Провідна педагогічна ідея досвіду: презентація ефективних методів протидії негативним проявам поведінки учнів. Проектування безпечного освітнього середовища навчального закладу, яке виходе з принципу захисту особистості кожного учня через розвиток і реалізацію його індивідуальних потенціалів, усунення психологічного насильства.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: суспільний досвід свідчить, що фактично кожна людина впродовж свого життя неодноразово зустрічається з певними проявами насильства, які у більшості випадків залишаються прихованими. Проблема захисту прав дитини набуває сьогодні особливого змісту, оскільки є одним із важливих напрямів забезпечення сталого розвитку і чинником об'єднання зусиль суспільства. Школа не функціонує поза суспільством, це особливе мікросередовище, організація якого і спосіб дії відображають існуючу суспільну структуру, а також і всі проблеми макросуспільного масштабу. Школа в своїй щоденній дійсності - це заклад, в якому життя існує за певними правилами та містить в своїй організаційній структурі багато елементів примусу.
Науково-теоретична база досвіду: аналіз сучасної зарубіжної та російської літератури щодо причин асоціального дитинства (С. А. Белічева, Є. Н. Волкова, Є. М. Вроно, І. Н. Григович, В. Є. Дружинін, Р. Н. Клайберг, А. А. Реан, А. А. Северний, Б. Ю. Шапиро, Т. І. Шульга, Р. Берон, Д. Річардсон. Теоретичною базою виступають дослідження явища насилля вітчизняними науковцями, як О.Д. Шинкаренко, С. Н. Бурова, Н. О. Лавріненко, М. І. Дмитренко, О. М. Моховикова, К. С. Шендеровського, В. Г. Панок, І. М. Трубавіна.
Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. Негативні явища охоплюють своїм радіусом дій різні суспільні категорії, зокрема школярів, підлітків й молодь. Організацію сучасної школи визначає перш за все її дидактична функція, і тому вона не створює оптимальної обстановки для реалізації виховних завдань й завдань супроводу особистості. Соціальний супровід дозволяє вирішити зазначену проблему.
В досвіді висвітлена система роботи соціального педагога з проблеми. Розробки батьківських зборів, лекторію, рекомендацій, тренінги, занять, розробки виступів на методичному об’єднані класних керівників можуть бути використані соціальними педагогами та класними керівниками повністю або частково під час профілактичних виховних заходів та акцій, які направлені проти насилля.
Результативність впровадження досвіду: впровадження досвіду дозволяє підвищувати загальну обізнаності батьківської громадськості, викликає зацікавленість класними керівниками даною проблематикою, усвідомлення учнями наслідків жорстокого поводження щодо інших, здійснення правової освіти учнів, створення інформаційного банку з даного питання в навчальному закладі. Досвід роботи дозволяє розвивати і удосконалювати особисту практику соціальних педагогів.
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані класних керівників та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу.