Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 13:30

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Самореалізація учнів в умовах впровадження інноваційної моделі шкільного самоврядування
Самореалізація учнів в умовах впровадження інноваційної моделі шкільного самоврядування

Смирнова Галина Валеріївна, педагог-організатор, кваліфікаційна категорія вища

Запорізький навчально-виховний комплекс «ОСНОВА» з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області

Директор комплексу Любімова Алла Володимирівна

 69005, м. Запоріжжя,  вул. Я. Новицького,  9  
тел./факс 233-14-77,
тел. 233-25-24, 34-01-04,
e-mail: osnovazp@mail.ru,
sites.google.com/site/znvkosnova/


Провідна педагогічна ідея досвіду: в навчально-виховному комплексі необхідно створювати сприятливі умови для самореалізації кожного учня та шкільного колективу в цілому в умовах впровадження інноваційної моделі шкільного самоврядування. Самоврядування в навчально-виховному комплексі організовано як спосіб особистісної самореалізації педагогів, учнів та батьків з подальшою розробкою в перспективі  моделей взаємодії дитячо-дорослих громадських об'єднань як інноваційних суб'єктів формування сучасного освітнього простору.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

В Концепції виховання дітей і молоді в національній системі освіти одним із основних напрямків національного виховання зазначено «активність, самодіяльність і творча ініціатива учнівської молоді, об’єднання педагогічного керівництва з ініціативою і самодіяльністю учнів, утвердженням життєвого оптимізму, розвиток навичок позитивного мислення». Але процес формування ініціативності сьогодні ускладнюється недостатністю уваги до проблем підростаючої дитини  та переводить його до негативних, асоціальних проявів.  В навчально-виховному комплексі «ОСНОВА» виховання в контексті Концепції інноваційного розвитку на 2011-2014 рр розглядається як створення сприятливих умов для саморозвитку, самовдосконалення, самоактуалізації особистості учнів.

Науково-теоретична база досвіду:
Демократизація виховної діяльності школи передбачає широкий спектр напрямків формування активної особистості: пробудження національної самосвідомості учнів, розвиток самостійності, готовності займати активну позицію в колективній діяльності й брати на себе відповідальність, вміння відстоювати власні та колективні інтереси, розвиток здатності до розв'язання нестандартних проблем тощо. У сучасній науковій та методичній літературі нема єдиної думки щодо означення терміна "шкільне самоврядування”. Можливо, тому педагоги, працівники методичних установ та управлінь освіти мають ускладнення у визначенні сутності самоуправління, його призначення та функцій в учнівському колективі. Зокрема, одні доводять необхідність запроваджувати в школі лише адміністративне керівництво учнівським колективом, інші стверджують, що треба розвивати не „самоуправління”, а „співуправління”, а треті роблять спробу підмінити учнівське самоуправління громадським самоуправлінням школи. Структура та форми учнівського самоуправління формуються з урахуванням місцевих умов і бажань самих учнів. Тобто самоврядування «самоорганізується» в спеціально створених організаційних умовах.

Стисла анотація досвіду: Досвід представляє аналіз структури та діяльності органів учнівського самоврядування за період 2009-2012 рр., інноваційну модель реорганізації структури учнівського самоврядування, опис структурних підрозділів органів самоврядування, цільову програму розвитку  учнівського самоврядування в НВК, матеріали участі в конкурсах, конференціях,     проектах.

Результативність впровадження досвіду: Результатом досвіду стала розбудова учнівського самоврядування в НВК, підвищення учнівської  активності в діяльності органів самоврядування на різних рівнях: в класах, в шкільному органі самоврядування, в обласному проекті «Громадянин», районних та міських конкурсах, обласних конференціях.

Репрезентація досвіду:
•    Обласний науково-практичний семінар «Почуття гідності як фактор формування готовності учнівської молоді до самоствердження» (19.09.2013 р.)
•    Обласний науково-практичний семінар «Пріоритетні напрямки інноваційного розвитку НВК в створенні умов для самореалізації учнів» (19-20.02.2013)

Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_30.html

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 781 | Теги: інноваційні технології, оптимізація виховного процесу, самореалізація, комунікативні вміння, Орджонікідзевський, Громадянин | Рейтинг: 2.9/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024