міністрів Державного стандарту освіти і мають на меті формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися.
 Стратегічною метою діяльності класного керівника з батьками, з цього напрямку, є формування життєвої компетентності учнів, уміння аналізувати  власну діяльність, дати їй оцінку, бачити  проблеми та знаходити спосіб їх усунення. Важливою задачею сім’ї і школи є перетворення дитини на суб’єкт власної життєдіяльності, яка здатна самостійно розв’язувати проблеми, що стоять перед нею, змоделювати шляхи  саморозвитку та самовдосконалення. Саме за допомогою цього досвіду можна досягти вирішення поставлених задач.

Науково-теоретична база досвіду: 
Роботи науковців в галузі освіти  І. Родигіної, О. Савченко, Т. Байбари, о, Хорошковської, Н. Бабік. 
1. Борисова З.Н., Смаль В.З. Історія педагогіки. Хрестоматія. Видавниче об’єднання "Вища школа”. – Київ, 1974.
2.Ващенко Г. Виховний ідеал. – Полтава, 1994.
3.Макаренко А.С. Методика організації виховного процесу. Твори: У 7-ми т.
– К., 1986. – Т.5.
4.Фібула М.М. Педагогіка. – Київ, 2001. 
5.Ядешко В.І., Сахіна Ф.А. Педагогіка. Видавниче об’єднання "Вища школа”.
– Київ, 1981.

Стисла анотація досвіду: Діагностична діяльність класного керівника по вивченню рівня розвитку учнів та їх вихованості дає можливість аналізувати роботу , створювати корекційні програми роботи на новий період часу та узгоджувати їх з батьками. Таким чином сумісна  виховна робота  класного керівника і батьків носить конкретну направленість і сприяє  формуванню життєвої компетентності дітей:
   -   педагогічний моніторинг рівня розвитку учнів;
   -   колективна самоатестація класного колективу;
   -   класний конкурс « Кращий учень  класу»;
   -   проект « Я особистість»;
   -   діалоги – ігри за допомогою комунікативно – ситуативних завдань по формуванню у дітей моральних знань і поведінки;
   -   діагностика , аналіз та планування системи роботи з учнями , що мають проблеми в вихованні:
   -  система роботи щодо формування позитивної  мотивації до навчальної діяльності ( інтелектуальні конкурси , уроки розвивальної психології, цикл корекційно – розвивальних та реабілітаційних занять з метою формування позитивної мотивації, підвищенні самооцінки учнів і розвитку їх саморегуляції);
   -  колективні творчі справи сумісно з батьками;
   -  створення презентацій « Наш клас», про результати виховної роботи  за кожен семестр кожного року.

Результативність впровадження досвіду: 
 Створена ефективна система виховної роботи , в якій задіяні всі учасники освітнього процесу (кл. керівник, батьки, діти). Батьки – справжні помічники класного керівника. Явка на батьківські збори з 5 по 8 клас стабільна (більше 80% ) . Цьому сприяє:
 -    грамотний педагогічний всеобуч батьків;
 -    узгодження з батьками програм сумісної діяльності школи і сім’ї  по усуненню проблем в розвитку дітей за результатами  різного роду діагностики. 
 -    формування  позитивної мотивації щодо участі і батьків, і учнів у шкільному житті,   сприяє  розвитку  життєвої компетентності учнів. По кожному семестру (кожного навчального року), створено презентації у вигляді відеороликів  з  життя  класу, які демонструють батькам на зборах кращі сторони розвитку їх дітей та діяльності всього класного колективу.
 Колективна творча справа учнів і батьків класу «Екологія душі» зайняла  1місце в міському конкурсі «Екологічний вектор» .
 Матеріали проекту, за участю батьків,  «Архітектурні перлини Криму», та «Свята народного календаря» розміщені на  методичному порталі.
     
Репрезентація досвіду:
1. Матеріали досвіду розміщено на сайті.
2. Участь в районному конкурсі « Класний керівник 2013 р.» відзначено сертифікатом.
3. Рекомендовано для презентації на міській педагогічній виставці  перспективного досвіду 2013-2014 н. р.
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun (28.01.2014)
Переглядів: 757 | Теги: пріоритетні напрямки сумісної діяль, Формування життєвої компетентності , Комунарський | Рейтинг: 3.0/31
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024