Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 10:52

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Гуманізація, як один із способів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів
Гуманізація, як один із способів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів

Міщенко Ганна Віталіївна,
вчитель початкових класів, вища категорія

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 61
 Запорізької міської ради в Запорізькій області

Директор: Свідовська Ольга Іванівна, 
Адреса: Братська,25, 224-77-08, 


Провідна педагогічна ідея досвіду:
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в тому, що вчитель, виступає творцем педагогічного процесу, засновує його на порухах природних особливостей дитини, спрямовує її на повний розвиток сил і здібностей, які виявляються в багатогранній діяльності дитини, націлює її на прояви і ствердження особистості дитини, насичує її найвищими зразками прекрасного в людських взаєминах, у науковому пізнанні, у житті.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
З’явилася потреба побудови навчальної та виховної роботи на зовсім іншій основі. І цією основою є гуманно-особистісна педагогіка, сутність якої визначається не тільки метою та завданнями, які досягаються в результаті довгого навчального процесу, а ще й засобами, за допомогою яких проводиться ця робота.
Суть засобів досягнення мети розкривається в спілкуванні, що несе дітям щоденну радість, стверджує в них особистість, дарує їм вільний вибір, запалює для співробітництва.

Теоретична база досвіду
Протягом останніх років ідеї гуманно-особистісної педагогіки успішно розповсюджуються академіком РАО Ш.О.Амонашвілі. Його твори «Здравствуйте, дети!», «Как живёте, дети?», «Единство цели», «Размышления о гуманной педагогике», «Школа жизни» та інші розвивають ідеї гуманно особистісного освітнього процесу. Він, за глибоким переконанням Ш.О.Амонашвілі, має спиратися на досконале розуміння цілісної природи дитини, її природних рушійних сил, що виявляються в прагненні дитини до розвитку, до дорослості, до свободи.

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний.
Методи і прийоми, що прямо впливають на мотиваційний компонент уроку:
  •   гуманне ставлення до дітей;
  •   задоволення їхніх потреб у спілкуванні і співробітництві з учителем і однокласниками в процесі навчальної роботи на уроці;
  •   збагачення мислення емоціями, інтелектуальними почуттями;
  •   стимулювання допитливості, пізнавальних потреб;
  •   формування правильної оцінки своїх можливостей, збудження і закріплення прагнення до самовдосконалення;
  •   виховання відповідального ставлення до навчальної праці.

Результативність впровадження досвіду:
Досвід за проблемною темою «Гуманізація, як один із способів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів» застосовую в навчально-виховному процесі, що сприяє розвитку таких показників:
  •   учні активно залучаються до різних видів діяльності: ігрової, навчальної, трудової, громадської;
  •   діти вільно спілкуються між собою без примусу та натиску з мого боку;
  •   підвищується рівень навчальних досягнень учнів, завдяки створеним на уроках ситуацій успіху, дитина бачить результат своєї праці;
  •   гуманні стосунки між учнями в моєму класі стверджують людські чесноти кожної дитини;
  •   мої вихованці не бояться висловити свою думку; реалізується право дитини самостійно мислити;
  •   починаючи з першого року навчання в діток виховується відповідальність перед колективом за свої успіхи й успіхи нашого класу;
  •   на уроці малюки не відчувають себе обділеними моєю увагою, як вчителя;
  •   в моєму класі продуктивна групова робота. Кожен учень має право спілкуватися з усіма іншими.

Репрезентація досвіду:
Досвід презентовано на рівні навчального закладу:
  •  пропаганда передового педагогічного досвіду методом експонування матеріалів досвіду на шкільній педагогічній виставці;
  •  випуск буклетів, інформаційних бюлетенів тощо;
  •  проведення творчих звітів педколективу, методичних об’єднань, вчителів;  
  •  використання педагогічного досвіду на засіданнях методичних об’єднань, семінарах, нарадах, конференціях, педагогічних читаннях на базі школи.
Категорія: Початкова освіта | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 749 | Теги: особистісний підхід, гуманно-особистісна педагогіка, Ленінський, концепція «гуманної» педагогіки | Рейтинг: 2.8/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024