Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 04:27

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Контролюючо-аналітична діяльність заступника директора загальноосвітнього навчального закладу в умовах освітніх змін.
Контролюючо-аналітична діяльність адміністрації загальноосвітнього навчального закладу в умовах освітніх змін. Управління навчально-виховним процесом  і внутрішньошкільний контроль
Шурхай Лариса Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи Баєва І.В.
Кронштадтська,7-А,м.Запоріжжя, 69001,
тел.(0612) 32-60-02,
факс 32-60-02,
E-mail: shkola37@list.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Закон продуктивної  співпраці: вміння вчити іншого й учитися в нього.
Планування різних напрямків роботи школи, зокрема планування об'єктів, цілей і задач контролю, здійснювати з урахуванням думок педагогічного колективу, висновків методичних об'єднань учителів-предметників і вчителів початкової школи, пропозицій атестаційної комісії, дослухатися думки  представників батьківської громадськості (батьківська рада (комітет) школи та самих учнів (учнівська рада школи). Контроль повинен бути доцільним, систематичним, оперативним, колегіальним, об'єктивним. Дотримання і розвиток відкритості (гласності) та взаємоповага учасників навчально-виховного процесу.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У світлі завдань, поставлених сьогодні перед працівниками освіти, зросли вимоги до керівництва школою, до організації планування роботи, до організації методичної роботи та внутрішньошкільного контролю. Внутрішньошкільний контроль, його якість, організація, професійна, моральна основа – одна з найскладніших управлінських проблем. На сьогодні існує багато методичних посібників із означеного питання. Однак, ще більше шкіл, керівників, вчителів, учнів, батьків. І кожний навчальний заклад – це мікрокосм у макрокосмі. Прагнення  систематизувати напрацьоване, подивитися на зроблене відстороненим поглядом, поділітися з колегами, зокрема молодими шкільними керівниками другого  рівня (заступниками директорів) спонукало  до  роботи над  цими питаннями.

Науково-теоретична база досвіду:
Методичний  доробок базується на дослідженнях  та працях  Бабанського Ю.К., Б.З.Мільнера, В.В.Олійника, Фішмана Л.І., Конаржевського Ю.А., М.Адамського, О.Яновицької та ін. з питань оптимізації навчально-виховного процесу, організації програмно-цільового управління та його методологічних засад, щодо створення моделі освітнього менеджменту, з проблем педагогічного аналізу навчально-виховного процесу та питань організації педагогічної діяльності  загальноосвітнього закладу в широкому розумінні. Певною мірою використовуються   у практичній роботі і відбиті в представлених напрацюваннях  матеріали  Internet-мережі.

Стисла анотація досвіду:
Дано визначення управління  у сучасному розумінні. Управління – це процес планування, організації, мотивації і контролю, необхідний для того, щоб сформулювати і досягти цілей організації; це особливий вид діяльності, що перетворює неорганізовану юрбу в елективну цілеспрямовану і продуктивну групу (Пітер Друкер)
Складові управління.  Управління - це :
-    процес впливу на систему з метою переведення її в новий стан або підтримки її в якомусь установленому режимі;
-    цілеспрямована діяльність усіх суб’єктів, спрямована на забезпечення становлення, стабілізації, оптимального функціонування і розвитку школи;
-    цілеспрямована й чітко організована робота вчителів і колегіальних органів школи та інших навчальних закладів,  установ і громадськості, що являють собою керівну систему з комплексного створення всіх умов, необхідних для досягнення кінцевої мети виховання і навчання школярів.
Задача науки управління школою на сучасному етапі – виявлення й наукове обґрунтування найбільш раціональних шляхів підвищення ефективності й результативності роботи шкільного колективу.
Розглянуто загальні цілі управління школою.
Визначено загальні ознаки управління.
Керівник – працівник органу освіти, що володіє правом приймати рішення, тим самим впливаючи на функціонування і розвиток керованого об’єкта.
Зазначено загальні вимоги управління до діяльності керівника закладу освіти.
Докладно розглянуто контролюючо-аналітичну діяльність заступника директора загальноосвітнього навчального закладу в умовах освітніх змін. Особливу увагу приділено плануванню методичної роботи, плануванню і організації внутрішньошкільного контролю в сучасних умовах, здійсненню аналізу  виконання планування та підбиттю підсумків виконання (система  констатуючо-аналітичних наказів, планування і проведення педагогічних рад, на яких розглядаються питання виконання раніше прийнятих рішень і проводиться аналіз стану навчально-виховного процесу).
Надано додатки (зразки планування методичної роботи, ВШК, а також зразки  доповідей, довідок, наказів (зокрема за підсумками внутрішнього моніторингу),планів школи млодого вчителя, протоколів засідань педагогічної ради), презентація  адаптивної Школи Успіху.

Результативність впровадження досвіду
Система роботи дозволяє здійснювати значний обсяг контролюючо-аналітичної діяльності в школі (зокрема виконання наміченого у всановлені строки),  забезпечувати  чіткий ритм роботи школи як  освітнього закладу, що розвивається, вдосконалюється, зберігати  і підтримувати  позитивний мікроклімат в педагогічному, учнівському колективах, знаходити педагогам розуміння і  підтримку з боку батьківської громадськості.

Репрезентація досвіду:

Напрацювання  можуть бути використані  широким колом управлінців (зокрема молодих):  району, міста і області: можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду. Матеріали додатків створювалися протягом багатьох років, вже надавалися колегам у плані обміну досвідом. Можуть бути надруковані у фахових періодичних виданнях.

Категорія: Технології та управління | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 874 | Теги: управління, контроль, накази з НВР, ознаки управління, планування МР, складові управління, Орджонікідзевський, цілі управління | Рейтинг: 1.9/26
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024