Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 02:56

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психодіагностика готовності до школи та організація корегувально-розвивальної роботи за її наслідками
Психодіагностика готовності до школи та організація корегувально-розвивальної роботи  за її наслідками

Жадан Тетяна Віталіївна,  психолог закладу,  «спеціаліст»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор Череповська О.В.

Адреса: м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А,
34-35-33
E-mail shool_78@bk.ru





Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Готовність до шкільного навчання — це складне утворення,  до структури якого входить особистісна, інтелектуальна і соціально-психологічна готовність. Вступ до школи – переломний момент у житті дитини     Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або "шкільної зрілості”.  Розроблено чималу кількість методик визначення готовності шестирічних дітей до навчання в школі. Вищезазначене й зумовило необхідність  діяль¬ності педагогічного колективу щодо  створення сприятливих умов для  удоско¬налення процесу   адаптації вже на початкових етапах систематичного навчання.

Провідна педагогічна ідея досвіду
  полягає в доповненні і розши¬ренні знань з проблеми  визначення готовності першокласників загальноосвітніх навчальних закладів  до навчання  та створення системи корегувально-розвивальної   діяльності щодо психолого-соціальної адаптації. Практична значущість дослідження полягає в розробці алгорит¬му застосування  методик визначення готовності  першокласників, організації корегувально-розвивальних занять щодо розвитку окремих складових готовності до навчання та підготовці методичних рекомендацій  для вчителів, вихователів, батьків. 

Обґрунтування актуальності  та перспективності  досвіду     На сучасному етапі переходу закладів освіти на навчання дітей з шестирічного віку особливо¬го значення  набуває забезпечення їхньої готовності до школи. За даними психолого-педагогічної науки,  успішне навчання в школі можливе лише за умови, що на момент вступу дитина набула відповідного особистісного,  інтелектуального та фізичного розвитку.  Готовність до шкільного навчання — це складне утворення, до структури якого входить особистісна, інтелектуальна і соціально-психологічна готовність. Вступ до школи – переломний момент у житті дитини     Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або "шкільної зрілості”.
 
У відповідності до наказу МОН України № 204 від 07.04. 05р. «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів», при прийомі першокласників до загальноосвітніх навчальних закладів не проводяться вступні випробування, тестування, співбесіди, іспити з перевірки знань з навчальних дисциплін (навички читання, математики, навички письма). Обстеження рівня шкільної зрілості проводиться після зарахування дитини до першого класу  з метою виявлення дітей, які потребують додаткової уваги та допомоги з боку вчителя й  психолога школи, організації   консультативної допомоги батькам учнів та  з метою найефективнішого впливу на всебічний розвиток та виховання особистості учня  у процесі навчання. Саме тому, психологічна служба  в межах психологічного супроводу початкової школи згідно Державного стандарту початкової загальної освіти  повинна здійснювати ефективний  психологічний супровід  учнів першого класу .  Сьогодні є проблема, з приводу якої давно і довго ведеться полеміка: що саме діагностувати на етапі вступу дитини до школи і як це робити. Розроблено чималу кількість методик визначення готовності шестирічних дітей до навчання в школі. Кожний шкільний психолог вибирає ряд «зручних» методик діагностики першокласників під час прийому до школи.

Науково-теоретична  база досвіду

Теоретико-методологічними засадами дослідження є концепція співвідношення дефекту і компенсації (Л.С.Виготський, В.І.Лубовський, С.ЯРубінштейн), наукові положення про рушійні сили та закономірності розвитку дітей/ В.І. Бондар, І.Г. Єременко, В.М.Синьов/; вчення про особливості детермінації мови і мислення/ С.Д. Рубінштейн, В.В.Тарасун/; вчення про взаємозв’язок рухової активності, мови і мислення в їх генезисі /Н.П.Вайзман, Г.М.Плешканівська, Т.П. Вісковатова /; праці психологів про сутність і структуру психологічної готов¬ності до діяльності і навчання зокрема /З.В. Дощицина, Е.Е.Кравцова, В. К. Котирло, А.Г. Обухівська, Р.В.Овчарова, О.П. Хохліна /і дефектологів про психолого-педагогічну своєрідність навчання і виховання розумо¬во відсталих дітей / І.Д. Бех, В.І. Бондар, І.Г.Єременко, Т.В. Жук, Г.М. Мерсіянова, В.М.Синьов, Н.М. Стадненко, В.В. Тарасун, /; про сутність корекційної роботи з дітьми, які мають відхилення в розвитку /В. Баудіш, Г.М. Дульнєв,                           М.П. Долгобородов, І.Г.Єременко, Є.О.Ковальова, В.М. Синьов, Б.К. Тупоногов,       О.П. Хохліна /.

Стисла анотація  досвіду

Психологом здійснено практичну апробацію та відбір методик  для визначення готовності першокласників. Дані методики  дозволяють  упродовж нетривалого часу давати достатній обсяг інформації, вони  є  доступними та  зручними.
За результатами діагностики  психологом розроблено  програму психологічного супроводу, яка  орієнтована  на оптимістичну перспективу кожного учня, дозволяє забезпечити повноцінний розвиток потенціалу дитини  не залежно від індивідуально-психологічних особливостей, інтересів та схильностей, рівня розвитку в цілому .

Результативність впровадження досвіду

Ефективність корегувально-розвивальної діяльності з першокласниками.

Репрезентація  досвіду

Поширення досвіду через роботу у  районному методичному об’єднанні психологів,    семінарах, конференціях








Категорія: Психологічний супровід | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 771 | Теги: Орджонікідзевський | Рейтинг: 1.8/19
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024