Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 16:10

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Розвиток пізнавальних та виховних інтересів учнів підліткового віку та формування громадської активності шляхом оптимізації виховного процес
Розвиток пізнавальних та виховних інтересів учнів підліткового віку та формування громадської активності шляхом оптимізації виховного процесу

Діброва Юлія Юріївна, кваліфікаційна категорія- спеціаліст вищої категорії,
посада- вчитель біології- класний керівник

Запорізька гімназії № 50, Запорізької міської ради, Запорізької області
директор гімназії - Гузеватий Андрій Юрійович,
 
адреса: вул. Б. Хмельницького, 22,
м.Зaпopiжжя, 69006, тел.: (061) 236-73-27
адреса сайту:gymnasium-50.zp.ua 


Провідна педагогічна ідея досвіду: пізнавальна активність школярів є складовою мотиваційного компоненту навчання та однією з головних умов, розумового розвитку дітей, тому що інтелектуальна сфера дитини успішно розвивається лише за умови присутності і розвитку пізнавальних потреб.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Пізнавальний інтерес у навчальній діяльності виступає як результат взаємодії об'єктивної і суб'єктивної сторін інтересу. Він виражає прагнення учнів до знань і самостійної творчої роботи, тому вважається педагогами одним із найбільш значущих і надійних факторів, які інтенсифікують пізнавальну діяльність школярів. Під час навчання учням потрібно мати змогу виробляти навички, напрацювати певні матеріали, обговорювати, ділитися думками. Як результат, пізнавальний інтерес готує учнів до використання отриманих знань та практичних навичок під час роботи та вирішення різних життєвих ситуацій. 

Науково-теоретична база досвіду:
1. Балаев А.А. Активные методы обучения. М., 1986
2. Бобровна В. А. Уроки пізнання //Початкове навчання та виховання. - 2008. - № 5-6. - С. 3-31
3. Долбенко Т. Пізнавальна активність підлітків як предмет вивчення педагогіки і психології // Вісник Книжкової палати. - 2005. - № 10. - С. 22 – 25
4. Буряк В. К. Активность учащихся в познавательной деятельности // Педагогика. - 2007. - № 8. - С. 71-82
Форма роботи – створення предметного блогу, розробки уроків, презентацій та бюллетней.

Стисла анотація досвіду:
Пізнавальний інтерес - це емоційно усвідомлена, вибіркова спрямованість особистості, яка звернена до предмета й діяльності, пов'язаної з ним, що супроводжується внутрішнім задоволенням від результатів цієї діяльності. Цей інтерес має пошуковий характер, підвищує можливості розумового розвитку учня, сприяє усвідомленій самостійності, викликає продуктивну роботу, змінює способи розумової діяльності, є умовою розвитку творчої особистості.
     Навчально-виховний процес повинен: бути імітацією того середовища, в якому перебувають учні; містити в собі конкретні цілі, завдання і проблеми громадської і трудової діяльності людини; забезпечити формування здібностей, розв’язувати практичні завдання, змінювати і покращувати той предметний світ, у якому живуть діти зараз і будуть жити в майбутньому. Активне навчання повністю відповідає цим вимогам. В його основі лежить принцип безпосередньої участі, який зобов’язує вчителя зробити учасником навчально-виховного процесу, що вміє діяти, вести пошук шляхів і способів розв’язання тих проблем, які вивчаються у навчальному курсі. Цьому сприяють активні методи навчання, які дозволяють формувати знання, уміння і навички шляхом залучення тих, хто навчається, до активної навчально-пізнавальної діяльності.
Серед активних методів навчання ми виділили наступні три основні блоки:
а) дискусійні методи (групова дискусія, розбір казусів із практики, аналіз ситуації морального вибору тощо);
б) ігрові методи: дидактичні і творчі ігри, в тому числі ділові (управлінські) ігри, рольові ігри (научіння поведінці, ігрова психотерапія); контрігра (метод усвідомлення комунікативної поведінки);
в) сензитивний тренінг (тренування міжособистої чутливості і сприймання себе як психофізичної єдності)

Результативність впровадження досвіду:
Результативність  полягає в розробці авторських моделей уроків з використанням (презентацій, рольових ігор) та їхньої реалізації в навчально-виховному процесі. Участь у конкурсах ( «Моє Довкілля», «Створення соціальної реклами», «Краса землі моєї», та ін.)
В результаті роботи було створено предметний блог вчителя біології за адресою: http://biolog50zp.blogspot.com. В блозі представлений досвід вчителя біології та виховні заходи. 

Репрезентація досвіду:
"Практичні роботи на уроках біології як складова формування компетенцій учня” – виступ на засіданні методичного об`єднання вчителів біології, 2008 рік. 
"Демонстрація інтерактивних методів і форм під час викладання біології.» – 8 кл., майстер-клас, 2010 рік.

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: LeninRMO (26.01.2014)
Переглядів: 860 | Коментарі: 1 | Теги: інтерактивних методів і форми під ч, розвиток пізнавальних інтересів учн, виховні заходи, Ленінський | Рейтинг: 2.9/40
Всього коментарів: 1
1 Мария  
хороший вчитель

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024