Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 13:25

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Використання ігрових технологій на уроках в початковій школі для активізації пізнавальної діяльності учнів

Використання ігрових технологій на уроках в початковій школі для активізації пізнавальної діяльності учнів








Корнєєва Наталя Вікторівна,
вчитель початкових класів,
9 тарифний розряд

Запорізька загальноосвітня школа  І - ІІІ ступенів №91 Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор Іваницька Тетяна Вікторівна, 
вул. Лахтінська 6А, 
т. 286-91-30, 277-15-13, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання ігрових технологій дає можливість створити такі умови, коли всі учні залучаються до активної, творчої навчальної діяльності, вчаться співпрацювати, аналізувати, висловлювати власні думки. Без ігрових форм роботи з дітьми неможливо розвинути їх мислення , винахідливість, допитливість.  Адже гра – та природна форма діяльності, в якій реалізуються інтереси, бажання, наміри, вподобання кожної дитини. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність проблеми зумовлюється концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, які спрямовані на становлення особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань. Зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують впровадження ефективних педагогічних підходів.
   На підставі досліджень психологів встановлено, що сучасних дітей не влаштовує роль пасивних слухачів на уроці. Вони очікують незвичайні форми подачі нового матеріалу, в яких могли б утілитися їх активність, діяльність, прагнення до самостійності. Саме ігрові технології сприяють реалізації цих потреб учнів.
Науково-теоретична база досвіду: наукові дослідження  вчених Л.Виготського, Д.Ельконіна, Р.Жуковської, О.Запорожець, Н.Кудикіної, В.Менджерицької, С.Русової, О.Усової. Наполегливо працюють у напрямі цієї проблеми відомі вчителі – новатори Ш.Амонашвілі, М.Гузик, С.Ільїн, В.Краковський, С.Лисенкова,  В.Шаталов та ін.. 

Теоретичною основою досвіду є: У національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України…», «Концепція загальної середньої освіти».
Стисла анотація досвіду: Актуальність науково – методичної проблеми зумовлена необхідністю створення  нової системи освіти, спрямованої на формування  освіченої , творчої особистості, а також забезпечення умов для найповнішого розкриття її здібностей, задоволення освітніх проблем, необхідністю формування стійких пізнавальних інтересів.
Своє основне завдання вбачаю у створенні сприятливих умов для розвитку  творчого потенціалу дитини, розвитку учнів через гру, урізноманітненні форм і методів навчання. Постійно працюю над удосконаленням навчально – виховного процесу, будую його відповідно до потреб особистості та індивідуальних особливостей дітей, зростанні  їх самостійності і творчої активності. Для уроків характерна емоційно – пізнавальна система навчання - пошук нових форм, розкриття внутрішньої суті явищ через гру, змагання, екскурсії. 
Саме ігрові технології дають змогу створювати навчальне середовище, в якому  теорія і практика засвоюються  одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення формувати критичне мислення, виявляти і реалізовувати  індивідуальні можливості.

Результативність впровадження досвіду: Як свідчить  результативність, у дітей підвищився інтерес до навчання, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах (Кенгуру - 35%, Колосок – 60%); поступово намічається тенденція  зростання успішності, підвищення проценту якості знань ( читання – 1,7%, українська мова – 1,3%, математика – 2%). 
Репрезентація досвіду: участь у районному конкурсі «Учитель року – 2014»; ділилася досвідом з теми на засіданнях методичного об,єднання та шкільних семінарах. 

Категорія: Початкова освіта | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 2960 | Теги: дидактичні ігри, ігрове навчання, навчальна гра, урок-казка., ГРА, рольова гра, гра-аукціон, ігрові технології навчання, гра-подорож, гра-змагання | Рейтинг: 2.6/50
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024