Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 06:01

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток навичок виразного читання як засіб формування повноцінних читацьких умінь молодших школярів
Розвиток навичок виразного читання як засіб формування повноцінних читацьких умінь молодших школярів

Єрьоміна Лариса Іванівна,
вчитель початкових класів, спеціаліст І кваліфікаційна категорії

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21
Телефон: 769-80-37
E-mail: mail@school7.zp.ua
Сайт: school7.zp.ua

Директор Білоус Костянтин Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідна ідея досвіду  визначається в тому, що  усвідомлення змісту твору, розуміння його ідейної спрямованості  та виразність читання є нероздільними процесами і дають поштовх до позитивної мотивації та активізації пізнавальної діяльності учнів початкових класів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Досвід  роботи Єрьоміної Лариси Іванівни з розвитку навичок виразного читання молодших школярів дозволяє формувати повноцінні читацькі уміння і навички молодших школярів. В умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти і реалізації завдань, які стоять перед вчителем щодо проблеми розвитку творчої особистості, формування в неї ключових та предметних компетентностей, зокрема, читацької, досвід вчителя є  актуальним.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною основою досвіду є:
  • пріоритетні напрямки Державного  стандарту початкової загальної освіти;
  • основні положення освітньої галузі  «Літературне читання», в яких визначається  значущість комунікативно-мовленнєвого принципу та діалогової взаємодії;
  • провідні психолого-педагогічні праці вчених щодо розвитку навичок виразного читання: Т.Г.Єгорова, М.Жинкіна, О.Леонтьєва,  М.С.Вашуленка, О.Я.Савченко, , Г.А.Олійника, Г.П.Коваль  та інших.

Стисла анотація досвіду:
Процес розвитку навичок виразного читання як засіб формування повноцінних читацьких умінь  в початкових класах буде ефективнішим, якщо він ґрунтується на системі спеціально підібраних вправ за умови їх систематичного та послідовного використання.  Додатки досвіду роботи містять розробки уроків  з літературного читання з проблемної теми, перелік вправ для формування й розвитку навичок виразного читання, пам′ятки для учнів, творчі роботи школярів щодо складання інтонаційного малюнку віршованого твору.

Стан досвіду за характером новизни – інноваційний, пов′язаний з реалізацією завдань нового  Державного  стандарту початкової загальної освіти.

Результативність впровадження досвіду: Практичне значення досвіду  полягає в тому, що завдяки ефективному формуванню навичок виразного читання можливе не лише оволодіння повноцінною навичкою читання, але й формування комунікативної компетентності школярів та виховання особистості, яка піклується про якість своєї мови та вміло користується нею.

Репрезентація досвіду:
2012-2013
навчальний рік - Творчий звіт на засіданні ШМО
2013-2014
навчальний рік - Участь у районному етапі конкурсу професійної майстерності «Вчитель року -2013» (І місце) та участь у обласному етапі.
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (23.01.2014)
Переглядів: 874 | Теги: комунікативна компетентність, інтонаційний малюнок віршованого тв, Комунарський, літературне читання, читацька компетентність | Рейтинг: 2.7/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024