Розвиток пізнавальних здібностей учнів початкової школи засобами квілінгу
Розвиток пізнавальних здібностей учнів початкової школи засобами квілінгу
Борліс Світлана Анатоліївна, вихователь групи продовженого дня. Спеціаліст
Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідною педагогічною ідеєю досвіду. Рівень розвитку дрібної моторики – один з показників інтелектуальної готовності дитини до шкільної програми. Дитина, яка має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити: у неї достатньо розвинуті пам' ять, увага та зв' язне мовлення. Навчання техніці квілінг в позаурочний час НВК дозволяє формувати пізнавальні компетентності учнів та розвивати їх творчі здібності. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Процес глибоких змін, що відбуваються в сучасному утворенні, висуває в якості пріоритетної проблему розвитку пізнавальних здібностей та творчих якостей особистості, яка спроможна відрізнятися своєю неповторністю та оригінальністю. Вивчення рівня розвитку дрібних диференційованих рухів пальців і кистей рук вказує на сучасну проблему недостатнього розвитку дрібної моторики у багатьох дітей. Потенційні можливості у вирішенні сучасних завдань та існуючої проблеми, належать квілінгу, як діяльності з розвитку творчих та пізнавальних здібностей. Науково-теоретична база досвіду. Теоретико-методологічною основою педагогічного досвіду є праці В. Сухомлинського, К. Ушинського, у яких визначено теоретичні засади формування творчої особистості; П. Гальперіна, А. Запорожця, О. Леонтьєва, Б. Нікітіна та інших, у яких висвітлено положення теорії розвивального творчого навчання. Стисла анотація досвіду: Педагогічний досвід впроваджується в системі виховної роботи другої половини дня в початковій школі НВК. Вихователем розроблено систему роботи, яка складається з програми, перспективного плану та конспектів гурткових занять. Система побудована "від простого до складного”. Вихователем визначено критерії оволодіння учнями комплексом знань, умінь і навичок, що забезпечують у цілому його практичну реалізацію. Досвід роботи містить фотозвіт творчих робіт учнів, серед яких заслуговує на увагу колективна форма роботи. Результативність впровадження досвіду: Педагогічний досвід вирішує завдання організації другої половини дня в НВК, які спрямовані на розвиток творчих та пізнавальних здібностей учнів, зосереджують учнів на технічних прийомах художньої творчості, розвивають здатність до спостереження в роботі за зразком, навчають виконувати роботи за інструкційною картою або схемою, стимулюють індивідуальний та колективний пошук способів вирішення поставленого завдання. Матеріали досвіду можуть бути використані в робі вихователів групи продовженого дня та керівниками гуртків. Репрезентація досвіду: Педагогічна рада ЗНВК «ОСНОВА» з теми: «Успіх як життєвий пріоритет особистості» (25.03.13р); Обласна педагогічна виставка «Освіта Запорізького краю - 2013» (квітень 2013р). Матеріали досвіду опубліковано в електронному журналі «Раз ступенька, два ступенька» (конспект заняття з квілінгу «Стежками рідного міста») Презентацію досвіду розміщено
на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014»http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_3642.html