Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 11:26

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Технологія внутрішньошкільних моніторингових досліджень результатів навчальних досягнень як одного із шляхів особистого росту учня.
Технологія внутрішньошкільних моніторингових досліджень результатів навчальних досягнень як одного із шляхів особистого росту учня в рамках навчально – виховного процесу в початковій школі

ПІБ: Любімова Алла Володимирівна.
Посада:  директор навчально-виховного комплексу «ОСНОВА».
Педагогічна категорія, звання:  спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9;
ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29.
Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04
Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/



Провідна педагогічна ідея досвіду: Початкова школа – стартова. Від того наскільки дитина полюбить навчання та навчиться навчатися в цей період залежить успішність його подальшої освіти. Тому мета педагога в початковій ланці – створити сприятливі умови для розвитку навчальних можливостей дітей, виховати особистість дитини як суб'єкта життєдіяльності. Мета керівника в данному контексті – застосовувати єдині форми контролю в ході навчально – виховного процесу і засвоєння учнями навчального матеріала, формування компетентностей. Тільки в процесі контролю можна цілеспрямовано формувати вміння взаємо – і самоконтролю (взаємо – і самоперевірки, взаємо – і самооцінювання), взаємо – і самокорегування, що є одним із його найважливіших завдань у процесі навчання молодших школярів. А також розвивати розумову рефлексію, тобто вміння обмірковувати свої дії, критично оцінювати їх і свідомо ставитися до учіння.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Модернізація початкової освіти відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державного стандарту початкової загальної освіти передбачає реалізацію принципів гуманізації освіти, її демократизації, методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його основних компетентностей.  Відповідно до цього змінюються й підходи до оцінювання навчальних результатів школярів. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач.

Науково-теоретична база досвіду:
Проведення моніторингових досліджень – один із трудомістких процесів, оскільки він передбачає забезпечення всіх науково – технологічних умов та визначається особистістю дослідника й безпосередньо самих респондентів.

Стисла анотація досвіду:
Моніторинг, як сучасну культурну й досить перспективну форму діагностики представлено автором у посібнику «Моніторинг навчальних досягнень». Моніторинговий підхід уможливлює реєстрацію змін, що відбуваються у навчальному процесі, як у часі, так і за змістом, дає матеріали й підстави для порівняння, для постійного аналізу та прийняття управлінських рішень. Узагальнення вчителями результатів контролю в технологічних картах допомагають отримати повні, оперативні і реальні дані про результати навчальної діяльності учнів на уроках в початковій школі. Така інформація дозволить ефективно керувати навчальним процесом, використовувати різноманітні методи, прийоми, які адаптовані з урахуванням індивідуальних особливостей учня.
Пропонована програма моніторингу початкової школи та матриця періодичності відстеження окремих параметрів результативності дає можливість керівнику спрямувати роботу на виявлення показників, які відображають стан освітньої системи в рамках початкової школи; вирішувати педагогічні, психолого-педагогічні, соціально-психологічні, медико-екологічні питання; надати інструментарій вчителям, учням, батькам за короткий термін, контролювати процес формування здібностей щодо саморозвитку, самопізнання, самовиховання, самовдосконалення школярів через розкриття їх творчих та інтелектуальних можливостей.

Результативність впровадження досвіду: Досвід роботи містить елементи новизни і є завершеним науковим дослідженням. У досвіді роботи розроблено інструментарій для проведення моніторингу навчальних досягнень учнів на внутрішньошкільному рівні. Видання призначене для фахівців початкової ланки освіти (педагогів, заступників директора), для батьківської громадськості, а також для вчителів середньої ланки, які викладатимуть в 5 класі.

Репрезентація досвіду:
Матеріали досвіду відзначено на Всеукраїнському конкурсі «Початкова школа - ХХІ сторіччя» у номінації «Творчий керівник» у 2008 році.     
Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_1128.html


Категорія: Початкова освіта | Додав: OrdgonRMO (05.02.2014)
Переглядів: 1050 | Теги: Технологія моніторингу, моніторингові дослідження, внутрішньошкільний моніторинг, Орджонікідзевський, результати навчальних досягнень | Рейтинг: 2.6/53
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024