Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 07:02

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Управління розвитком професійної компетентності педагогів в контексті інноваційної діяльності
Управління розвитком професійної компетентності педагогів в контексті інноваційної діяльності

Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею, учитель вищої категорії, учитель-методист, член обласної творчої групи директорів закладів освіти при КЗ «ЗОІППО» ЗОР;
Василенко Людмила Павлівна, заступник директора з науково-методичної роботи класичного ліцею, учитель вищої категорії, учитель-методист.

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,
Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею,
 
69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23,

телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net,
сайт http://classlyceum.zp.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду: Проблемно-цільовий і компетентнісний підхід до вирішення професійних проблем формування і розвитку педагогічних кадрів у контексті інноваційної діяльності, яка реалізується в умовах єдності музично-естетичного циклу й загальноосвітніх навчальних дисциплiн, що є основним чинником класичної освiти в ліцеї.  
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: полягає у сприянні постійному професійному зростанню та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників ліцею з урахуванням вимог Державних освітніх стандартів та галузевих Програм, що впроваджуються. Соціокультурна ситуація  у суспільстві, що розвивається динамічно та суперечливо,  примушує до переосмислення еволюції освітніх процесів з позицій інтеграції освіти і культури. Для освіти посилення культурних функцій стає умовою її подальшого продуктивного розвитку як сфери виховання культурної, творчої людини, що забезпечує якість суспільної й особистісної самосвідомості. Вирішення цієї проблеми в класичному ліцеї стає більш ефективним завдяки гармонійному поєднанню музично-естетичного та загальноосвітнього циклу дисциплін. У цих умовах професійна компетентність учителя значно розширюється: проблемне поле педагогічних пошуків, включення в нього аспектів культури, актуальне цілеспрямоване вивчення теоретико-методологічного потенціалу культурологічного підходу в рішенні педагогічних проблем. Саме педагоги, здібні до продуктивної творчої діяльності, управлінню розвитком навчально-виховного процесу, власною професійною компетентністю, здатні задовольнити потреби суспільства в самоактуалізуючій та саморозвиненій особистості випускника школи.

Науково-теоретична база досвіду:
наукові положення про сутність встановлення і розвиток педагогічних систем: 
  • К.Д.Ушинського, А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського, Н.Є. Щуркової, В.І.Бондаря;
  • визначення  функцій компетентності в системі освіти, ключових компетенцій:  А.Хуторський, Г.Скоробагатова, С.Бондар, С.Шишов,А.Маркова;
  • вимоги до організації діяльності щодо професійного удосконалення педагогів розглядаються І. Д. Багаєвою, А. І. Жуком, Н. В. Кузьміною, В. А. Сластьоніним;
  • сутність педагогічної творчості та вивчення професійно компетентного вчителя в залежності від його творчих здібностей розкривається в працях Т.В. Кудрявцевої, Я. А. Пономарьової, І. В. Страхової; В. В. Загвязинського, В. А. Кан–Калика, М. М. Поташника, В. С. Решетько;

Стисла анотація досвіду: Практична реалізація досвіду полягає в розробці системи управління розвитком професійної компетентності педагогів через переформатування традиційної методичної служби в ліцеї, застосування її як провідного засобу розвитку професійної компетентності педагогів; виявлення індексу власної професійної компетентності на підставі ПКС (професійно-компетентнісного статусу) педагога та його лояльності до особливостей освітнього середовища ліцею як умови професійної мотивації; націленість на два вектори управління діяльностю педагога - розвиток його творчості та поширення сфери його діяльності від вузькопредметної до поліпредметної; в створенні мотиваційного клімату серед педагогів. Досвід з указаної теми є комбінаторним, що полягає в нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик.

Результативність впровадження досвіду: за результатами ЗНО класичний ліцей всі 5 років входить до 100 найкращих шкіл України,  тричі з них посідає перше місце серед запорізьких шкіл; стабільно займає призове місце серед шкіл Орджонікідзевського району за результатами олімпіад різних рівнів; п’яти творчим колективам класичного ліцею присвоєно звання «Зразкового колективу», а одному – звання «Народного колективу» за високі результати на конкурсах музичного напрямку; учні ліцею неодноразово брали участь у шкільних та гастрольних міжнародних проектах,  демонструючи високий рівень освіченості та вмінь і навиків.

Репрезентація досвіду:
   Здобутки освітян Запорізького регіону. Антологія перспективного педагогічного досвіду закладів освіти Запорізької області. Випуск 10/ за редакцією Р.М.Ніколаєвської.- Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2009. – 144 с. – Бібліогр.: с.25
Здобутки освітян Запорізького регіону. Антологія перспективного педагогічного досвіду закладів освіти Запорізької області. Випуск 13/ упоряд. Р.М.Ніколаєвська.- Запоріжжя: Акцент Інвест-трейд, 2012. – 182 с. – Бібліогр.: с.28
Упровадженню  досвіду роботи ліцею сприяють науково-методичні семінари і конференції, так , тільки за минулий рік проведено 1 Міжнародний, 1 міський та 7 обласних заходів.


Категорія: Технології та управління | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 835 | Теги: мотиваційний клімат, ліцейська формула компетентності вч, Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.1/49
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024