Адреса сайту:mailto:zp47.blogspot.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Розкрити соціально-педагогічні проблеми шкільного колективу та його соціального середовища з формування особистості; суб’єкт – суб’єктні відносини вчитель-учень, учень-учень, учень-батьки, вчитель-батьки;самореалізація особистості виходячи із принципу природовідповідності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність даного досвіду полягає в тому, що впровадження його результатів дозволяє створити систему роботи з групою учнів, індивідуалізуючи кожного у зв’язку з його можливостями, здібностями, сферою інтересів на основі психолого-педагогічних умов. Результати педагогічного досвіду відкривають шлях до практичного застосування тих начал, які раніше філософській (абстрактній) педагогіці давала психологія; обґрунтовують комплекс форм і методів роботи, які застосовуються при реалізації принципу природовідповідності в процесі освітньої діяльності та запровадження нестандартних Правил спілкування з учнями.
Науково-теоретична база досвіду
Дослідження ґрунтується на методологічних та педагогічних працях вітчизняних і зарубіжних вчених, майстрів психології «Мотивації і мотиви» І.П. Ільїна, «Велика дидактика» Я.А.Каменського, «Мистецтво виховувати» Ю.П.Азарова, «Педагогіка для дітей і дорослих» Я. Корчака, «Педагогічні ідеї Жан Жака Руссо», «Метод» І.Г.Песталоцці, «Біля джерел української педагогічної думки» С.Русової, «Думки про виховання» Д. Дідро, «Ігри, в які грають люди» Є.Берн, та інш.
Стисла анотація досвіду
Нині у соціумі відчувається нагальна потреба у перебудові методів виховання і навчання школярів, а мистецтво виховання є природним наслідком повноти знань про нього. Представлений досвід характеризуєсоціально – педагогічні проблеми шкільного колективу та його соціального середовища з формування особистості, обґрунтовує комплекс форм і методів роботи, які застосовуються при реалізації принципу природовідповідностів процесі освітньої діяльності. Розкриває, що реалізація природних задатків школярів, головним чином, залежить від їх прагнення до самовираження на основі конкретних рольових, функціональних й соціальних відносин, а самореалізація залежить від мотивації й участі в процесі навчально-виховної діяльності, а також вивчає феномени контактних ситуацій та пропонує їх застосування на практиці для досягнення поставленої мети.
Результативність впровадження досвіду
Відкриває шлях до практичного застосування тих начал, які раніше в філософській (абстрактній) педагогіці давала психологія; обґрунтовує комплекс форм і методів роботи, які застосовуються при реалізації принципу природовідповідності у процесі освітньої діяльності та запровадження нестандартних Правил спілкування з учнями;враховує розвиток сучасної педагогічної науки;створює умови для самореалізації школяра виходячи з принципу природовідповідності.
Репрезентація досвіду
Досвід був репрезентований в навчальному закладі на засіданні кафедри виховної роботи, слухачами якого були класні керівники та класоводи 1-11х класів. В подальшому представлений до участі у ІІ (районному) етапі конкурсу «Класний керівник - 2012» де посів ІІ місце. Опубліковано на сайті Запорізької гімназії №47 http://zp47.blogspot.com/ та розміщено на ресурсі google диск https://docs.google.com/file/d/0B3tjwgTvrsQKdmRMZVFqbHFMaWs/edit