Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 11:47

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Інтерактивні форми і методи навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності молодшого школяра
Інтерактивні форми і методи навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності молодшого школяра

Шапошнікова Світлана Григорівна, вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
керівник Борисенко Людмила Михайлівна;

69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 
тел.222-77-33 school692007@rambler.ru


Провідна педагогічна ідея досвіду: На сучасному етапі розвитку освіти однією з найбільш актуальних проблем, що вимагають нових шляхів розв`язання, є необхідність активізації пізнавальної діяльності молодшого школяра. Використання технологій інтерактивного навчання підвищує ефективність навчального процесу, сприяє високому інтелектуальному розвитку учнів, забезпечує оволодіння навичками саморозвитку особистості, можливістю думати, творити. Застосування інтерактивних технологій   здійснюється шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації навчальної діяльності учнів, що сприяють навчанню учнів умінню дискутувати,створює атмосферу співробітництва,що дає можливість вчителю ставати  справжнім лідером дитячого колективу. Для цього вчитель передбачає використання оригінальних дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, використовує прийоми проблемного навчання.   Для роботи за інтерактивними технологіями вчителька суттєво змінила свої підходи до навчання. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Завдання сучасної школи – підготувати дитину до життя, вчити вирішувати проблеми, використовувати власний досвід, здобувати інформацію, критично мислити, вміти співпрацювати та працювати в групі, вміти організувати свою роботу.  За яких же умов це можна здійснити? Шляхів багато. Один з них – формування компетентностей учнів початкової школи шляхом впровадження інноваційних технологій.  Для сучасної освіти, актуальним є використання інтерактивних методів які складають ґрунтовну складову у формуванні компетентної особистості учня як громадянина демократичного суспільства.

Науково-теоретична база досвіду: Сиротенко Г.О. «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання», Карасик А. «Структура і методика інтерактивного уроку у початковій школі», Пашкуріна О.Б. Байка у світовій літературі : Система уроків із застосуванням інтерактивних прийомів «мікрофон», «робота в парах», «коло думок», «асоціативний кущ».

Стисла анотація досвіду: Орієнтація на розвиток активної творчої особистості учня зумовила вибір учителем інтерактивних технологій навчання. Застосування інтерактивних технологій  вчитель здійснює шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації навчальної діяльності учнів, що сприяють навчанню учнів умінню дискутувати, створює атмосферу співробітництва. Для цього Світлана Григорівна передбачає використання оригінальних дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, використовує прийоми проблемного навчання. Вирішення певних проблем відбувається переважно в групових формах роботи, які передбачають навчання однією людиною групи учнів. Така система роботи вчителя забезпечує комфортні умови для навчання кожного учня незалежно від своєї успішності та інтелектуальної спроможності. Навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. Це є справжнє взаємонавчання, де учень і учитель є  рівноправними, рівнозначними суб`єктами процесу та розуміють, що вони роблять.

Репрезентація досвіду:«Учительський журнал он-лайн» публікації уроків розроблених за цією технологією, представлення досвіду на конкурс «Вчитель року».
Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (31.01.2014)
Переглядів: 1151 | Коментарі: 1 | Теги: інтерактивні вправи, інтерактивне навчання, «Піраміда навчання», інтерактивність, форми інтерактивної роботи, Ленінський, складові ефективності уроку | Рейтинг: 2.6/45
Всього коментарів: 1
1 Марта  
Хороший подход

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024