Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:04

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Комп’ютерно-інформаційна технологія навчання й виховання як засіб розвитку пізнавальної активності учнів
Комп’ютерно-інформаційна технологія навчання й виховання як засіб розвитку пізнавальної активності учнів

Євко Оксана Григорівна, заступник директора з НМР, «спеціаліст вищої категорії», «Старший учитель».


Запорізька гімназія «Контакт» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:             Заварзіна Тамара Василівна

Адреса:                   вул. Сєдова, 1-В, м. Запоріжжя 69035
Телефон:              (061)233-05-37
E-mail:                   kontaktzp@gmail.com

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
 Орієнтація на розвиток активної творчої особистості учнів зумовила вибір педагогічним колективом інтерактивних технологій навчання, однією з яких  є комп’ютерно-інформаційна технологія. 
 Бурхливий розвиток засобів інформатизації (комп’ютерів, комп’ютерних комунікацій, усяких електронних пристроїв), а отже, поява нових технологій обробки, передачі, отримання та зберігання  інформації відкриває нові можливості для застосування комп’ютерів у навчальному процесі. Інформатизація освіти – це процес забезпечення сфери освіти теорією й практикою розробки і використання сучасних нових інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічної мети навчання й виховання.
      
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
 Актуальність проблеми педагогічного керівництва формуванням пізнавального інтересу учнів визначається державними документами про розвиток сучасної загальноосвітньої середньої школи  України та соціальним замовленням на наукові розробки ефективних розвиваючих систем навчання  та технологій їх реалізації. 
 В своїй роботі колектив гімназії «Контакт» враховує основні завдання, які визначені в «Концепції освіти ХХІ сторіччя», комісією ЮНЕСКО: навчити пізнавати, навчити працювати, навчити жити в суспільстві. Ці завдання стали основоположними в роботі колективу гімназії над створенням умов для розкриття та розвитку активної творчої особистості школярів. 
 Тому досвід роботи педагогічного колективу гімназії з даної проблеми є перспективним в плані формування сфери інтелектуальної особистості школярів.
      
Науково-теоретична база досвіду: 
  1. Адольф В.А., Степанова И.Ю. Методологические подходы к формированию информационной культуры педагога// Информатика и образование. – 2006. - №1.- С.2-6.
  2. Виштынецкий Е.И., Кривошеев А.О. Вопросы применения информационных технологий в сфере образования и обучения//информационные технологии. – 1998. - №2. –С.32-36.
  3. Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы. – М.:Педагогика, 1987.-171с.
  4. Клименко О. Дидактичний аспект використання засобів нових інформаційних та телекомунікаційних технологій в освіті, науці і техниці/ Матеріали IV Всеукраїнської конференції молодих науковців ІТОНТ-2004; Черкаси, 28-30 квітня 2004р. – Черкаси ЧНУ, 2004.- 220с. 

Стисла анотація досвіду: 
За інноваційним потенціалом досвід є адаптованим. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, знаходження й закріплення всіляких професійних навичок, допомагають реалізувати принципово нові форми і методи навчання.

Комп’ютер виконує в навчанні такі функції:
  1. Техніко-педагогічні (навчальні програми та програми, спрямовані на управління, діагностику, моделювання, діалог, експертизу, консультацію та ін. );
  2. Дидактичні (комп’ютер як тренажер, репетитор, асистент, як пристрій, що моделює певні ситуації, як засіб інтенсифікації навчальної діяльності, оптимізації діяльності викладача, як засіб корекції, контролю та оцінки діяльності учнів, їх активізації й стимулювання).
Завдання педагогіки полягає в тому, щоб визначити і забезпечити ті умови, за яких реалізуються всі зазначені функції:
  • взаємозв’язок використання комп’ютера і мети, змісту, форм і методів навчання;
  • поєднання слова викладача і використання комп’ютера;
  • дидактична структура комп’ютерного заняття;
  • мотиваційне  забезпечення роботи на комп’ютері;
  • поєднання комп’ютера та інших засобів ТНЗ.
      Комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів за допомогою інформації, виведеної на екран. Структура уроку з використанням комп’ютера є багатоваріантною, однак такий урок має бути поліфункціональним: не тільки формувати знання, а й розвивати учнів, вводити їх у сферу навчальної діяльності.
      
Результативність впровадження досвіду: 
Практична цінність досвіду очевидна. У сучасному суспільстві використання інформаційних технологій стає необхідним практично в будь-якій сфері діяльності людини. Отже, оволодіння навичками цих технологій ще за шкільною партою багато в чому визначає успішність майбутньої професійної підготовки нинішніх учнів.

Репрезентація досвіду:
Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу (виступи на педагогічних радах), на міському (семінари), на рівні області (для слухачів курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО), публікації у фахових виданнях.
Категорія: Технології та управління | Додав: ShPP (30.01.2014)
Переглядів: 815 | Коментарі: 1 | Теги: інтернет–технології, інформаційно-комунікаційна компетен, освітньо-інформаційне, Запоріжжя, інформаційна культура, пізнавальна активність | Рейтинг: 3.3/62
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020