Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 13:44

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Моніторингова діяльність у навчально-виховному процесі початкової школи як інструмент управління якістю навчальних досягнень учнів
Моніторингова діяльність  у  навчально-виховному процесі початкової школи  як  інструмент управління якістю навчальних досягнень учнів

Бодрова  Юлія  Василівна, вчитель  початкових  класів, 
спеціаліст  вищої  категорії

Запорізький  навчально-виховний  комплекс  №  109
Директор  –  Углова  Марина  Миколаївна

69121, місто  Запоріжжя, вул.  Дніпровські  пороги, 29
(061) 283 - 62 - 52



Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Розробити програму  впровадження  моніторингових досліджень у початкових  класах  в умовах  загальноосвітньої школи.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність   обраної   теми   визначена   завданнями    реформування  освітньої    галузі. Поліпшення  якості  освітніх  послуг  є  не  тільки  педагогічною  проблемою, а  й  соціологічною, політичною  та  управлінською. Створення  системи  моніторингу  освітнього  процесу проголошено  Національною  доктриною  розвитку  освіти  в  Україні  і  є  логічним продовженням  Законів  України  «Про  освіту»,  «Про  загальну  середню  освіту». Якість  освіти  є  «пріоритетним  напрямом  державної  політики  в  галузі  освіти» - від того, чи вільно орієнтуватиметься людина у сучасному житті, адаптуватиметься до різних видів діяльності й умов,  наскільки легко вона опановуватиме  нові  професії, засвоюватиме  величезні  обсяги інформації, залежить  не  тільки  її  власна  успішність як особистості, а й розвиток усієї держави, її конкурентоспроможність  і  престиж  на  світовій  арені.
У роботі розглянуто проблему технології моніторингової діяльності  у навчально-виховному процесі початкових класів як інструменту управління якістю навчальних досягнень  молодших  школярів.

Науково-теоретична база досвіду:
  • Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи; моніторинг навчального процесу (М.Є.Берштадський); 
моніторинг якості знань учнів початкової школи (О.Б.Полєвікова); педагогічне  тестування (Д.Равен); 
управлінський супровід моніторингуякості освіти (Г.Б.Волобуєва).
  • Методи   дослідження:
-  теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, класифікація);
-  емпіричні (спостереження, тестування, вимірювання).
  • Ключові слова: діагностика, критерії, моніторинг, моніторинг якості освіти, об'єктивність, оцінка, показник, стандарт, технологія.
Стисла анотація досвіду: 
За   словником   іншомовних   слів   "моніторинг" -   це      систематичне  спостереження  за  будь-яким  процесом  для   встановлення   відповідності  (чи     невідповідності)  результатів  цього  процесу  початковим  припущенням.    
      Мета   педагогічного   моніторингу   полягає   не   лише   у   відстеженні  певного      об`єкта     освітньої     діяльності,  а    швидше    спрямована    на      з`ясування   чинників, які   потрібні   для   його   розвитку,  зміни    ситуації  тощо.
      Стандартом   навчальних   досягнень   учнів   початкових   класів  є  так  званий   "базовий   рівень",   досягнення   якого   є   запорукою   успішності  продовження   навчання   на   наступному   етапі, здатності    застосовувати  свої   знання.  Низький   рівень   базової   підготовки   з   предметів  -   одна  із   головних   причин   реальних   труднощів   у   навчанні.   
Спрямованість    навчальної   діяльності   на   досягнення   базового   рівня   кожним   учнем  з    урахуванням     його     можливостей  -   один     із     головних      шляхів  гуманізації   початкової   освіти, забезпечення  її   якості.
       У  своїй  роботі   я   застосовую   такі   види   моніторингу:
-  "базовий"    ( вивчення    сформованості    базових    знань  та  умінь   учнів   з  певного   предмета );
-   тематичний   (  по   закінченні   вивчення   теми   або   розділу );
-   підсумковий.
       Підготовчий  та  практичний  етапи  кожного  з  цих  видів  моніторингу  мають  певні  особливості. 
Результати   моніторингу   мають   бути   джерелом   інформації, на  основі  якої    буде   спроектовано   коригувальну   роботу.
Велике   значення   моніторингових   досліджень   полягає   у   тому, що    кожен    учень    отримує    уявлення   про   свій   рівень   навчальної  підготовки   і   може,  якщо   у   нього   є   бажання,  отримати   допомогу  вчителя    в    коригуванні    цього    рівня   відповідно   до   особистісних  можливостей   і   потреб.
        Таким   чином, педагогічний   моніторинг   є   інструментом   комплексного   управління, який  перетворює  навчальний  процес  на  єдину   систему   забезпечення   якості   шкільної   освіти, унаочнює   його, надає   довершеності   та   досконалості.  

Результативність впровадження досвіду: 
  • Поліпшення рівня базової навчальної підготовки  учнів.
  • Створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність,   свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам  освітній  процес.

Репрезентація досвіду: 
  • навчальний  заклад  (педагогічна  рада, засідання  шкільного  методичного  об’єднання);
  • районний  рівень  (семінар-практикум,  науково-практична  конференція);
  • державний  рівень  (публікація  у  інтернет-виданні).
Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (29.01.2014)
Переглядів: 1075 | Коментарі: 1 | Теги: моніторингові дослідження, система моніторингу, моніторингова діяльність, Ленінський, моніторинг у початковій школі | Рейтинг: 2.6/45
Всього коментарів: 1
1 Людмила  
Голосую+

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024