Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 04:04

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування ключових компетентностей у молодших школярів засобами ейдотехніки на уроках української мови та читання
Формування ключових компетентностей у молодших школярів засобами ейдотехніки на уроках української мови та читання.

Ковальчук Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, "старший учитель"


Запорізька спеціалізована школа №72 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради, Запорізької області


Директор: Усова Тетяна Миколаївна


Адреса: 69035, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова 21,
Тел. 233-41-10
T-mail: school72@ukr.net


Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у створенні та реалізації основних положень Національної доктрини розвитку освіти: необхідності створення умов виховання людини інноваційного типу мислення і культури, з урахуванням інноваційного розвитку освіти, запитів особистості, потреб суспільства і держави, чинного Державного стандарту початкової загальної освіти, який забезпечує оптимальні умови оволодіння учнями ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Сучасні демократичні тенденції вимагають від громадянина усвідомлення власної ролі й значення в житті суспільства, дії у відповідності до власних переконань і цінностей. Сучасна школа має сприяти формуванню необхідних для проживання у європейському співавторстві компетентностей. Пріоритети української освіти полягають у наданні молодому поколінню знань та практичних умінь адаптуватись до життя, бути мобільним, соціально здібним, здатним до комунікації. Світовими тенденціями сучасного етапу розвитку освіти є перехід від суспільства знань до суспільства життєво компетентних громадян. Враховуючи потреби соціуму, впровадження технології ейдетики в практику роботи початкової школи поряд із загальнонавчальною підготовкою дитини допомагає молодшим школярам набути особистий досвід культури спілкування і співпраці у різних видах діяльності, творчої самореалізації з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб.

Науково-теоретична база досвіду:  Теоретичною базою досвіду є Державна національна програма "Освіта" (Україна ХХІ століття), Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, Державний стандарт початкової загальної освіти, дослідження психолого-педагогічної науки (Антощук Є., Блонський П., Вигодський Л., Єнша Е., Лурія О., Матюгін І.)

Вивчення означених робіт, що ґрунтуються на засадах особистісно зорієнтованого і компетентісного підходів, обумовило апробацію ейдетичних методів і прийомів на уроках української мови та читання, що створюють умови виховання людини інноваційного типу мислення і культури, з урахуванням інноваційного розвитку освіти, запитів особистості, потреб суспільства і держави, забезпечують оптимальні умови оволодіння учнями ключових компетентностей, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток.

Стисла анотація досвіду: Сучасні освітні парадигми висувають на перший план не передачу дитині готового соціального досвіду, а підготовку їх до самостійного здобування знань та творчої праці в будь-якій сфері людської діяльності. З цією метою необхідно по-особливому моделювати навчальну діяльність на уроці, яка б допомагала виявити індивідуальність кожної дитини, створювала б умови для активізації творчої діяльності, розвивала б здібності до самореалізації. Переконана, що діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути такими їм надано.
Одним із шляхів розвитку творчих, інтелектуальних здібностей, пізнавальної активності, вважаю використання ейдетичних методів і засобів, які розраховані на пошукову діяльність, творче й уміле розв'язання навчальних та життєвих завдань, що сприяють розвитку гнучкості й широти мислення. Спосіб подачі навчального матеріалу за допомогою методів ейдетики допомагає підвищити ефективність навчання завдяки мобілізації інтелектуальних і психічних процесів, досягти високого рівня самостійної творчої активность.
 
Досвід допомагає створити навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це дає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв'язне мовлення, виявляти та розвивати індивідуальні можливості. при цьому навчально-виховний процес організовується так, що учні шукають зв'язок між новими та вже отриманими знаннями; мають змогу зробити "відкриття", формують свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних засобів, навчаються співробітництву.
За інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний.
На виставку будуть представлені:
•    презентація "Ейдетика – що це?";
•    конспекти уроків з української мови та читання.
Результативність впровадження досвіду:
Результати роботи мають позитивну динаміку. У визначеності результативності роботи надала психологічна діагностика дітей. Впровадження методів і засобів ейдетики показало такі результати:
•    розвиток пам'яті дітей з високим рівнем збільшився на 9%, низький рівень зменшився на 5%.
•    розвиток уяви дітей збільшився на 11%, низький рівень зменшився на 7%;
•    Всеукраїнська українознавча гра "Соняшник" – 2011р. - І місце (1 уч.), 2012р. – ІІ місце (2 учн.), 2013р. – ІІ місце (1 уч.), ІІІ місце 91 уч.);
•    призові місця у літературних конкурсах шкільного рівня.
Репрезентація досвіду:
•    публікація в електронному журналі "Раз ступенька, два ступенька";
•    участь у І Всеукраїнському конкурсі "Творчий вчитель – обдарований учень",
•    виступи з доповіддю на шкільному методичному об'єднанні.

Категорія: Початкова освіта | Додав: OrdgonRMO (18.01.2014)
Переглядів: 1523 | Теги: УВАГА, особистісно зорієнтований підхід, компетентісний підхід, пам'ять, розвиток, технології, Орджонікідзевський, ейдетика | Рейтинг: 2.9/56
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024