Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 09:02

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Підвищення якості реальних результатів навчання через організацію індивідуальної та групової роботи
Підвищення якості реальних результатів навчання через організацію індивідуальної та групової роботи
Бойко Оксана Олексіївна, вчитель початкових класів, педагогічна категорія спеціаліст
Запорізька загальноосвітня школа №61  І – ІІІ ступенів 
Запорізької міської ради Запорізької області
директор Свідовська Ольга Іванівна
Адреса навчального закладу: вул. Братська, 25
Телефон: 224-77-08
e-mail: 61_sch@ramber.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду. Індивідуальна та групова форма організації навчального процесу дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням формувати  характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне  мовлення;  формувати критичне мислення; виявляти і реалізувати індивідуальні можливості.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Групова навчальна діяльність сприяє активізації і результативності навчання учнів, вихованню гуманних стосунків між ними, самостійності, уміння доводити і відстоювати свою точку зору, прислухатися до думки товаришів, культури ведення діалогу, відповідальності за результати своєї праці. Навчання в групі формує й організаторські якості, адже учні вчаться розподіляти обов'язки, спілкуватися між собою, вирішувати конфлікти, які виникають у спільній діяльності.
Індивідуалізація навчання дітей з яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями в тому чи іншому виді діяльності (обдарованість) у класах зі змішаними здібностями полягає в тому, що вона дозволяє кожному учневі поглиблювати і закріплювати знання, виробляти необхідні вміння, навички, досвід пізнавальної творчої діяльності.

Науково-теоретична база досвіду. Вперше на науковій основі питання індивідуального підходу до учнів розглядалося основоположником вітчизняної педагогічної науки К. Д. Ушинським, який вказував, що основною умовою успішного навчання є врахування вікових, психологічних особливостей учнів. Йому належить й ідея здійснення індивідуального підходу до учнів в умовах колективної роботи класу, а також ідея поєднання колективної та індивідуальної форм навчальної діяльності на уроці. 
В основу групових форм учбової  діяльності покладено ідеї  Ж. - Ж. Руссо, Й. Песталоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток і виховання дитини. Розвиваючи ідеї взаємного навчання висловлені Й. Песталоцці та Я.-А.Коменським, А. Белл і Дж. Значний внесок у розвиток теорії групової навчальної діяльності зробили французькі вчені-педагоги К. Гарсіа, С. Френе, Р. Кузіне, Р. Галь, польські вчені В. Оконь, Р. Петриківський і багато вчених інших країн. У 60-ті роки ХІХ ст. з'явилися праці Л. Аристової, М. Данилова та інших, в яких у зв'язку з вивченням проблеми пізнавальної активності, самостійності учнів розглядаються групові форми навчання як найбільш ефективні в навчальному процесі.
        Значний внесок у розробку загальних принципів організації групової учбової діяльності дали дослідження В. Дяченко, В. Котова, Г. Цукерман, О. Ярошенко та ін. Дидактичні питання організації групової учбової діяльності молодших школярів розроблено в працях І. Вітковської, К. Нора, Й. Лійметса, Г. А. Цукермана, І. Чередова, О. Ярошенка та інших.
        Основою нормативної бази інноваційної діяльності в освіті є Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про наукову і науково – технічну діяльність», «Про науково – технічну інформацію».

Стисла анотація досвіду. Навчально-виховний процес будується відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їх самостійності й творчої активності. На уроках застосовуються інтерактивні технології, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обміні думками тощо.
Гуманізація системи відносин «учитель-учень», забезпечення потреб дітей у спілкуванні та спільній роботі обумовлює об’єднання індивідуальних, групових та фронтальних видів робіт, тому саме через групові форми виконання завдань у дітей формується позитивна мотивація до навчальної роботи.
Вчитель створює такі умови, щоб забезпечити для кожного учня оптимальний характер пізнавальної діяльності у процесі навчальної роботи. 
Вчитель виявляє доброзичливість і терпіння, вимогливість поєднує з індивідуальним підходом, а нормативний спосіб оцінювання – із особистісним, порівнюючи виявлені досягнення дитини не тільки з нормою, але й з її попередніми успіхами.
В своїй роботі використовує «портфоліо учнівських досягнень», у якому накопичуються протягом певного часу результати виконання різних завдань, які переконливо ілюструють індивідуальний рух розвитку дитини. Це дає змогу учням аналізувати і порівнювати результати своєї праці, а вчителю – ставити особистісно значущі завдання для корекційної роботи 
Педагогічний досвід з даної теми було застосовано під час розробки авторської програми підготовки дітей до школи, в якій знайшли відображення різні форми роботи з учнями: індивідуальна, парна, групова.

Результативність впровадження досвіду: стабільність в показниках навчання, перехід учнів низького та середнього рівня на середній та достатній рівень, подальший розвиток обдарованих дітей в умовах класно-урочної системи.

Репрезентація досвіду: на засіданнях МО вчителів початкових класів; на педрадах; тижні початкових класів та предметні тижні; участь в районному конкурсі «Учитель року»; створення авторської програми підготовки дітей до школи.

Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (26.01.2014)
Переглядів: 761 | Теги: початкова школа, особисто-орієнтоване навчання, ігрова діяльність, Ленінський | Рейтинг: 2.6/31
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024